Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Opel Omega A

Opel Omega A
Lata produkcji: 1986 - 1994
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja Omegi zwana Omegą A weszła na rynek w 1986 roku zastępując w ofercie Opla model Rekord. Rok po debiucie wygrała głosowanie na Europejski Samochód Roku. Do zakończenia europejskiej produkcji w 1994 roku, w Wielkiej Brytanii Omegę A oferowano jako Vauxhall Carlton. Cztery lata dłużej trwała jej sprzedaż w Brazylii (pod szyldem Chevrolet Omega lub Chevrolet Suprema). W oparciu o Omegę zbudowany został sportowy Lotus o tej samej nazwie (lub Lotus Carlton w Wielkiej Brytanii).

Opel Omega A – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Autodiagnoza Opel Omega A

Liczba wpisów: 70
Opel Omega brak iskry
dodał: ~Adam, 7 lat temu
witam. problem polega na tym ze samochód nie odpala brak iskry. zakupiłem nowa cewkę i iskry brak .... na desce rozdzielczej nie świeci się w ogóle kontrolka CHECK ENGINE ... nie wiem co robić w czym szukać przyczyny
check engine
dodał: misiek-89-, 4 lata temu
po założeniu sekwencyjnej instalacji gazowej czasami zapala sie kontrolka check engine wtedy samochód jest słabszy
przeciaganie 1 biegu automat
dodał: ~wierzchowski, 7 lat temu
przy zimnym silniku wszystko gra, gdy sie nagrzeje to np.z pod swiatel automat przeciaga pierwszy bieg do 2.2tys obrotow i wtedy dopiero przelacza drugi hieg a zawsze bylo to przy 1.8tys obrotow co sie dzieje?
palacy sie samochodzik z kluczykiem
dodał: ~kristof, 7 lat temu
mam problem z omega 2,2 16v 99r nie mam pojęcia o co może chodzić gdy odpalam samochód czasami zaświeca mi się samochodzik z kluczykiem w tedy samochód nie wchodzi odpowiednio na obroty jest zamulony gdy go zgasze i ponownie za którymś razem odpale to samochodzik znika i jest już normalnie w czym jest problem pozdro
Stuki na dole w okolicy łączenia silnika ze skrzynią (automat)
dodał: R4Z, 6 lat temu
Podczas pracy na wolnych obrotach słychac postukiwanie jak w temacie powyżej.Nie ma to róznicy czy auto pali na gazie czy na benzynie nie ma tez różnicy czy silnik jest zimny czy tez ciepły.Mechanik wykluczył już spalanie stukowe i panewkę na wale podejrzewa jedynie luz osiowy na jakimś wałku. Czy ktoś spotkał się już z takim problemem? Proszę o pomoc.

Autorentgen Opel Omega A

Liczba wpisów: 25

wszystko siada

dodał: ~adrian, 7 lat temu
duzo pali 12 13 ciezko pali . cieknie pompa paliwa .slabe zawieszenie totalna porazka .... zlom jeden plus wygodna nic po za tym !!!! kupuje vw

Falujące obroty

dodał: ~fugas27, 7 lat temu
Witam od jakiegoś czasu mam problem z obrotami.Gdy tylko autko się toczy po wciśnięciu sprzęgła obroty silnika skaczą do 2tyś.i z powrotem nie ma różnicy czy lpg czy benzyna.Został wymieniony krokowiec,przepływomierz,przepustnica,3 razy był podpięty i nikt nie jest w stanie mi wytłumaczyć z jakiego powodu tak się dzieje

Silnik TDS.

dodał: ~Mirek, 8 lat temu
2,5TDS najgorsze dziadostwo jakie może być i to ze stajni BMW. Po obluzowaniu gniazda zaworowego w wyniku przegrzania głowicy (miałem nowy oryginalny termostat, wymieniłem głowice i zrobiłem remont silnika (głowica oryginalna z anglika, po remoncie wykonanym częściami oryginalnymi z serwisu - nowe gniazda, zawory itd). Po 3000 zaczęła dostawać się woda do komór spalania, ze rano po dłuższym postoju rozrusznik nie mógł przekręcić walu, bo w cylindrze była woda. Okazało się, ze głowica pękła w 17 miejscach - znowu przegrzana (jak to mozliwe, jak ja spokojnie jezdze i nie depcze, nie kupilem...

Cieknące pokrywy zaworów.

dodał: Ja, 8 lat temu
W V6 pokrywy zaworów mamy z tworzywa sztucznego. Zastosowanie takiego materiału jest idiotyzmem przez co pokrywy się "wypaczają" pod wpływem temperatury. Radą na to jest przecinanie pokryw wzdłuż oraz nówki uszczelki+silikon (nie polecam silikonu GM, kupiłem zielony i delikatnie mówiąc był do niczego). Aby sprawdzić czy ciekną pokrywy wystarczy sprawdzić gniazda świec zapłonowych, wyjąć "fajki" i zobaczyć czy się kąpią w oleju.

Problem z odpalaniem.

dodał: ~paweł, 9 lat temu
przy pierwszym rozruchu po nocy auto słabo odpala nawet po podgrzaniu świec ale po odpaleniu silnik pracuje bez zarzutów.Ale gdy się rozgrzeje i zostawi się na jakiś czas ale nie do pełnego ostygnięcia auto ma problem z odpaleniem i nie grzeją wtedy świece.

Dane techniczne Opel Omega A

Moc silników 73–377 KM
Pojemność silników 1,8–3,6 l
Prędkość maksymalna 155–283 km/h
Przyspieszenie 0-100 5,4–20,5 s

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Opel Omega A
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 726
Koszt ogólny 5,54 PLN
LPG15.74 PLN
ON41 PLN
Wydatki serwisowe 1,81 PLN Pozostałe wydatki 1,78 PLN

Publikacje o Opel Omega

Newsy o Opel Omega