Szukaj

Informacje o Opel Vectra B Sedan 2.2 DTI 16V ECOTEC 125KM 92kW 2000-2002

Lata produkcji: 2000 – 2002
Segment: Klasa średnia
Kariera drugiej generacji Vectry (zwanej też Vectrą B) rozpoczęła się w 1995 roku. Poprzedziły ją ponad czteroletnie prace projektowe, które pochłonęły kwotę 2,5 miliardów ówczesnych marek. Ich efektem było znaczące zaokrąglenie (znakomita aerodynamika) i uatrakcyjnienie sylwetki samochodu. W 1999 roku została ona dodatkowo poddana drobnym zmianom. Produkcja Vectry B została zakończona w roku 2002. W Wielkiej Brytanii model był sprzedawany już jako Vauxhall Vectra, a nie jako Cavalier, jak jego poprzednik.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsÄ…dna cena, niezÅ‚e osiÄ…gi i niezÅ‚y komfort jazdy. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2002 roku
Pojemność skokowa 2171 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 1500-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 84 x 98 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

3,2
~Adrian
Opel Vectra B
Sedan 2.2 DTI 16V ECOTEC 125KM 92kW
Spodziewałem się dużo więcej. Kupiłem auto zdecydowanie drożej niż średnia cena rynkowa ale w idealnym stanie. Sprowadzony z Francji, niski przebieg (190tys.) z książką serwisową. Lakier był idealny, ani grama rdzy. Pół roku byłem przeszczęśliwy. Pierwsza zima i początki korozji. Do tego szybko wybite zawieszenie, padł rozrusznik, czujnik ABS, pływak w baku, klimatyzacja w wilgotne dni dmuchała śmierdzącym powietrzem a na sam koniec padła pompa wtryskowa. Obecna cena rynkowa auta to mały ułamek zainwestowanych pieniędzy więc nie ma sensu sprzedawać ale jeżdżę z duszą na ramieniu. Na koniec - bardzo ciasne auto!!! Z zewnątrz duzy sedan, fajny bagażnik ale w kabinie miejsca jak w kompakcie. Generalnie- jestem na NIE. Jeżeli kupujecie auto np. z Włoch czy południa Francji- nie jest ono skorodowane bo TAM NIE MA ZIMY! W Polsce wystarczy troszkę śniegu i soli żeby wasze auto po roku czy dwóch po prostu zgniło. Niestety.
4,1
~chyba zmiana
Opel Vectra B
Sedan 2.2 DTI 16V ECOTEC 125KM 92kW
Auto wygodne dobrze się prowadzi silnik trochę mułowaty ale daję rade, jedyny problem w tych autach to korozja. Bez poważnych awarii ani denerwujących usterek. W wersji CDX mam bogatsze wyposażenie oraz jakość wykonania niż w niejednym nowym aucie.
4,0
~Paweł
Opel Vectra B
Sedan 2.2 DTI 16V ECOTEC 125KM 92kW
Przejechałem już 40tys km wiec postanowiłem się podzielić wrażeniami. Mimo, że konstrukcja ma już 9 lat, na drodze autko wciąż się super prezentuje. Dodatkowo ma świetne nagłośnienie, wygodne siedzenia i super się prowadzi. Na długie trasy idealny. Byłoby 5 gdyby nie trudniejsze odpalanie w zimie, chyba kupię garaż ;)

Usterki Opel Vectra B

Liczba wpisów: 190
Tryb awaryjny- P1515 i niepokojÄ…cy gwizd turbiny
  • Opel Vectra B Hatchback 2.0 DI 16V 82KM 60kW 1996-2000
  • silnik
  • 280 tys. km
Siemanko. Vectra b 2.0DI (x20DTL) Od jakiegoś czasu sporadycznie wyskakiwał mi check(1400 obrotów i brak reakcji na pedał gazu). Niestety teraz to problem notoryczny- nie da się jezdzic. Po podpięciu do kompa błąd P1515 ( Sensor pozycji pedału błąd potencjomierza)- jednak odczyty pracy potencjometru są ok. Jak odpalam samochód z wciśniętym gazem na maxa chwilę jest ok jednak po paru metrach znowu tryb awaryjny i głośny gwizd turbiny. Sprawdziłem po przejściu w tryb awaryjny zaczyna mi przeładowywać turbinę. Odrazu po odpaleniu zanim wejdzie w awaryjny wartości są prawidłowe, na moje oko sztanga pracuje prawidłowo. Jakieś pomysły jak ma się jedno do drugiego i gdzie szukać problemu? Z góry dzięki!
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Silnik - nie ma mocy podczas jazdy na biegach 3-5...
  • Opel Vectra B Kombi 1.8 i 16V 116KM 85kW 1995-2000
  • silnik
Na 1 i 2 jeszcze się jakoś zbiera ,choć przy wysokich obrotach lekko szarpie.Po wrzuceniu wyższego biegu trzymam gaz do deski,a auto nie ma odejścia,nie zbiera się jak powinno.A jak chcę przy prędkości np.90km/h zredukować na 4 i wyprzedzenie na wyższych obrotach - to nie ma sensu bo auto jakby nie odczuwało redukcji i nie ma odejścia.Poza tym nie chcę nigdy przy zimnym silniku odpalić za pierwszym razem.Zawsze po ok.4 podejściach zaskoczy silnik i chodzi ledwo,ledwo.Pochodzi tak z minutę na ręcznym i dopiero wtedy mogę jechać - wcześniej gaśnie jak dam gazu na 1 lub wstecznym.Co zrobić?Wymieniłem akumulator,świece,rozrząd,alternator,filtry.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Problem z centralnym zamkiem
  • Opel Vectra B Sedan 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
Przy zamykaniu centralnego zamka z pilota, drzwi kierowcy zamykają się tylko na 2 sek po czym same automatycznie się otwierają ( dotyczy także możliwej takiej usterki każdych innych drzwi ) brak możliwości zamknięcia auta z pilota Uszkodzone mikro-przełączniki w sterowniku centralnego zamka Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić to udać sie do sklepu elektronicznego i zakupić 2 mikro-przełączniki wl-1 5A koszt okoł 5 zł. Potrzebne będą: śrubokręt krzyżakowy torks 40, lutownica i około godziny wolnego czasu i trochę chęci. Demontujemy boczek drzwi, odkręcamy : prowadnicę szyby od strony zamka, 2 śruby mocujące klamkę od środka, śruby zamka i wyjmujemy go razem ze sterownikiem, Na sterowniku mamy 2 śruby odkręcamy je, jest także nit który rozwiercamy lub lutownicą rozgrzewamy plastik naokoło niego abyśmy mogli otworzyć obudowę. Po otwarciu delikatnie wyjmujemy płytkę z mikro-przełącznikami, rozlutowujemy je, i w miejsce starych wlutowujemy nowe ( pamiętać należy o takim samym ułożeniu ) Składamy całość w odwrotnej kolejności i po kłopocie wszystko musi znowu działać
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Opel Vectra B Sedan