Szukaj

Informacje o Opel Meriva II Mikrovan Facelifting

Lata produkcji: 2014 – 2017
Segment: VANy
Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu (oznaczona symbolem „B”), wprowadzona na rynek w 2010 roku. Wzorowana na prototypie Meriva Prototype z 2008 roku, widać też wiele podobieństw do Opla Corsy D. Projektantem modelu jest Niels Loeb. Z Corsą Meriva B dzieli też płytę podłogową, zmodyfikowaną GM Gamma Platform (wersja SCCS). To pierwszy i jedyny minivan na rynku z jedną parą drzwi otwieranych do tyłu (system FlexDoors). W Wielkiej Brytanii oferowany jako Vauxhall Meriva, a w Ameryce Południowej – jako Chevrolet Meriva.
czytaj więcej
Powagosław
Wielki postęp w porównaniu z poprzednikiem, choć niestety widać to również w cenie modelu. Pytanie, czy ponadprzeciętne pieniądze (jak za auto tej klasy) jesteś w stanie płacić za ponadprzeciętną stylizację i sporo praktycznych rozwiązań? ~Powagosław
Luzacjusz
Kolejny dowód na to, że auta, nawet te na dzieci (przepraszam, auta rodzinne), mogą być jeszcze bardziej przejaskrawione, niż japońskie bajki. Meriva wygląda nowocześnie, wielu się pewnie spodoba, choć jak dla mnie to nie ten kierunek. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,2 m
Promień skrętu 5,6 m
Długość 4288 mm
Długość z hakiem holowniczym 4418 mm
Szerokość 1812 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1994 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1912 mm
Wysokość 1615 mm
Rozstaw osi 2644 mm
Rozstaw kół - przód 1418 mm
Rozstaw kół - tył 1439 mm
Prześwit 120 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1496 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 397 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1038 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 815 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1642 mm
Maksymalna ładowność 557 kg
Dopuszczalne obciążenie dachu 60 kg
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Ergonomia + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Adam.
Opel Meriva II
Mikrovan Facelifting 1.4 LPG Turbo 120KM 88kW
Plusy: kompaktowe, wygodne, dosyć komfortowe autko. Dobra ergonomia, fajna pozycja za kierownicą i dobra widoczność tego co na drodze (sporadycznie przeszkadza słupek B) Bardzo sprytnie rozwiązany podział i przesuwanie tylnej kanapy. Fajna opcja z 2 oddzielnymi fotelami z tyłu. Dobra widoczność do przodu i na boki dla pasażerów z tyłu auta. Wady: mała moc silnika jak na taką masę auta (odczuwalne przy ruszaniu, potem jest ok), czasami słupek B przesłania drogę, stosunkowo niewielki bagażnik. Tylne drzwi otwierane pod wiatr są plusem jeśli masz wokół auta tyle miejsca żeby i przednie i tylne otworzyć na oścież, jeśli jest wąsko to raczej to rozwiązanie jest minusem. Umiejscowienie wtyczek elektrycznych bezpośrednio przy wlewie płynu do spryskiwaczy też wydaje mi się kiepskim pomysłem ale to drobnostka.
4,9
~Meriviak
Opel Meriva II
Mikrovan Facelifting 1.4 LPG Turbo 120KM 88kW
Dużo schowków, poprawiona widoczność w porównaniu do Merivy A (martwe punkty przez zasłaniające słupki przednie), wygląd to rzecz gustu, mi się podoba lecz zdaje sobie sprawę że są ładniejsze auta. Samochód dla normalnych ludzi a nie dla szpanerów, Dobre światła. Wersja z lpg zamiast koła zapasowego ma butlę. Producent dołożył więc wbudowany zestaw naprawczy z kompresorem. Kompresor jest na stałe przymocowany do karoserii jednak ma na tyle długi przewód że wystarcza do każdego koła. Jak dal mnie szacun.
4,0
~bszczudlo
Opel Meriva II
Mikrovan Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Auto funkcjonalne z dobrym stosunkiem ceny do możliwości. Ogólnie po przejechaniu około 29 tys. km i trasy wakacyjnej do chorwacji z eksploatacji jestem zadowolony ale niestety kilka mankamentów psuje ocenę za całokształt a zwłaszcza mała sztywność poszycia karoserii o czym piszę poniżej. Ponadto silnik zrobił się zdecydowanie głośniejszy niż na początku eksploatacji co niestety rodzi wątpliwości co do zastosowanych rozwiązań technicznych innymi słowy auto robione pod klienta salonowego już po roku eksploatacji jest zauważalnie mniej komfortowe a niestabilność paneli nadwoziowych skutkuje obniżoną estetyką karoserii. Niemniej wszystkie te mankamenty można by było pominąć gdyby nie zupełna ignorancja serwisu opla na moje uwagi i tzw. spychologia klienta ze strony pracowników metodą - lepiej zniechęcić klienta niż wykonać usługę. Serwis Opla Auto-Styl w Krasnem koło Rzeszowa oraz Auto-Watkem w Rzeszowie niestety nie potrafią dołączyć do europejskiej średniej i prezentują wschodnie cwaniactwo i bylejakość. Nikt jeszcze nie potraktował mnie tak zdawkowo zwłaszcza po zakupie produktu w cenie grubo przewyższającej średnią cenę samochodu nabywanego w Polsce ! Dziwi tylko postawa centrali GM która pozwala na takie praktyki psując własną markę. Skandalem jest że pisma z centrali opla sugerują że niedokładności montażowe karoserii nie wpływają na funkcjonalność samochodu i życzą udanej eksploatacji niechlujnie zmontowanym samochodem pełnym niedociągnięć estetycznych zresztą na forach opli roi się od wpisów niezadowolonych z jakości montażu właścicieli różnych modeli tego producenta - no cóż taka marka która kombinuje jak zepchnąć koszty ewentualnych niedoróbek na klienta innymi słowy po prostu nabywca w okresie gwarancji sam musi dokładać do auta szukając fachowców poza ASO które niewiele potrafi. Gdyby nie fatalne podejście do klienta ze strony tego dealera ocena byłaby lepsza a tak tylko przeciętnie bo przecież nie sztuką jest sprzedać produkt ale sztuką jest zachęcić klienta do powrotu po kolejny wyrób marki w przyszłości. Jedyny kompetentny serwis w województwie podkarpackim to GLOB CARS w Krośnie i tylko ich mogę z czystym sumieniem polecić za rzetelność i profesjonalne podejście do klienta, nie dość że usunęli niedoróbki to profesjonalnie zaopiekowali się moim oplem i udzielili istotnych wskazówek eksploatacyjnych. Reasumując jeżeli wybieramy Opla to zalecam zrobić to po dokładnych oględzinach karoserii a jeżeli serwis to tylko w Krośnie !
Średnie spalanie dla Opel Meriva II Mikrovan Facelifting
7,5 – 8,1
l/100 km
5,4 – 7,2
l/100 km
7,7 – 9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,9
Opel Meriva II
Mikrovan Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Meriva B 1.4 120 koni. instalacja Stag 4. Rekord przy codziennym dojeździe od granicy Wrocławia do Oławy to 6,9 LPG (prędkość 70-90 km/h). Jazda po Wrocławiu daje efekt 7,7-8 LPG. 9 litrów spaliła gdy przez 4 dni jeździła w górach z ciągłymi remontami dróg i ruchem wahadłowym. Przy jeździe autostradą (130-160 km/h) spalanie na poziomie 8-8,5 LPG. 10 litrów da się osiągnąć ciągle piłując silnik. Liczone nie przez komputer tylko wzorem: ilość zalanego paliwa x 100 / przejechane kilometry od ostatniego tankowania. System ECO (start/stop) zawsze wyłączony. Instalacja STAG podobno zamiata oryginalną oplowską przy 1.4 120 i do tego zostaje bagażnik rowerowy :)
8,9
Opel Meriva II
Mikrovan Facelifting 1.4 LPG Turbo 120KM 88kW
Spalanie po 5366 kilometrach Średnia cena gazu 2.00zł (od 1.74 do 2.24) Średnia cena Pb95 4.46 (od 4.20 do 4.69) Cena przejechania 100km (gaz oraz ok 1 litr Pb95 na rozruch) wynosi 26.07zł. Trasa 80%, miasto 20% Całkowita ilość gazu spalonego: 508.35 l Całkowita ilość Pb95 45.6 l Spalanie przy 4 osobach na pokładzie i bardzo szybkiej jeździe 180km/h = 12.49 litra gazu. Normalna jazda do 140km/h to ok 9 litrów gazu. Jazda w trasie max 100km/h to 7.77 litra gazu. Bardzo oszczędna jazda to 6.51.
7,9
Opel Meriva II
Mikrovan Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Liczyłem, że przy bardzo spokojnej jeździe uda mi się zejść poniżej 7 l/100km. Mówię o średnim spalaniu, jazda głównie w mieście raczej bez większych korków. Na ten moment cały czas jest to 7,9 l/100km. Może z czasem /przebiegiem/ zapotrzebowanie na paliwo zmaleje. Zmieniłem opony na zimowe i pojawił się koszt programowania czujników TPMS. Na szczęście jest tanie wyjście z tej sytuacji. Miłe zaskoczenie przy ubezpieczaniu samochodu. U dealera przy zakupie nowego samochodu oferta ubezpieczenia nie do przebicia przez innych.

Usterki Opel Meriva II

Liczba wpisów: 11
Awaria centralnego zamka
  • Opel Meriva II Mikrovan 1.4 LPG Turbo ecoFLEX 120KM 88kW 2012-2013
  • instalacja elektryczna
  • 90 tys. km
Awarii ulegają zamki drzwi tylnych. Objawia się to przez pojawienie się symbolu drzwi w kolorze czerwonym na desce i uporczywym dźwięku. Żeby to naprawić trzeba wymienić zamki w drzwiach tylnych, a to niestety dość drogi interes. Awaria spowodowana jest najprawdopodobniej tym że producent żeby się asekurować ( drzwi kurołapki) zaprogramował ryglowanie zamka już przy 4km/h. W moim przypadku od wyjazdu z garażu do wjazdu na ulicę zamek rygluje się niepotrzebnie 3 razy. Jeśli auto jest używane na krótkie trasy to tym częściej zamki się ryglują. Elektrycy mówią że przy takim użytkowaniu zamki wytrzymują ok.6 lat.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Awaria pompy oleju.
  • Opel Meriva II Mikrovan Facelifting 1.4 Twinport ECOTEC 100KM 74kW 2014-2017
  • silnik
  • 53 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Auto kupione w salonie. Rocznik 2016. Przebieg 53 000 km . Awaria pompy oleju. Rozsypał się wirnik pompy oleju. Wada fabryczna. Obecne pompy oleju wraz z obudową rozrządu mają inny wirnik. Niewiele brakowało a doszłoby do zatarcia silnika. Uwaga na tej motor.
Zanik ogrzewania kabiny
  • Opel Meriva II Mikrovan 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW 2010-2013
  • układ chłodzenia
  • 164 tys. km
Po rozgrzaniu gdy już puszcza termostat zanika ogrzewanie kabiny. Podczas jazdy przy ponad 2 tyś obrotów ogrzewanie powraca. Usterka nastąpiła po 2 dniach od założenia lpg. Po ponowny uruchomieniu ogrzewanie powraca jeśli tylko termostat zablokuje obieg czyli silnik jest znów wychlodzony.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Opel Meriva II Mikrovan Facelifting