Szukaj

Informacje o Opel Vectra B Sedan 1.8 i 16V 116KM 85kW 1995-2000

Lata produkcji: 1995 – 2000
Segment: Klasa średnia
Kariera drugiej generacji Vectry (zwanej też Vectrą B) rozpoczęła się w 1995 roku. Poprzedziły ją ponad czteroletnie prace projektowe, które pochłonęły kwotę 2,5 miliardów ówczesnych marek. Ich efektem było znaczące zaokrąglenie (znakomita aerodynamika) i uatrakcyjnienie sylwetki samochodu. W 1999 roku została ona dodatkowo poddana drobnym zmianom. Produkcja Vectry B została zakończona w roku 2002. W Wielkiej Brytanii model był sprzedawany już jako Vauxhall Vectra, a nie jako Cavalier, jak jego poprzednik.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1799 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 116 KM (85 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81,6 x 86 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

4,7
~Gregor
Opel Vectra B
Sedan 1.8 i 16V 116KM 85kW
Witam. Moja opinia po prawie 6 latach i zrobionych 70 tys km. Mam wersję po lifcie. Ten samochód to jedna z lepszych rzeczy która przydarzyła mi się w życiu. Ani wtedy ani teraz nie widzę żadnego innego samochodu (w klasie sedan) wartego uwagi do 8-10tys zł, który byłby tak kompletny. Zacznijmy od wyglądu, tył samochodu w wersji po lifcie (ważne! zwykła nie ma "tego czegoś") to coś pięknego, idealnego, coś co mnie zachwyca ciągle do dziś, zwłaszcza w porównaniu z innymi autami. Przód też b. ładny, masywna maska, ładnie poprowadzona. Z profilu wygląda średnio, lekko przydługawo. Wnętrze - bardzo ładnie wykonane, deska rozdzielcza w całości z miękkiego przyjemnego w dotyku materiału. Nie znajdziecie takiego materiału w nowych samochodach. Wkurzający uchwyt na kubek, tylko pod ciągle otwartym podłokietnikiem. Wygodne siedzenia z opcją ich podgrzewania. Silnik 1.8 bez zarzutu, przydało by się może więcej mocy ale i tak dzielnie sobie radzi biorąc wiele nowych sprzętów z czerwonych świateł. Widzieć czasami zdziwienie tych ludzi - bezcenne. To jest samochód o prostej, sprawdzonej konstrukcji, dodajesz gazu to przyśpiesza, tak to kiedyś robili samochody. Awaryjność - niczym specjalnym nie zaskakuje, normalne sprawy eksploatacyjne występujące po takim okresie czasu. Jeśli się nie pożałuje na mechanika, da dobre oryginalne części to problemy znikają. Znaleźć taki samochód dziś jest niestety trudno ale ciągle są jeżdżące egzemplarze, które trzymają cenę, zgodnie z klasykiem "jak kto dba, tak też i ma". Dziękuję Ci samochodziku za wszystko!
3,0
~Zenoooon
Opel Vectra B
Sedan 1.8 i 16V 116KM 85kW
Auto oceniam tragicznie. Wcześniej jeździłem Citroenem Xantia ale kolizja i uszkodzenia Xantii zmusiły mnie do kupna następnego samochodu. Wybór padł na nieszczęsnego Opla Vectre. Samochód ładnie się prezentuje ale użytkując trzy lata ten wynalazek to samochód jest tragicznie wykonany. Mnóstwo psujących się pierdół, olejożerny silnik, rozbudowane i delikatne zawieszenie. Xantia na hydropneumatycznym zawieszeniu była o wiele mniej awaryjnym autem. Karoseria Vectry rdzewieje gorzej niż mój poprzedni Polonez. Citroen Xantia, moje poprzednie auto było starsze od Vectry a nie posiadało ani grama rdzy. Paranoja ! Niby niemiecka jakość a to cholerne dziadostwo ! NIE POLECAM NIKOMU !
4,0
~zbiq
Opel Vectra B
Sedan 1.8 i 16V 116KM 85kW
Jeżdżę Verą już 3 lata i generalnie nie narzekam, uwielbiam prowadzić to auto, z silnika 1.8 można wyciągnąć bardzo dużo przyjemności. Niestety z moim ciężkim butem spalanie lubi podskoczyć dlatego też od niecałego roku jestem szczęśliwym posiadaczem instalacji lpg. Z usterek mechanicznych nie dzieje się prawie nic. Jedyne co robiłem z samochodem to naprawa klimatyzacji (kupiłem z uszkodzoną) wymiana amorków, i z grubszych napraw skrzynia biegów (mimo posiadania podobno mniej awaryjnej F17). Elektronika itp wszystko jest w porządku. Największą wadą jest niestety słabe zabezpieczenie antykorozyjne .
Średnie spalanie dla Opel Vectra B Sedan 1.8 i 16V 116KM 85kW 1995-2000
8,3
l/100 km
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,1
Opel Vectra B
Sedan 1.8 i 16V 116KM 85kW
Powiem wam szczeże nie wiem jak to jest ale moja viki jest naprawdę oszczędna może wyjątkowo raz w życiu spaliła mi na trasie tarnów kraków zaraz po otwarciu nowego odcinka A4 cisnołem 160-190 bo chuczało mi łożysko w kole przy mniejszych prędkościach i spalanie wtedy osiągnołem 13l gaziku. Viki mam od 5 lat ostatnio wymieniłem wtryskiwacze gazowe po przejechaniu 100tyś na nowych wtryskiwaczach jadąć ekspresówką 160-180 9l a do 120km 8l gazu, chodzi na oleju VALVOLINE MaxLife 10W40 ma przejechane prawie 300 tyś i nic w tym aucie się mi za specyjalnie nie psuje ostatnio z nie nacka brakło szczotek w dmuchawie no i 50zł trzeba było wydać szrotową dmóchawe i teraz dalej wszystko gra. dodam jeszcze że jest na oponie 20555 r16 co robi dodatkowe opory.
10,7
Opel Vectra B
Sedan 1.8 i 16V 116KM 85kW
vectra jezdze ponad 3 lata, z czego 2 lata na LPG stag 4. Jezdze głównie w miescie i spalanie oscyluje w granicach 11-12 l/100km. Zimą z dwa razy osiągneło 13. W trasie przy spokojnej jezdzie potrafiła zejsc do 9 l/100km LPG. Co ciekawe na trasie B-stok W-wa przy sredniej predkosci 146km/h wg GPS spaliła tylko 9.8 LPG. Jesli wszystko na czas sie robi to auto potrafi sie odwdzieczyc. Przez 3 lata poza eksploatacją wymieniłem tylko czujnik temp płynu i łożyska tylne (jedno padło ale wymieniłem pare). Jesli chodzi o eksploatacje to klocki, tarcze, oleje , filtry nie są drogie. Jedynie co troche boli to tuleje pływające na tyle. Blachy jak to w oplu, szału nie ma, pojawiło sie pare kropek ale tragedi też nie ma. Zanim założyłem LPG to spalanie na benzynie rewelacja. Czasem trasy robie na benzynie bo można zejsc poniżej 6 litrów. W miescie zdecydowanie taniej na gazie :) autko fajne, wygodne i ładne. Polecam każdemu
10,6
Opel Vectra B
Sedan 1.8 i 16V 116KM 85kW
Jestem właścicielem Vectry samochód dosyc duzy wiec i paliwo lubi. Mam załozoną sekwencje BRc sequent24 butla 34 do pełna i na tym odliczając paliwo które pobierane jest przy nagrzewaniu silnika to wychodzi po około 300-320 km na butli. Ale idzie zima wiec juz czuje jak spalanie sie zwieksza. Trudno jest zejsc ponizej 10 l/100 a jezdze około 20% miasto 80% poza. jezdze nie oszczednie ale i nie do 5 tys obrotów. do tego dochodzi około 1 litr na 100km benzyny ale i tak sie jeszcze opłaci. Ale nie ma co narzekac fajnie sie jezdzi:) pozdrawiam posiadaczy Viki:):)

Usterki Opel Vectra B

Liczba wpisów: 190
Tryb awaryjny- P1515 i niepokojący gwizd turbiny
  • Opel Vectra B Hatchback 2.0 DI 16V 82KM 60kW 1996-2000
  • silnik
  • 280 tys. km
Siemanko. Vectra b 2.0DI (x20DTL) Od jakiegoś czasu sporadycznie wyskakiwał mi check(1400 obrotów i brak reakcji na pedał gazu). Niestety teraz to problem notoryczny- nie da się jezdzic. Po podpięciu do kompa błąd P1515 ( Sensor pozycji pedału błąd potencjomierza)- jednak odczyty pracy potencjometru są ok. Jak odpalam samochód z wciśniętym gazem na maxa chwilę jest ok jednak po paru metrach znowu tryb awaryjny i głośny gwizd turbiny. Sprawdziłem po przejściu w tryb awaryjny zaczyna mi przeładowywać turbinę. Odrazu po odpaleniu zanim wejdzie w awaryjny wartości są prawidłowe, na moje oko sztanga pracuje prawidłowo. Jakieś pomysły jak ma się jedno do drugiego i gdzie szukać problemu? Z góry dzięki!
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik - nie ma mocy podczas jazdy na biegach 3-5...
  • Opel Vectra B Kombi 1.8 i 16V 116KM 85kW 1995-2000
  • silnik
Na 1 i 2 jeszcze się jakoś zbiera ,choć przy wysokich obrotach lekko szarpie.Po wrzuceniu wyższego biegu trzymam gaz do deski,a auto nie ma odejścia,nie zbiera się jak powinno.A jak chcę przy prędkości np.90km/h zredukować na 4 i wyprzedzenie na wyższych obrotach - to nie ma sensu bo auto jakby nie odczuwało redukcji i nie ma odejścia.Poza tym nie chcę nigdy przy zimnym silniku odpalić za pierwszym razem.Zawsze po ok.4 podejściach zaskoczy silnik i chodzi ledwo,ledwo.Pochodzi tak z minutę na ręcznym i dopiero wtedy mogę jechać - wcześniej gaśnie jak dam gazu na 1 lub wstecznym.Co zrobić?Wymieniłem akumulator,świece,rozrząd,alternator,filtry.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problem z centralnym zamkiem
  • Opel Vectra B Sedan 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
Przy zamykaniu centralnego zamka z pilota, drzwi kierowcy zamykają się tylko na 2 sek po czym same automatycznie się otwierają ( dotyczy także możliwej takiej usterki każdych innych drzwi ) brak możliwości zamknięcia auta z pilota Uszkodzone mikro-przełączniki w sterowniku centralnego zamka Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić to udać sie do sklepu elektronicznego i zakupić 2 mikro-przełączniki wl-1 5A koszt okoł 5 zł. Potrzebne będą: śrubokręt krzyżakowy torks 40, lutownica i około godziny wolnego czasu i trochę chęci. Demontujemy boczek drzwi, odkręcamy : prowadnicę szyby od strony zamka, 2 śruby mocujące klamkę od środka, śruby zamka i wyjmujemy go razem ze sterownikiem, Na sterowniku mamy 2 śruby odkręcamy je, jest także nit który rozwiercamy lub lutownicą rozgrzewamy plastik naokoło niego abyśmy mogli otworzyć obudowę. Po otwarciu delikatnie wyjmujemy płytkę z mikro-przełącznikami, rozlutowujemy je, i w miejsce starych wlutowujemy nowe ( pamiętać należy o takim samym ułożeniu ) Składamy całość w odwrotnej kolejności i po kłopocie wszystko musi znowu działać
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Opel Vectra B Sedan