Szukaj

Opel Vectra B Sedan 2.0 DI 16V 82KM 60kW 1996-2000

Informacje o Opel Vectra B Sedan 2.0 DI 16V 82KM 60kW 1996-2000

Lata produkcji: 1996 – 2000
Segment: Klasa średnia
Kariera drugiej generacji Vectry (zwanej też Vectrą B) rozpoczęła się w 1995 roku. Poprzedziły ją ponad czteroletnie prace projektowe, które pochłonęły kwotę 2,5 miliardów ówczesnych marek. Ich efektem było znaczące zaokrąglenie (znakomita aerodynamika) i uatrakcyjnienie sylwetki samochodu. W 1999 roku została ona dodatkowo poddana drobnym zmianom. Produkcja Vectry B została zakończona w roku 2002. W Wielkiej Brytanii model był sprzedawany już jako Vauxhall Vectra, a nie jako Cavalier, jak jego poprzednik.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1994 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 82 KM (60 kW) przy 4300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 185 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~Rafal
Opel Vectra B
Sedan 2.0 DI 16V 82KM 60kW
Vectra B 2.0 DI 16V 82KM z 1999 r. Mam od 2007, sprowadzoną z Niemiec kupiłem z komisu od handlarza z przebiegiem ok. 155 000 km ( jeśli wierzyć w to że nie był cofnięty licznik). 9 lat użytkowania, 16 000 km rocznie robiłem. Najgorsza jest blacharka która rdzewieje. Jeśli chodzi o silnik to przez te 9 lat jeżdżenia wymieniłem przepływomierz powietrza, pompę wody, turbo, alternator, akumulator i zamontowałem gruszkę z zaworkiem zwrotnym przy filtrze paliwa aby paliwo się nie cofało. Bo samochód nagle z dnia na dzień przestał palić, trzeba było długo kręcić zanim odpalił, tak jak by się zapowietrzał. Ta gruszka rozwiązała problem. W silniku to wszystko, po za tym normalne eksploatacyjne naprawy zawieszenia i hamulców. Pompa paliwa nigdy mi się nie popsuła, a podobno jest awaryjna, tankuję tylko na bp. W trasie Vectra nigdy mnie nie zawiodła. Obecnie ma 300 000 km i dalej jest użytkowana w rodzinie, przeze mnie już nie bo ja sobie kupiłem Vectre C 1.9 CDTI 150 KM GTS OPCline :)
Dodane 9 lat temu
4,2
~Rafał
Opel Vectra B
Sedan 2.0 DI 16V 82KM 60kW
Mam Vectre B z 1999 2.0 DI 16V od 2007 r. sprowadzona z Niemiec z przebiegiem ok. 150000 km (jeśli nie był cofnięty), rózne opinie o tym samochodzie czytałem ale ja z tego auta byłem zadowolony, miałem go przez 9 lat i zrobiłem nim 150 tys km, obecny przebieg to 297 tys, km i jeździ dalej bezproblemowo, jedyna poważna awaria to była turbina i alternator (2200 zł) i ta blacha rdzewieje, trzeba było robić (1000 zł). Pozostałe naprawy silnika to wymiana przepływomierza powietrza (ok. 350 zł), wymiana pompy wodnej (ok. 450 zł), zamontowanie gruszki z zaworkiem zwrotnym przy filtrze paliwa ponieważ nie chciał odpalać po dłuzszym postoju, tak jak by się zapowietrzał lub paliwo się cofało z filtra (ok. 100 zł), po zamontowaniu tej gruszki pali bez problemu. Niektórzy narzekają ze pompa paliwa się psuje i jest droga w naprawie, u mnie się nie popsuła. Tankuje tylko na bp, czasami orlen, shell. Jak na 9 lat użytkowania i przejechaniu 150000 km to chyba nie jest jakoś tragicznie. Pozostałę naprawy to hamulce i zawieszenie ale to jest juz normalne w każdym aucie. Z elektryką nigdy nie miałem problemu. Teraz kupiłem Vectre C 1.9 CDTI
Dodane 9 lat temu
4,1
~paweł
Opel Vectra B
Sedan 2.0 DI 16V 82KM 60kW
Ładna linia ( oczywiście kwestia gustu) , auto średniej klasy napewno nie dla sportowca tylko dla statecznej osoby lubiącej wygodę ale i ceniącej małe spalanie i koszty utrzymania auta.Ceny ewentualnych części sa naprawde niskie to nie jest Audi czu VW albo Toyota.Nie kupujcie aut w Polsce bo można się nieźle naciąć :) W Polsce 9 letni diesel zawsze ma 150-170 tyś a tak naprawde ma cofnięty licznik przynajmniej o 50 tyś !!! W Niemczech diesel robi średnio 30-40 tys km rocznie. Moja ma 262 tyś z oryginalnych przebiegiem silnik cyka jak powinien to jest normalny przebieg dla diesla więc nie przejmujcie się przebiegami powyżej 200 tys naprawde.To normalne.
Dodane 17 lat temu
Średnie spalanie dla Opel Vectra B Sedan 2.0 DI 16V 82KM 60kW 1996-2000
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Opel Vectra B
Sedan 2.0 DI 16V 82KM 60kW
Vectra B z 1999 r. 2.0 DI 16V. Kupiona z komisu w 2007 r. sprowadzona z Niemiec z przebiegiem ok. 150 000 km,jeśli nie był cofnięty, ale znając Polskie realia pewnie cofnięty. Rózne opinie o tym samochodzie czytałem ale ja z tego auta byłem zadowolony, miałem go przez 9 lat i zrobiłem nim ok. 150 tys km, obecny przebieg to 298 tys, km i jeździ dalej bezproblemowo. Awarie jakie miałem to była turbina i alternator (2200 zł), wymiana akumulatora i ta blacha rdzewieje, trzeba było robić (1000 zł). Wymiana przepływomierza powietrza (ok. 350 zł), wymiana pompy wodnej (ok. 450 zł), zamontowanie gruszki z zaworkiem zwrotnym przy filtrze paliwa ponieważ nie chciał odpalać po dłuzszym postoju, tak jak by się zapowietrzał lub paliwo się cofało z filtra (ok. 100 zł), po zamontowaniu tej gruszki pali bez problemu, silnik trochę już zapocony. Niektórzy narzekają ze pompa paliwa się psuje i jest droga w naprawie, u mnie się nie popsuła. Tankuje tylko na bp, czasami orlen, shell. Jak na 9 lat użytkowania i 150 000 km to chyba nie jest jakoś tragicznie. Pozostałe naprawy to hamulce i zawieszenie ale to jest juz normalne jak w każdym aucie. Auto nigdy w trasie mi nie stanęło. Jak padł alternator to już pod koniec trasy, 7 km od domu. Z elektryką też nie miałem problemu. Teraz kupiłem Vectre C GTS 1.9 CDTI, Vectrę B oddaję Ojcu, nie sprzedaję.
Dodane 9 lat temu
6,0
Opel Vectra B
Sedan 2.0 DI 16V 82KM 60kW
Vectrą przejechałem w dwa lata 100 tys. km. Byłem bardzo zadowolony. Najniższe zużycie (4,5 l/100)to w lecie jazda na trasie 500 km z prędkością do 100 km/h (jedna osoba). Najwyższe w zimie w mieście, krótkie odcinki - ok. 9-10 l/100 km. Genealnie jeżdząc głownie poza miastem nie prtzekroczyłem 6 litrów. Samochód niezły - mankament tylne zawieszenie, które trzeba dość często zmieniać, bo inaczej fatalnie się tłucze. Rzekomy mankament tego modelu - pompa wtryskowa - u mnie działała w mierę bez zastrzeżeń (jak sprzedawałem miała 270 tys. km). Zmieniłem w niej tylko sterownik za 700 zł (a nie jak namawiają regeneracja pompy za 2500 zł) i sprawowała się ok. Przy tym przebiegu który miałem spalała około 1,5 l oleju na 10 000 km.
Dodane 15 lat temu
6,0
Opel Vectra B
Sedan 2.0 DI 16V 82KM 60kW
Super auto do miasta.Jestem zachwycony.Mozna co chwile odpalać silnik przejechac 500m i gasić i znowu i znowu i mało pali.Idealny wóż do miasta.Na trasie też jest nieżle,spalanie około 6l ropki czy tu czy tu.
Dodane 15 lat temu

Usterki Opel Vectra B

Liczba wpisów: 191
Tryb awaryjny- P1515 i niepokojący gwizd turbiny
  • Opel Vectra B Hatchback 2.0 DI 16V 82KM 60kW 1996-2000
  • silnik
  • 280 tys. km
Siemanko. Vectra b 2.0DI (x20DTL) Od jakiegoś czasu sporadycznie wyskakiwał mi check(1400 obrotów i brak reakcji na pedał gazu). Niestety teraz to problem notoryczny- nie da się jezdzic. Po podpięciu do kompa błąd P1515 ( Sensor pozycji pedału błąd potencjomierza)- jednak odczyty pracy potencjometru są ok. Jak odpalam samochód z wciśniętym gazem na maxa chwilę jest ok jednak po paru metrach znowu tryb awaryjny i głośny gwizd turbiny. Sprawdziłem po przejściu w tryb awaryjny zaczyna mi przeładowywać turbinę. Odrazu po odpaleniu zanim wejdzie w awaryjny wartości są prawidłowe, na moje oko sztanga pracuje prawidłowo. Jakieś pomysły jak ma się jedno do drugiego i gdzie szukać problemu? Z góry dzięki!
Dodane 5 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik - nie ma mocy podczas jazdy na biegach 3-5...
  • Opel Vectra B Kombi 1.8 i 16V 116KM 85kW 1995-2000
  • silnik
Na 1 i 2 jeszcze się jakoś zbiera ,choć przy wysokich obrotach lekko szarpie.Po wrzuceniu wyższego biegu trzymam gaz do deski,a auto nie ma odejścia,nie zbiera się jak powinno.A jak chcę przy prędkości np.90km/h zredukować na 4 i wyprzedzenie na wyższych obrotach - to nie ma sensu bo auto jakby nie odczuwało redukcji i nie ma odejścia.Poza tym nie chcę nigdy przy zimnym silniku odpalić za pierwszym razem.Zawsze po ok.4 podejściach zaskoczy silnik i chodzi ledwo,ledwo.Pochodzi tak z minutę na ręcznym i dopiero wtedy mogę jechać - wcześniej gaśnie jak dam gazu na 1 lub wstecznym.Co zrobić?Wymieniłem akumulator,świece,rozrząd,alternator,filtry.
Dodane 10 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problem z centralnym zamkiem
  • Opel Vectra B Sedan 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
Przy zamykaniu centralnego zamka z pilota, drzwi kierowcy zamykają się tylko na 2 sek po czym same automatycznie się otwierają ( dotyczy także możliwej takiej usterki każdych innych drzwi ) brak możliwości zamknięcia auta z pilota Uszkodzone mikro-przełączniki w sterowniku centralnego zamka Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić to udać sie do sklepu elektronicznego i zakupić 2 mikro-przełączniki wl-1 5A koszt okoł 5 zł. Potrzebne będą: śrubokręt krzyżakowy torks 40, lutownica i około godziny wolnego czasu i trochę chęci. Demontujemy boczek drzwi, odkręcamy : prowadnicę szyby od strony zamka, 2 śruby mocujące klamkę od środka, śruby zamka i wyjmujemy go razem ze sterownikiem, Na sterowniku mamy 2 śruby odkręcamy je, jest także nit który rozwiercamy lub lutownicą rozgrzewamy plastik naokoło niego abyśmy mogli otworzyć obudowę. Po otwarciu delikatnie wyjmujemy płytkę z mikro-przełącznikami, rozlutowujemy je, i w miejsce starych wlutowujemy nowe ( pamiętać należy o takim samym ułożeniu ) Składamy całość w odwrotnej kolejności i po kłopocie wszystko musi znowu działać
Dodane 13 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Opel Vectra B Sedan

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów