Szukaj

Informacje o Opel Vectra A Hatchback 2.0 i 115KM 85kW 1988-1995

Lata produkcji: 1988 – 1995
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja Vectry (zwana też Vectrą A) trafiła na rynek w roku 1988 jako następca Ascony C. W porównaniu do swojego poprzednika, Vectra była znacznie większa, a także wyróżniała się bardziej opływową, nowocześniejszą sylwetką. Projektantem zarówno Ascony, jak i Vectry I był Wayne Cherry, ówczesny szef biura designerskiego Opla. W Wielkiej Brytanii model sprzedawano jako Vauxhall Cavalier. W 1989 Opel zaprezentował usportowioną wersję Vectry A, Calibrę. Produkcja Vectry A zakończyła się w 1995 roku.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 1988 do 1995 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 2600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~Piotr
Opel Vectra A
Hatchback 2.0 i 115KM 85kW
Biorąc pod uwagę wartośc samochodu i wiek vectra wypada rewelacyjnie. Fakt ze kupiona z niemiec jako 9-letnia w stanie naprawdę idealnym. Jeśli słyszę i czytam ile ludzie wydają na naprawę swoich aut innych marek jestem w szoku, np wymiana skrzyni biegów = tyle co wartośc mojej vectry, wymiana rozrządu i amorków niewiele taniej. Wymiana paska rozrządu możliwa nawet w warunkach polowych, lub \'pod blokiem\' za pomocą 3kluczy i wkrętaka, na koniec napięcie paska jedną ręką!! i dokręcenie rolki. Koszt paska 80zł, czas wymiany max 0,5 godz, czego można chcieć więcej? Skrzynia biegów rewelacja, zestopniowanie dobre, na 5biegu 100km/h i jedyne 2tys obrotów, nie jeden diezel ma wolniejszą 5-tkę. Z dużych napraw poleciała blacha z tylu, wspomnę jeszcze, może komuś się przyda, przy -25 przez częste i krótkie jazdy na gazie zwariował komputer objawy skaczące obroty 1-2-1tys, objaw podobny do awarii silniczka wolnych obrotów, pomoglo przegonienie samochodu na 100km (dla nauczenia się kompa). Reasumując za smieszne pieniadze auto bezawaryjne.
4,2
~Lukaszenko
Opel Vectra A
Hatchback 2.0 i 115KM 85kW
Kupiłem Vectrę już ponad 2 lata temu z bratem , teraz korzystam z niej tylko ja , Wersja GT jest bardzo ładna , seryjne fotele kubełkowe z przodu firmy Recaro ( gdzieś tak doczytałem ) są doskonale bardzo wygodne a szczególnie na zakrętach dobrze podpierają plecy są wystarczająco długie by wygodnie przejechać i tys. km, auto prowadzi sie bardzo dobrze jedynie może jest dla mnie leciutko zbyt sztywne co można odczuć na bardzo dużych nierównościach, Bardzo duży, przestronny sprzęt ze stajni Opla, Piękny dwu kolorowy welur, ergonomia i estetyka wykonania wnętrza nie starzeje sie , bardzo duży, pakowny i łatwy do zagospodarowania bagażnik, auto jest naprawdę mało awaryjne praktycznie tylko zwykle wymiany tego co sie zużywa podczas eksploatacji,
4,6
~Nitrobenzen
Opel Vectra A
Hatchback 2.0 i 115KM 85kW
Jak dla mnie to rewelacja, silnik powoduje, że jazda tym samochodem to prawdziwa przyjemność, do tego dużo miejsca w środku i w bagażniku, tak że nie ma problemu jak trzeba załadować kobietę i dziecko do wozu i pojechać gdzieś na weekend. No i najważniejsza dla mnie niezawodność, przejechałem tym autem na razie 12 000km i jeszcze nie było tak, żebym nie wrócił do domu, na własnych kołach.
Średnie spalanie dla Opel Vectra A Hatchback 2.0 i 115KM 85kW 1988-1995
9,1
l/100 km
9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,4
Opel Vectra A
Hatchback 2.0 i 115KM 85kW
Dość ekonomiczny silnik mimo 115 km i chyba dużego auta, średnio spala mi około 10 litrów LPG na 100 km, podkreślam ze nie jeżdze zbyt agresywnie , często redukuje biegami , nie jeżdze na zderzaku innego auto , wcześniej hamuje , na trasie potrafi zejść nawet w wynik około 8 litrów LPG co jest bardzo tanim środkiem lokomocji dla całej rodzinki , ja w większości jeżdzę sam. stad może taki wynik , Naprawy są dość rzadkie, nie drogie części spory atut są dostępnę wszędzie od reki , dużo zamienników różnych firm, auto proste w konstrukcji co idzie w parze z tanimi naprawami nawet u siebie w garażu - tak jak ja to robie gdy się da
8,4
Opel Vectra A
Hatchback 2.0 i 115KM 85kW
Jak na silnik 2.0 i o takich możliwościach jestem zachwycony. Po mieście nawet przy dość agresywnej jeździe ok. 10l spali, jak nie depta się do oporu, to ok. 8-9l, na trasie 7,5l średnio. Najwięcej na pełnym baku zrobiłem 820km, tzn. od tankowania do pełna, do tankowania do pełna, przy czym przy drugim tankowaniu, weszło do baku 57l.
10,2
Opel Vectra A
Hatchback 2.0 i 115KM 85kW
Jeżdże autkiem non stop i jak tankuje na stacji orlen to wychodzi mi miedzy 10-12 litrow gazu. niedlugo sprawdze ile na benzynie. no i nie zaluje sobie gazu jak jade to minimum 120 chyba ze w miescie jestem to wiadomo. ogolnie cykl praktycznie mieszany.

Usterki Opel Vectra A

Liczba wpisów: 45
Przerywa na zimnym silniku
  • Opel Vectra A Sedan 1.8 i 90KM 66kW 1990-1995
  • silnik
  • 309 tys. km
Mój problem z Vectrą A z 1995 roku polega na tym, że gdy odpalę silnik to chodzi do 10 minut dobrze , potem zaczyna przerywać tak jak by nie chodziła na wszystkich cylindrach, zaczyna kopcić białym dymem. Jak dodam gazu to wali czarnym dymem z wydechu, zapala też się żółta kontrolka check engine. Jak silnik się zagrzeje jest ok, przestaje kopcić .Próbowałem też jechać na zimnym silniku ale się nie da bo silnik zaczyna przerywać i szarpać . Miałem też sytuację, że podczas jazdy na błocie pośniegowym vectra delikatnie szarpała podczas jazdy. Dodam też, że wymieniłem już : pompę paliwa, świece, kopułkę, palec zapłonowy, kable zapłonowe, filtr powietrza. Niestety dalej to samo. Auto było w serwisie Boscha, gdzie po 3 tygodniach stwierdzili, że auto pali tylko na dwa gary a na dwa pozostałe dostaje za dużo paliwa i dlatego przerywa silnik. Kompresje ma na wszystkich cylindrach ok. Vectra posiada silnik 1.8 benzyna, 66 kw , 90 koni, 8-mio zaworowy na jedno punktowym wtrysku. Proszę o pomoc ponieważ nie wiem od czego zacząć. Z góry dziękuję za jakąkolwiek odpowiedź.
Oczekuje na rozwiązanie
jak masz interes to pisz udzile odpowiedzi i porady
  • Opel Vectra A
  • inne
Jeśli masz problem to możesz do mnie napisać jestem w stanie pomoc, poradzić i udzielić odpowiedzi prawie na wszystkie zapytania które dotyczy Twojego Opla mam doświadczenie i wiedzę która nabyłem i nabywam na szkoleniach nadal nabywam naprawiając Opla . Jedynie co mogę przez internet udzielić ci odpowiedzi na twoje pytanie poradzić i napisać co trzeba zrobić na pewno nie naprawie ci opla przez internet :) czasami są takie przypadki ze trzeba naprawdę pogłówkować i osobiście auto zobaczyć i posłuchać co i jak . Odp udzielę w zamian za darowiznę do której cie nie zmuszam :) "...nic nie robić, nie mieć zmartwień chłodne piwko w cieniu pic...." :D diabolo_21@o2.pl "...Jeśli któregoś dnia, ktoś zarzuci Ci, że Twoja praca nie jest profesjonalna, powiedz sobie, że Arkę Noego zbudowali amatorzy a Titanic'a profesjonaliści..." diabolo_21@o2.pl
Problem rozwiązany
67 komentarzy
po uruchomieniu i następnie po wyłączeniu, silnik już nie chce zapalić
  • Opel Vectra A Hatchback 1.8 i 90KM 66kW 1988-1995
  • silnik
Objawia się to tym, że silnik po długim (kilkudniowym) postoju zapala za pierwszym razem. Kiedy go wyłączę, drugi raz nie zapali normalnie, tylko po bardzo długim obracaniu rozrusznikiem i przy otwartej całkiem przepustnicy (wciśnięty pedał gazu do oporu). Wówczas "zaskakuje", ale od bardzo niskich obrotów (ledwie pracuje tak niskie). I nie chce od razu "wchodzić" na pełny zakres obrotów. Każde kolejne jego uruchomienie tak się odbywa jak opisałem wyżej, chyba że postoi kilka dni i zapali od razu. Diagnoza:kod usterki pokazuje 44 - sygnał mieszanki ubogiej i także 29 - niskie napięcie, przekaźnik pompy paliwa. Jak to naprawić:Nie udało mi się uporać z tą usterką. Pompa paliwa pracuje normalnie i "pompuje" paliwo i obawiam się, że "zalałem" silnik, bo nie chciał zaskoczyć. Jakiś czas temu słyszałem dziwne odgłosy spod auta, jakby drżenie blachy katalizatora (przedni tłumik). Czy gdyby się zdarzyło, że odpadła wskutek korozji część tego tłumika, miałoby to wpływ na taką pracę silnika?
Oczekuje na rozwiązanie
Opel Vectra A Hatchback