Szukaj

Informacje o Opel Vectra B Sedan 1.6 i 16V 101KM 74kW 1995-2000

Lata produkcji: 1995 – 2000
Segment: Klasa średnia
Kariera drugiej generacji Vectry (zwanej też Vectrą B) rozpoczęła się w 1995 roku. Poprzedziły ją ponad czteroletnie prace projektowe, które pochłonęły kwotę 2,5 miliardów ówczesnych marek. Ich efektem było znaczące zaokrąglenie (znakomita aerodynamika) i uatrakcyjnienie sylwetki samochodu. W 1999 roku została ona dodatkowo poddana drobnym zmianom. Produkcja Vectry B została zakończona w roku 2002. W Wielkiej Brytanii model był sprzedawany już jako Vauxhall Vectra, a nie jako Cavalier, jak jego poprzednik.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(64%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Silnik - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

4,0
~mundek
Opel Vectra B
Sedan 1.6 i 16V 101KM 74kW
Moje drugie auto, poprzednie BMW E36. Bardzo tanie w utrzymaniu, ceny części zmiennych tanie jak barszcz. Przez 3 lata nie miałem żadnej poważnej awarii, która by unieruchomiła auto. Najbardziej uciążliwa jest korozja, auto cały czas garażowane, a i tak coś wyjdzie. Bardzo bobry stosunek ceny do wyposażenia, za kilka tysi dostajemy dość wygodny samochód z elektryką, klimą a także skórzaną tapicerką. Co do gazu to tylko instalacja sekwencyjna, zwykłej po prostu nie toleruje. Jeszcze jednym minusem jest pobór oleju. U mnie jest to jakieś 0.5l/1000km. Ogólnie samochód godny polecenia, szczególnie dla osób oszczędnych, którzy chcieli by przemieszczać się komfortowo i w miarę bezawaryjnie.
2,0
~Mariusz
Opel Vectra B
Sedan 1.6 i 16V 101KM 74kW
Pierwszą vectre b kupiłem w 2006 roku. Jeżdziłem nia dwa lata. Wszystko wymieniane bylo na czas. Po dwóch latach pekl pasek rozrzadu i auta nie oplacalo sie naprawiac, chociaz od wymiany paska minelo tylko 25 tys km. Drugi raz na vectre b dalem sie nabrac jak potrzebowalem kasy i sprzedalem toyote. Stwierdzilem ze tamta vectra byla wadliwa, ze moze tym razem trafie na dobra. Vectre kupilem z 2001 roku. Pojechalem z dobrym mechanikiem ktory podpiol auto pod komputer. Wszystko bylo ok. Po miesiacu auto zaczelo samo gasnac. Wymienilem czujnik polozenia walka. Jakis czas bylo ok. Pozniej pojawil sie ten sam problem. Znów padł ten sam czujnik. Auto brało mi około 1,2 litra oleju na MIESIAC!!! Masakra. Szybko pozbylem sie tego auta. Wnetrze masakra... Wszystko skrzypi czego sie tylko dotknie. Zepsuł się nawiew od klimatyzacji. Działało tylko na najwiekszym poziomie (na 9). Skrzypiace i nie wygodne fotele, male lusterka boczne, jak na ten segment aut, vectra ma mało miejsca z tylu, chodz bagaznik naprawde spory. Podsumowujać samochod dla \"bogatych\". Trzeba miec dużo pieniedzy, czasu i zdrowia zeby cieszyc sie z tego auta. Nie polecam nikomu. Dosyć ładny wyglad zewnetrzny nie zmienia faktu ze auto jest totalna porazka opla.
1,9
~Bartek
Opel Vectra B
Sedan 1.6 i 16V 101KM 74kW
Samochód awaryjny i to nawet bardzo. Sypią się standardowo tuleje z powodu kiepskiej jakości wykonania. Wcześniej czy później jak zdążyłem zauważyć nie tylko u siebie, zaczyna się świecić kontrolka ABS, nie wiem dlaczego dopiero planuje z tym jechać do mechanika. Silnik nie jest ekonomiczny jak na auto o tak małej mocy pali zbyt dużo, jedynymi zaletami jest to, że jest cichy i bardzo elastyczny. Niestety bierze olej u mnie około 0,7 L/ 3000 km i jest po wymianie uszczelniaczy oraz pierścieni, ale rzekomo w vectrach to jest w granicach normy (te granice są dość duże) dodatkowo 3 raz wymieniłem sondę Lambda nie wiem co się z nią dzieje strasznie nawala. Elektryka jest porażką największą jaką ma to auto ponieważ co jakiś czas mam gwarantowaną wymianę żarówek H7 a do tanich nie należą. Fotel kierowcy skrzypi, a w wnętrzu jak na samochód za taką cenę jest strasznie głośno (mam go od dziadka serwisował to bydle w ASO i przepuścił majątek a przynajmniej drugie takie auto). Od wyświetlaczy (MID, TID w zależności jaki kto posiada) odkleja się taśma i ekran powoli i stopniowo przestaje świecić, aby ją podkleić trzeba rozebrać większość deski. Plusem tego samochodu jest przestronny bagażnik i wnętrze, z tyłu nie brak miejsca na nogi. Ale za to potężnym minusem są lusterka boczne, małe i niewiele w nich widać pomimo tego że z czasem człowiek się przyzwyczaja.
Średnie spalanie dla Opel Vectra B Sedan 1.6 i 16V 101KM 74kW 1995-2000
7,9
l/100 km
9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Opel Vectra B
Sedan 1.6 i 16V 101KM 74kW
W mojej Vectrze '98 mam X16XEL w wersji poprawionej (bez kolektora na wierzchu). Ten samochód nie spala paliwa, on leciutko je popija... nie spodziewałbym się, że pojazd o takich gabarytach i dość sporej wadze jak na zamontowany w nim silnik, (ponad 1300 kilogramów z gazem i pasażerami), będzie spalać średnio 8,5 litra LPG na setkę! Jazda autostradą ze stałą prędkością 140 km/h, bez wyprzedzania i szaleństw to spalanie na poziomie około 9-9,5 litrów. W mieście spokojnie 8,5-9 litrów. Przy lekkiej nodze, którą często mam, spalanie schodzi do prawie 7 litrów. Ciężka noga, wyciskanie resztek mocy i jazda na wysokich obrotach - max 10,5 litra, więcej mi nigdy nie spaliła. Zimą jakieś 0,5 litra więcej, ale z reguły spalanie oscyluje zawsze od 8 do 9 litrów. Wynik rewelacyjny, jak na moje. Przebieg 255 tys km.
8,7
Opel Vectra B
Sedan 1.6 i 16V 101KM 74kW
W mojej Vectrze '98 mam X16XEL w wersji poprawionej (bez kolektora na wierzchu). Ten samochód nie spala paliwa, on leciutko je popija... nie spodziewałbym się, że pojazd o takich gabarytach i dość sporej wadze jak na zamontowany w nim silnik, (ponad 1300 kilogramów z gazem i pasażerami), będzie spalać średnio 8,5 litra LPG na setkę! Jazda autostradą ze stałą prędkością 140 km/h, bez wyprzedzania i szaleństw to spalanie na poziomie około 9-9,5 litrów. W mieście spokojnie 8,5-9 litrów. Przy lekkiej nodze, którą często mam, spalanie schodzi do prawie 7 litrów. Ciężka noga, wyciskanie resztek mocy i jazda na wysokich obrotach - max 10,5 litra, więcej mi nigdy nie spaliła. Zimą jakieś 0,5 litra więcej, ale z reguły spalanie oscyluje zawsze od 8 do 9 litrów. Wynik rewelacyjny, jak na moje. Przebieg 255 tys km.
8,0
Opel Vectra B
Sedan 1.6 i 16V 101KM 74kW
Cena przeglądów. W ASO 100zł, u Ziutka za rogiem 100zł. Spalanie miasto lato 8l, zima- na krótkich trasach nawet do 14, ale przeciętnie 11-12 trasa (oczywiście ok 120-140 km/h) około 6 Według mnie jak na tą masę pojazdu i przy tej mocy silnika spalanie wychodzi w granicach normy. Podobno to normalne, ale co jakieś 600-700 km trzeba uzupełnić 0.5l oleju. Jak to normalne to za dużo, no chyba, że mam juz zatyrany silnik:P Jedyne usterki jakie w ni miałem od czasu zakupu (2 lata) to szczotki w alternatorze, wymiana akumulatora (umarł śmiercią naturalną), oraz zwarcie w lampce bagażnika- świeciła sie non stop i rano nie mogłem odpalić, koszt naprawy 30zł, no i sworznie z tyłu (łączna ilość 4szt, koszt 200zł), poza tym żadnych ważnych usterek.

Usterki Opel Vectra B

Liczba wpisów: 190
Tryb awaryjny- P1515 i niepokojący gwizd turbiny
  • Opel Vectra B Hatchback 2.0 DI 16V 82KM 60kW 1996-2000
  • silnik
  • 280 tys. km
Siemanko. Vectra b 2.0DI (x20DTL) Od jakiegoś czasu sporadycznie wyskakiwał mi check(1400 obrotów i brak reakcji na pedał gazu). Niestety teraz to problem notoryczny- nie da się jezdzic. Po podpięciu do kompa błąd P1515 ( Sensor pozycji pedału błąd potencjomierza)- jednak odczyty pracy potencjometru są ok. Jak odpalam samochód z wciśniętym gazem na maxa chwilę jest ok jednak po paru metrach znowu tryb awaryjny i głośny gwizd turbiny. Sprawdziłem po przejściu w tryb awaryjny zaczyna mi przeładowywać turbinę. Odrazu po odpaleniu zanim wejdzie w awaryjny wartości są prawidłowe, na moje oko sztanga pracuje prawidłowo. Jakieś pomysły jak ma się jedno do drugiego i gdzie szukać problemu? Z góry dzięki!
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik - nie ma mocy podczas jazdy na biegach 3-5...
  • Opel Vectra B Kombi 1.8 i 16V 116KM 85kW 1995-2000
  • silnik
Na 1 i 2 jeszcze się jakoś zbiera ,choć przy wysokich obrotach lekko szarpie.Po wrzuceniu wyższego biegu trzymam gaz do deski,a auto nie ma odejścia,nie zbiera się jak powinno.A jak chcę przy prędkości np.90km/h zredukować na 4 i wyprzedzenie na wyższych obrotach - to nie ma sensu bo auto jakby nie odczuwało redukcji i nie ma odejścia.Poza tym nie chcę nigdy przy zimnym silniku odpalić za pierwszym razem.Zawsze po ok.4 podejściach zaskoczy silnik i chodzi ledwo,ledwo.Pochodzi tak z minutę na ręcznym i dopiero wtedy mogę jechać - wcześniej gaśnie jak dam gazu na 1 lub wstecznym.Co zrobić?Wymieniłem akumulator,świece,rozrząd,alternator,filtry.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problem z centralnym zamkiem
  • Opel Vectra B Sedan 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
Przy zamykaniu centralnego zamka z pilota, drzwi kierowcy zamykają się tylko na 2 sek po czym same automatycznie się otwierają ( dotyczy także możliwej takiej usterki każdych innych drzwi ) brak możliwości zamknięcia auta z pilota Uszkodzone mikro-przełączniki w sterowniku centralnego zamka Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić to udać sie do sklepu elektronicznego i zakupić 2 mikro-przełączniki wl-1 5A koszt okoł 5 zł. Potrzebne będą: śrubokręt krzyżakowy torks 40, lutownica i około godziny wolnego czasu i trochę chęci. Demontujemy boczek drzwi, odkręcamy : prowadnicę szyby od strony zamka, 2 śruby mocujące klamkę od środka, śruby zamka i wyjmujemy go razem ze sterownikiem, Na sterowniku mamy 2 śruby odkręcamy je, jest także nit który rozwiercamy lub lutownicą rozgrzewamy plastik naokoło niego abyśmy mogli otworzyć obudowę. Po otwarciu delikatnie wyjmujemy płytkę z mikro-przełącznikami, rozlutowujemy je, i w miejsce starych wlutowujemy nowe ( pamiętać należy o takim samym ułożeniu ) Składamy całość w odwrotnej kolejności i po kłopocie wszystko musi znowu działać
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Opel Vectra B Sedan