Szukaj

Informacje o Opel Vectra B Kombi 1.6 i 16V 101KM 74kW 1996-2000

Lata produkcji: 1996 – 2000
Segment: Klasa średnia
Kariera drugiej generacji Vectry (zwanej też Vectrą B) rozpoczęła się w 1995 roku. Poprzedziły ją ponad czteroletnie prace projektowe, które pochłonęły kwotę 2,5 miliardów ówczesnych marek. Ich efektem było znaczące zaokrąglenie (znakomita aerodynamika) i uatrakcyjnienie sylwetki samochodu. W 1999 roku została ona dodatkowo poddana drobnym zmianom. Produkcja Vectry B została zakończona w roku 2002. W Wielkiej Brytanii model był sprzedawany już jako Vauxhall Vectra, a nie jako Cavalier, jak jego poprzednik.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~Krzysiek
Opel Vectra B
Kombi 1.6 i 16V 101KM 74kW
Witam, Auto użytkuję już ponad dwa lata i zrobiłem nim już ok 34tys km. Auto ma już 20 lat a sprawuje się rewelacyjnie!!! auto kupiłem już zagazowane- stag 4. Ogólnie auto miało służyć jako drugie w rodzinie jako taki gruzo-wóz. Już po pierwszych miesiącach użytkowania okazało się, że to świetny samochód na trasę, wygodny, przestronny i niezawodny. Samochód który miał być jako drugi na dojazdy do pracy stał się głównym autem które nas wozi na co dzień (na urlop i do pracy). Ogromną zaletą są ceny części które są tanie jak barszcz. Owszem jak to w starszych samochodach zawsze znajdzie się coś co trzeba będzie zrobić, w moim przypadku: tłumik kpl, uszczelka miski i pokrywy zaworów, klocki przód i tył, amortyzatory przód i tył trochę, zabawy blacharsko-lakierniczej. Każdy trochę ogarnięty mechanicznie może te naprawy wykonać sam:) Ogólnie auto jak najbardziej do polecenia.
4,6
~marcin9346
Opel Vectra B
Kombi 1.6 i 16V 101KM 74kW
Bardzo dobry samochód. Niskie koszty utrzymania, komfortowe zawieszenie, dużo miejsca. Mimo 17 lat jest niezawodne, materiały wykończeniowe są dobrej jakości. Silnik 1.6 16V jest też wbrew pozorom wystarczająco mocny do jazdy na codzień. Jak ktoś chce mieć duży, wygodny samochód za małe pieniądze to Vectra B jest w sam raz niego.
4,7
~jacek
Opel Vectra B
Kombi 1.6 i 16V 101KM 74kW
auto naprawde sprawdza się podczas jazdy w każdych warunkach, niska awaryjność
Średnie spalanie dla Opel Vectra B Kombi 1.6 i 16V 101KM 74kW 1996-2000
8,3
l/100 km
9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,9
Opel Vectra B
Kombi 1.6 i 16V 101KM 74kW
Auto mam od niedawna, ok. 1.5 miesiąca, więc o awaryjności póki co nie mogę zbyt wiele powiedzieć. Minimalne spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 6 litrów w trasie, jazda normalna, drogi krajowe, czyli troche wyprzedzania, troche wleczenia, sporo hamowania, obroty w granicach 2.5 tyś (100-110 km/h) w 4 osoby i z pełnym bagażnikiem (jednak bez butowania i przekracznia 3.5 tyś), do szkoły w jedną stronę mam 12 km, trochę stania w korkach i spalanie w granicach 8.5 litra PB95 (jazda dość ekonomiczna, hamowanie silnikiem i w granicach 2.300-2.700 obrotów) jednak bez zamulania. Jedyny problem to zawór EGR który co jakiś czas wyrzuca błąd.
9,4
Opel Vectra B
Kombi 1.6 i 16V 101KM 74kW
Witam wszystkich użytkowników popularnej viki Moje uwagi. Spalanie benzyny przerażało mnie ale nie ze względu dużego spalania samochodu ale ze względu na koszt (wcześniej jeździłem fiatem seicento) bo raczej palił w normie (trasa 6L żona,7L ja a miasto 9L żona do 11L ja). No i wstawiłem gaz sekwencyjny. Pali w normie 9,6 10,6 8,0 - moje spalanie, ale kobieta potrafi jeszcze lepsze zrobić osiągi. Instalacja oczywiście się zwróciła ale przyznam, że miałem mega pecha i niestety 2 generalne remonty silnika (też się zwróciły, ale... trochę bolało). Powód pierwszego remontu - pękła świeca i wpadł iskrownik do cylindra i ... szkoda gadać a miała przejechane 9500 (świece zmieniam co 10000 km tak jak olej), wtedy remontował silnik serwis i po 5000 kolejny remont - uszczelka pod głowicą - nigdy więcej do serwisu - nawet palcem nie kiwnęli). Teraz jest ok ale koniecznie przy gazie trzeba dbać o przeglądy, fakt nie stać mnie na kawę w serwisie ale jest kilka małych warsztatów w garażu gdzie zdecydowanie lepiej zajmują się moim samochodem (polecam - kawa w serwisach naprawdę drogo kosztuje) a poza tym to wspaniałe auto - trochę brakuje mi klimy ale uwielbiam nim jeździć - a mam z czym porównać c8, t4, volvo v70 też fajne, reno laguna, ford mondeo,focus i wiele innych bo sporo jeżdżę. Pozdrawiam
9,7
Opel Vectra B
Kombi 1.6 i 16V 101KM 74kW
Średnio 9,5L/100km przy prędkościach autostradowych 140-150km/h, pełen zbiornik LPG do którego wchodzi 38L gazu wystarcza na 410km, po czym się przełącza z piszczałką na benzynę. Instalacja BRC SQ24. W okresie zimowym na mrozach schodzi przy LPG trochę więcej benzyny, bo jest automatyczne przełączanie z PB na LPG po odpowiednim rozgrzaniu, tak więc trzeba doliczyć 10L PB miesięcznie.

Usterki Opel Vectra B

Liczba wpisów: 190
Tryb awaryjny- P1515 i niepokojący gwizd turbiny
  • Opel Vectra B Hatchback 2.0 DI 16V 82KM 60kW 1996-2000
  • silnik
  • 280 tys. km
Siemanko. Vectra b 2.0DI (x20DTL) Od jakiegoś czasu sporadycznie wyskakiwał mi check(1400 obrotów i brak reakcji na pedał gazu). Niestety teraz to problem notoryczny- nie da się jezdzic. Po podpięciu do kompa błąd P1515 ( Sensor pozycji pedału błąd potencjomierza)- jednak odczyty pracy potencjometru są ok. Jak odpalam samochód z wciśniętym gazem na maxa chwilę jest ok jednak po paru metrach znowu tryb awaryjny i głośny gwizd turbiny. Sprawdziłem po przejściu w tryb awaryjny zaczyna mi przeładowywać turbinę. Odrazu po odpaleniu zanim wejdzie w awaryjny wartości są prawidłowe, na moje oko sztanga pracuje prawidłowo. Jakieś pomysły jak ma się jedno do drugiego i gdzie szukać problemu? Z góry dzięki!
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik - nie ma mocy podczas jazdy na biegach 3-5...
  • Opel Vectra B Kombi 1.8 i 16V 116KM 85kW 1995-2000
  • silnik
Na 1 i 2 jeszcze się jakoś zbiera ,choć przy wysokich obrotach lekko szarpie.Po wrzuceniu wyższego biegu trzymam gaz do deski,a auto nie ma odejścia,nie zbiera się jak powinno.A jak chcę przy prędkości np.90km/h zredukować na 4 i wyprzedzenie na wyższych obrotach - to nie ma sensu bo auto jakby nie odczuwało redukcji i nie ma odejścia.Poza tym nie chcę nigdy przy zimnym silniku odpalić za pierwszym razem.Zawsze po ok.4 podejściach zaskoczy silnik i chodzi ledwo,ledwo.Pochodzi tak z minutę na ręcznym i dopiero wtedy mogę jechać - wcześniej gaśnie jak dam gazu na 1 lub wstecznym.Co zrobić?Wymieniłem akumulator,świece,rozrząd,alternator,filtry.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problem z centralnym zamkiem
  • Opel Vectra B Sedan 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
Przy zamykaniu centralnego zamka z pilota, drzwi kierowcy zamykają się tylko na 2 sek po czym same automatycznie się otwierają ( dotyczy także możliwej takiej usterki każdych innych drzwi ) brak możliwości zamknięcia auta z pilota Uszkodzone mikro-przełączniki w sterowniku centralnego zamka Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić to udać sie do sklepu elektronicznego i zakupić 2 mikro-przełączniki wl-1 5A koszt okoł 5 zł. Potrzebne będą: śrubokręt krzyżakowy torks 40, lutownica i około godziny wolnego czasu i trochę chęci. Demontujemy boczek drzwi, odkręcamy : prowadnicę szyby od strony zamka, 2 śruby mocujące klamkę od środka, śruby zamka i wyjmujemy go razem ze sterownikiem, Na sterowniku mamy 2 śruby odkręcamy je, jest także nit który rozwiercamy lub lutownicą rozgrzewamy plastik naokoło niego abyśmy mogli otworzyć obudowę. Po otwarciu delikatnie wyjmujemy płytkę z mikro-przełącznikami, rozlutowujemy je, i w miejsce starych wlutowujemy nowe ( pamiętać należy o takim samym ułożeniu ) Składamy całość w odwrotnej kolejności i po kłopocie wszystko musi znowu działać
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Opel Vectra B Kombi