Szukaj

Informacje o Opel Meriva II Mikrovan 1.4 Twinport ECOTEC 100KM 74kW 2010-2013

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: VANy
Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu (oznaczona symbolem „B”), wprowadzona na rynek w 2010 roku. Wzorowana na prototypie Meriva Prototype z 2008 roku, widać też wiele podobieństw do Opla Corsy D. Projektantem modelu jest Niels Loeb. Z Corsą Meriva B dzieli też płytę podłogową, zmodyfikowaną GM Gamma Platform (wersja SCCS). To pierwszy i jedyny minivan na rynku z jedną parą drzwi otwieranych do tyłu (system FlexDoors). W Wielkiej Brytanii oferowany jako Vauxhall Meriva, a w Ameryce Południowej – jako Chevrolet Meriva.
czytaj więcej
Powagosław
Wielki postęp w porównaniu z poprzednikiem, choć niestety widać to również w cenie modelu. Pytanie, czy ponadprzeciętne pieniądze (jak za auto tej klasy) jesteś w stanie płacić za ponadprzeciętną stylizację i sporo praktycznych rozwiązań? ~Powagosław
Luzacjusz
Kolejny dowód na to, że auta, nawet te na dzieci (przepraszam, auta rodzinne), mogą być jeszcze bardziej przejaskrawione, niż japońskie bajki. Meriva wygląda nowocześnie, wielu się pewnie spodoba, choć jak dla mnie to nie ten kierunek. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1398 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 130 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73,4 x 82,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w łańcuch napędzający wałki rozrządu i system zmiennych faz rozrządu
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny Start/Stop
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Silnik

Wybrane oceny

3,2
~Przemek
Opel Meriva II
Mikrovan 1.4 Twinport ECOTEC 100KM 74kW
Auto kupione z przebiegiem 165k, książka potwierdzona w ASO opel. Sprzedający nie znał przebiegu wymiany rozrządu, więc ten wymieniłem po zakupie. Po 1,5r musialem go wymienić ponownie ponieważ nie wytrzymała rolka napinacza - wg forum uzytkownikow nic zaskakującego. Mnóstwo drobnych usterek w tym mega uciążliwe typu niedziałający czujnik temperatury silnika w wyniku czego komputer uziemial auto pomimo prawidlowej temperatury. Wspomaganie kierownicy glosne, zimny silnik jest glosny i pracuje prawie jak diesel. 100km to zdecydowanie za malo na tę budę, oczywiscie nie wspomaga to bezpieczenstwa podrozy za miastem. Klimatyzacja daje komfortową twmperature dopiero na najnizszym poziomie, jednoczesnie bardzo mocno oslabiajac i tak niska moc silnika. Z plusów wygląd (wg mojego gustu), wygoda na zadowalającym poziomie, spalanie w granicach rozsądku. Co do tylnych drzwi - bardzo dobre rozwiązanie dla kierowcy z małym dzieckiem przewozonym z tylu w foteliku oraz np podczas zakupow, ktore mozna swobodnie wsadzic na tylne fotele stojac przy przednich drzwiach. Dla doroslych pasazerow z tylu rozwiazanie jest srednio komfortowe, natomiast samodzielne dzieci jezdzace bez fotelika maja duze problemy z otwarciem tylnych drzwi. Uwaga - jesli z jednej strony wysiadaja dwie osoby jednoczesnie i sekunde wczesniej wysiada ta z tylu, prawie na pewno zostanie uderzona w glowe otwieranymi przednimi drzwiami! Auto zaczyna gnić. Zdecydowanienie kupilbym tego modelu ponownie, ze wzgledu na niska moc i wysoka awaryjnosc.
4,4
~CeeJay87
Opel Meriva II
Mikrovan 1.4 Twinport ECOTEC 100KM 74kW
Meriva B to bardzo udany zakup. Tym autem podróżuje się wygodnie, dobrze trzyma się drogi i, jak na swoje gabaryty, ma sporo miejsca w środku. Auto w ogóle sprawia solidne wrażenie przez grubość drzwi i sztywność karoserii. Duża powierzchnia szyb i wysoka pozycja za kierownicą powodują, że Merivą dobrze manewruje się w mieście i na parkingach. Moja żona przesiadła się z Renault Megane III i do Opla Meriva i z miejsca się w niej zakochała właśnie za precyzję prowadzenia i dobrą widoczność.
1,9
~DamianNor
Opel Meriva II
Mikrovan 1.4 Twinport ECOTEC 100KM 74kW
Ogólnie jestem niezadowolony z jakości marki Opel, która kiedyś dla mnie (a miałem wcześniej też Opla) była wysoka. Obecne samochody są od strony awaryjności bardzo zawodne. Przykładem niech tylko będzie 3 krotna wymiana pompy. A łącznych naprawa mam łącznie ok. 10 tys. Czyli nowy samochód przez 6 lat a koszty napraw już stanowią ponad 20 % wartości. Obecnie już jestem przekonany że Opla nigdy więcej nie kupię.

Usterki Opel Meriva II

Liczba wpisów: 11
Awaria centralnego zamka
  • Opel Meriva II Mikrovan 1.4 LPG Turbo ecoFLEX 120KM 88kW 2012-2013
  • instalacja elektryczna
  • 90 tys. km
Awarii ulegają zamki drzwi tylnych. Objawia się to przez pojawienie się symbolu drzwi w kolorze czerwonym na desce i uporczywym dźwięku. Żeby to naprawić trzeba wymienić zamki w drzwiach tylnych, a to niestety dość drogi interes. Awaria spowodowana jest najprawdopodobniej tym że producent żeby się asekurować ( drzwi kurołapki) zaprogramował ryglowanie zamka już przy 4km/h. W moim przypadku od wyjazdu z garażu do wjazdu na ulicę zamek rygluje się niepotrzebnie 3 razy. Jeśli auto jest używane na krótkie trasy to tym częściej zamki się ryglują. Elektrycy mówią że przy takim użytkowaniu zamki wytrzymują ok.6 lat.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Awaria pompy oleju.
  • Opel Meriva II Mikrovan Facelifting 1.4 Twinport ECOTEC 100KM 74kW 2014-2017
  • silnik
  • 53 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Auto kupione w salonie. Rocznik 2016. Przebieg 53 000 km . Awaria pompy oleju. Rozsypał się wirnik pompy oleju. Wada fabryczna. Obecne pompy oleju wraz z obudową rozrządu mają inny wirnik. Niewiele brakowało a doszłoby do zatarcia silnika. Uwaga na tej motor.
Zanik ogrzewania kabiny
  • Opel Meriva II Mikrovan 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW 2010-2013
  • układ chłodzenia
  • 164 tys. km
Po rozgrzaniu gdy już puszcza termostat zanika ogrzewanie kabiny. Podczas jazdy przy ponad 2 tyś obrotów ogrzewanie powraca. Usterka nastąpiła po 2 dniach od założenia lpg. Po ponowny uruchomieniu ogrzewanie powraca jeśli tylko termostat zablokuje obieg czyli silnik jest znów wychlodzony.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Opel Meriva II Mikrovan