Szukaj

Informacje o Opel Vectra C Hatchback 1.8 ECOTEC 122KM 90kW 2002-2005

Lata produkcji: 2002 – 2005
Segment: Klasa średnia
Vectra III, zwana też Vectrą C produkowana jest od 2002 roku. Zbudowana jest na nowej platformie podłogowej GM Epsilon. Model jest większy od swoich poprzedników, zaś jego masywna sylwetka z charakterystycznymi wysokimi reflektorami nawiązuje do innego dzieła General Motors, Cadillaca CTS. W roku 2005 Vectra C została poddana solidnemu face-liftingowi, po którym diametralnie zmienił się głównie przód nadwozia, czym upodobnił się do modelu Astra. Na bazie Vectry C zbudowany jest inny model Opla, Signum.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 167 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 88,2 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,9
~Mario gliwice
Opel Vectra C
Hatchback 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
Jeśli trafisz na fajny egzemplarz to bedziesz zadowolony. Tak jak z każdym autem. Trafisz na trupa będziesz narzekał i nie ważne czy auto klasy średniej czy premium. Taka jest prawda. Wracając do Vectry. Auto jest poprostu poprawne, i tylko tyle. Mam viki od roku i poza fajnym wyposażeniem co wlasnie skusilo mnie na zakup, drugi raz bym juz nie kupil. A mianowicie... konkurencyjne marki takie jak VW Skoda czy Ford itp. Nie oferują tyle. Vectra ma podgrzewane fotele, czujniki parkowania, klima 2 strefowa z nawiewem na tylną kanape. Pełna elektryka, navi kierownica funkcyjna, tempomat i wiele innych gadzetow. Gdzie z czasem jak czlowiek to wszystko pozna stwierdza ze mu to nie potrzebne. Liczy sie komfort z jazdy a tego vectrzre brakuje nie stety. Na nic regulacja fotela w każdej plaszczyznie i regulacje kierownicy, tym autem sie jedzie jak tramwajem prosto i sztywno. Ale czy to z naczy ze pewnie nie koniecznie. Jezdzilem fordem mondeo mk3 5lat i pasatem oraz citroenem c5 mysle ze auta można porównać- i powiem ze wypadają znacznie lepiej. Jesli chodzi o prowadzenie i komfort. Jak ktoś nie ma dużych wymagań i nie osiąga predkosci kosmicznych vectre moge polecić bo spokojnemu kierowcy sie odwdzięczy.
4,3
~zadowolony
Opel Vectra C
Hatchback 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
Przesiadłem się z przeciętnego 20 letniego auta do Vectry C. Dla mnie to przeskok z jednej epoki w drugą, b. pozytywny.Kupowałem samochód 2 lata ale miałem inny na oku.Jednak gdy zobaczyłem u kolegi viki wiedziałem że będzie moja. Czytałem sporo opinii o Vectrze C w necie i między innymi tutaj ,więc muszę się zrewanżować i teraz podzielić się moimi odczuciami. Opinie nie były zbyt przychylne,główne grzechy to rozbudowana elektronika i zawieszenie- ten samochód ma duszę o której świadczy kopalnia wiedzy jaką jest forum vectry (forum.vectraklub.pl) Główna decyzja należała do żony- BIERZEMY !Za samochód zapłaciłem cenę średniorynkową. Wiadomo na początek pakiet startowy musi być; rozrząd, oleje ,filtry ,płyny,alarm,LPG,opony,klocki hamulcowe i parę innych. Od początku wiedziałem że koszt utrzymania viki będzie sporo wyższy od poprzedniego Escorta,więc nie jest to dla mnie jakimś szokiem. Samochód mam prawie rok i z nieplanowanych rzeczy jakie wymieniłem to chłodnica wody (na koszt sprzedającego) i moduł wentylatora na używany ze szrotu.Vectra nie jest autem nowym więc dużo części można już dostać w przyzwoitych cenach na szrotach i alle. Drobne naprawy w samochodach zawsze wykonuje sam a z poważniejszymi jadę do mechanika.Chciałem samochód duży ,rodzinny,komfortowy,ładny i bezpieczny. Viki mimo już nie młodego wieku, ma nadal ładną linię nadwozia i konserwatywne bez wodotrysków wnętrze. Wszystkie te cechy spełnia Vectra.Grunt to kupić samochód z pewnego źródła i cieszyć się nim. Polecam i mam nadzieję że jeszcze długo mi posłuży :)
2,7
~Naiwniak dający się nabrać na wygląd i bajery
Opel Vectra C
Hatchback 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
Kupujący samochody w Polsce są poj..ani... I ja się do nich niestety zaliczam. Przed zakupem Vectry C czytałem opinie na tej stronie. Same pozytywy Vectry C i kilka negatywnych opinii. Przeczytałem wszystkie pozytywne i negatywne opinie i pomyślałem, że negatywnych jest dużo mniej - czyli to dobre auto. Kupiłem srebrną Vectrę C w hatchbacku w wersji GTS z półskórą itd. Pierwsze wrażenie super, czyściutki, pachnący, jakby auto wczoraj wyjechało z salonu, przebieg 200 tys. też O.K. Po około dwóch miesiącach się zaczęło. Jeżdżę dużo (40-50tys. rocznie), więc założyłem gaz i w drogę. Zaczął się koszmar. Auto psuje się na potęgę. Jedno naprawiam, drugie się psuje. Chyba nie mam innego wyjścia i podpicuje je i znajdę jakiegoś napalonego jelenia, bo auto z wyglądu jest naprawdę super, ale na tym zalety się kończą. Z poprzednią Vectrą B nie miałem takich problemów, tylko mi zardzewiała i już nie mogłem zrobić przeglądu, ale gdybym wiedział, że zamienię siekierkę na kijek to bym dał ją jakiemuś majstrowi, żeby ją pospawał, połatał i jeszcze bym spokojnie żył i miał pieniądze, które władowałem w to dziadostwo. Ale jak mnie ktoś zapyta jak się spisuje, odpowiadam: "fantastycznie, super wóz, nie chcesz kupić?".
Średnie spalanie dla Opel Vectra C Hatchback 1.8 ECOTEC 122KM 90kW 2002-2005
8,6
l/100 km
9,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Opel Vectra C
Hatchback 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
Silnik potrafi być bardzo oszczędny w trasie, można osiągnąć spalanie rzędu 6,5 litra. Po mieście w korkach dochodziło mi spokojnie do nawet 11 litrów. Taka jazda mieszana to około 8,7 litra, można powiedzieć pół trasa - pół miasto. Czasem z włączoną klimatyzacją. Generalnie spalanie oceniam dobrze, tyle samo spalało mi 1.6 w lżejszym Mitsubishi Space Star, a nawet 1.3 w Mitsubishi Colt. Podobne spalanie miałem w Mondeo 2.0. Silnik jest bardzo trwały i w zasadzie bezobsługowy. Jak zaczyna brać dużo oleju, to trzeba zrobić po prostu remont i jeździć dalej. Słabe są natomiast kwestie elektroniczne, od psujących się sterowników ECU, po moduły CIM, oraz drogie w eksploatacji zawieszenie - spory koszt nowych wahaczy (brak wymiennych sworzni), delikatne tylne zawieszenie które traci geometrię. Auto świetnie zabezpieczone przed antykorozyjnie, po 17 latach z zewnątrz bez rdzy, pod podłogą minimalne naloty.
10,3
Opel Vectra C
Hatchback 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
Wydałem 800zł. za wymianę skrzyni, 2500zł. na jakiś moduł przy kierownicy, 1000zł. za regenerację maglownicy, 2500zł. na instalację gazową, poza tym rozrząd, jakieś cewki zapłonowe, oleje, elementy zawieszenia - pewnie uzbierałoby się ze 2000zł. Jest 8800zł. Za auto dałem 15000zł. Czyli ta Vectra kosztowała mnie już 23800. Dołożyłbym z 10000 i miałbym nową z salonu Dacię sandero lub logana. Może auta brzydsze, tandetne w środku, ale sąsiad ma sandero już pięć lat i tylko leje paliwo i jeździ a ja jeżdżę od mechanika do mechanika. Ale mam "wóz" z klasą, który pochłania mije ciężko zarobione pieniądze.
8,5
Opel Vectra C
Hatchback 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
Jeśli chodzi o benzynkę, którą jeżdżę od trzech miesięcy (ponad 1000km na miesiąc) to spalanie przy tych cenach paliwa nie jest bardzo optymistyczne. Trasa Katowice-Wrocław z trójką osób na pokładzie i umiarkowanie ciężkim bagażem spalanie 7,1l 120-140km/h według komputera, ta sama trasa 90-100km/h spalanie 6,6l to najmniejsze zanotowane przeze mnie spalanie jak na razie. W cyklu mieszanym nie ma co się oszukiwać między 8-10l. Trzeba pomyśleć o gazie bo przy tych cenach paliwa średnio się wychodzi a te motory podobno lubią instalację gazową a LPG zawsze będzie tańsze od benzyny (własne przemyślenia:)

Usterki Opel Vectra C

Liczba wpisów: 125
Tablica, zegary, licznik
  • Opel Vectra C Hatchback 2.2 ECOTEC 147KM 108kW 2002-2005
  • instalacja elektryczna
Opadające zegary obrotomierza i prędkościomierza ! Po uruchomieniu silnika podczas jazdy co kilka sekund opadają do zera zegary obrotomierza i prędkościomierza po chwili podnosząc się do właściwego poziomu i wskazania sa dobre. I tak ciągle opadają i podnosza się. Chcę dodać, że wskazówki paliwa oraz temperatury wskazania mają prawidłowe cały czas. Sprawdziłem bezpieczniki wszystko ok. Nadmieniam, że podczas wariacji liczników nie podpalają się zadne kontrolki. Zegary już wymontowywałem i poprawiałem luty na wtyczce ale bez zmian.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Światła postojowe LED
  • Opel Vectra C Hatchback 1.8 ECOTEC 122KM 90kW 2002-2005
  • instalacja elektryczna
Wymieniłem światła postojowe na LEDowe z szyną CAN-BUS, zgodnie z zapewnieniami komputer nie wykrył błędu spalonej żarówki... ale mam inny problem. Po wyłączeniu silnika światła postojowe mrugają jak stroboskopy przez jakąś minutę. Nie powiem bo fajnie to wygląda (jak Vectra policyjna) ale miałem już z tego powodu pewną nieprzyjemną sytuację. Byłem u mechanika i podłączałem samochód pod komputer, ale tam błędu nie wykryto. Bardzo proszę o pomoc, jeśli ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Tryb awaryjny, przepływomierz
  • Opel Vectra C Sedan 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2004-2008
  • silnik
Po przekroczeniu 140 km/h zapala się kontrolka auta z kluczem. Ograniczenie obrotów do 3000/min, odczuwalny spadek mocy. Po wykasowaniu błędu (P0100 Obwód przepływomierza MAF lub VAF wadliwe działanie.) samochód działa sprawnie do kolejnego przekroczenia 140 km/h. Po odłączeniu przepływomierza dodatkowo zaświeca się kontrolka "check engine" i ograniczenie obrotów do 2000/min. Chciałbym więc się spytać czy to na pewno może być wina przepływomierza, ponieważ bez przekraczania 140 km/h samochód działa bezproblemowo.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Opel Vectra C Hatchback