Szukaj

Informacje o Opel Meriva II Mikrovan Facelifting 1.4 LPG Turbo 120KM 88kW 2014-2017

Lata produkcji: 2014 – 2017
Segment: VANy
Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu (oznaczona symbolem „B”), wprowadzona na rynek w 2010 roku. Wzorowana na prototypie Meriva Prototype z 2008 roku, widać też wiele podobieństw do Opla Corsy D. Projektantem modelu jest Niels Loeb. Z Corsą Meriva B dzieli też płytę podłogową, zmodyfikowaną GM Gamma Platform (wersja SCCS). To pierwszy i jedyny minivan na rynku z jedną parą drzwi otwieranych do tyłu (system FlexDoors). W Wielkiej Brytanii oferowany jako Vauxhall Meriva, a w Ameryce Południowej – jako Chevrolet Meriva.
czytaj więcej
Powagosław
Wielki postęp w porównaniu z poprzednikiem, choć niestety widać to również w cenie modelu. Pytanie, czy ponadprzeciętne pieniądze (jak za auto tej klasy) jesteś w stanie płacić za ponadprzeciętną stylizację i sporo praktycznych rozwiązań? ~Powagosław
Luzacjusz
Kolejny dowód na to, że auta, nawet te na dzieci (przepraszam, auta rodzinne), mogą być jeszcze bardziej przejaskrawione, niż japońskie bajki. Meriva wygląda nowocześnie, wielu się pewnie spodoba, choć jak dla mnie to nie ten kierunek. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1364 cm3
Typ silnika benzynowy z lpg
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 4800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 1750-4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72,5 x 82,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik przystosowany do zasilania gazem LPG
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Adam.
Opel Meriva II
Mikrovan Facelifting 1.4 LPG Turbo 120KM 88kW
Plusy: kompaktowe, wygodne, dosyć komfortowe autko. Dobra ergonomia, fajna pozycja za kierownicą i dobra widoczność tego co na drodze (sporadycznie przeszkadza słupek B) Bardzo sprytnie rozwiązany podział i przesuwanie tylnej kanapy. Fajna opcja z 2 oddzielnymi fotelami z tyłu. Dobra widoczność do przodu i na boki dla pasażerów z tyłu auta. Wady: mała moc silnika jak na taką masę auta (odczuwalne przy ruszaniu, potem jest ok), czasami słupek B przesłania drogę, stosunkowo niewielki bagażnik. Tylne drzwi otwierane pod wiatr są plusem jeśli masz wokół auta tyle miejsca żeby i przednie i tylne otworzyć na oścież, jeśli jest wąsko to raczej to rozwiązanie jest minusem. Umiejscowienie wtyczek elektrycznych bezpośrednio przy wlewie płynu do spryskiwaczy też wydaje mi się kiepskim pomysłem ale to drobnostka.
4,9
~Meriviak
Opel Meriva II
Mikrovan Facelifting 1.4 LPG Turbo 120KM 88kW
Dużo schowków, poprawiona widoczność w porównaniu do Merivy A (martwe punkty przez zasłaniające słupki przednie), wygląd to rzecz gustu, mi się podoba lecz zdaje sobie sprawę że są ładniejsze auta. Samochód dla normalnych ludzi a nie dla szpanerów, Dobre światła. Wersja z lpg zamiast koła zapasowego ma butlę. Producent dołożył więc wbudowany zestaw naprawczy z kompresorem. Kompresor jest na stałe przymocowany do karoserii jednak ma na tyle długi przewód że wystarcza do każdego koła. Jak dal mnie szacun.
4,0
~Antonio
Opel Meriva II
Mikrovan Facelifting 1.4 LPG Turbo 120KM 88kW
Auto wybrałem z premedytacją, ani za małe, ani za duże, a siedzi sie wysoko i wygodnie. Po pierwszych 2,5 tys. nie żałuje. LPG nie daje kopa, ale bez zarzutu działa i tanio się jedzie. Otwierane w drugą stronę drzwi, to bajer. Wygodne, gdy jeździsz sam i chcesz łatwo wrzucać rzeczy do tylu, ale z pasażerem z tyłu już jest kłopot przy jednoczesnym wysiadaniu, choć drzwi otwierają się na szerokość stodoły... Ergonomia wnętrza w porządku, ale radio bez usb jest żenadą. Pewnie producentom aut walą straszną marżę, a porty usb... Na dziś tyle. pojeżdżę więcej, to i napiszę więcej.
Średnie spalanie dla Opel Meriva II Mikrovan Facelifting 1.4 LPG Turbo 120KM 88kW 2014-2017
8,1
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,9
Opel Meriva II
Mikrovan Facelifting 1.4 LPG Turbo 120KM 88kW
Spalanie po 5366 kilometrach Średnia cena gazu 2.00zł (od 1.74 do 2.24) Średnia cena Pb95 4.46 (od 4.20 do 4.69) Cena przejechania 100km (gaz oraz ok 1 litr Pb95 na rozruch) wynosi 26.07zł. Trasa 80%, miasto 20% Całkowita ilość gazu spalonego: 508.35 l Całkowita ilość Pb95 45.6 l Spalanie przy 4 osobach na pokładzie i bardzo szybkiej jeździe 180km/h = 12.49 litra gazu. Normalna jazda do 140km/h to ok 9 litrów gazu. Jazda w trasie max 100km/h to 7.77 litra gazu. Bardzo oszczędna jazda to 6.51.
11,2
Liczba komentarzy: 3
Opel Meriva II
Mikrovan Facelifting 1.4 LPG Turbo 120KM 88kW
Spalenie poniżej 10 l gazu w tym modelu to mrzonka. Jazda miejska to ok 11 litrów. Jazda pozamiejska do 90km/h to spalanie 10l. Jazda na autostradzie z ustawionymi 133 km /h wiąże się ze spalaniem 13l LPG. Szczerze podejrzewam że wcześniejsze raporty o niskim spalaniu LPG są sponsorowanymi sposobami na handel działów sprzedaży. Rozmawiałem z serwisantem. Wg niego średnie spalanie tego samochodu to 12-13 l. Poza tym to wygodne, obszerne i wyciszone auto rodzinne na lata. Do tego przyzwoicie wyposażone. Niestety nie dla oszczędnych!
8,8
Opel Meriva II
Mikrovan Facelifting 1.4 LPG Turbo 120KM 88kW
Na LPG Meriva jest bardzo oszczędna, zwłaszcza w trasie. Zużycie po mieście ok. 10,3, w trasie przy prędkości 120-130 km/h 7,5 -8,0 litra, powyżej 130 km/h spalanie dochodzi do 9 litrów. Na benzynie w trasie nie udało i się zejść niżej niż 6,5 litra (przy prędkościach ok. 130). Po mieście nawet nie próbuję... Porównując ceny LPG i benzyny 95, gaz ciągle wymiata.

Usterki Opel Meriva II

Liczba wpisów: 11
Awaria centralnego zamka
  • Opel Meriva II Mikrovan 1.4 LPG Turbo ecoFLEX 120KM 88kW 2012-2013
  • instalacja elektryczna
  • 90 tys. km
Awarii ulegają zamki drzwi tylnych. Objawia się to przez pojawienie się symbolu drzwi w kolorze czerwonym na desce i uporczywym dźwięku. Żeby to naprawić trzeba wymienić zamki w drzwiach tylnych, a to niestety dość drogi interes. Awaria spowodowana jest najprawdopodobniej tym że producent żeby się asekurować ( drzwi kurołapki) zaprogramował ryglowanie zamka już przy 4km/h. W moim przypadku od wyjazdu z garażu do wjazdu na ulicę zamek rygluje się niepotrzebnie 3 razy. Jeśli auto jest używane na krótkie trasy to tym częściej zamki się ryglują. Elektrycy mówią że przy takim użytkowaniu zamki wytrzymują ok.6 lat.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Awaria pompy oleju.
  • Opel Meriva II Mikrovan Facelifting 1.4 Twinport ECOTEC 100KM 74kW 2014-2017
  • silnik
  • 53 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Auto kupione w salonie. Rocznik 2016. Przebieg 53 000 km . Awaria pompy oleju. Rozsypał się wirnik pompy oleju. Wada fabryczna. Obecne pompy oleju wraz z obudową rozrządu mają inny wirnik. Niewiele brakowało a doszłoby do zatarcia silnika. Uwaga na tej motor.
Zanik ogrzewania kabiny
  • Opel Meriva II Mikrovan 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW 2010-2013
  • układ chłodzenia
  • 164 tys. km
Po rozgrzaniu gdy już puszcza termostat zanika ogrzewanie kabiny. Podczas jazdy przy ponad 2 tyś obrotów ogrzewanie powraca. Usterka nastąpiła po 2 dniach od założenia lpg. Po ponowny uruchomieniu ogrzewanie powraca jeśli tylko termostat zablokuje obieg czyli silnik jest znów wychlodzony.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Opel Meriva II Mikrovan Facelifting