Szukaj

Informacje o Opel Vectra C Hatchback 1.8 ECOTEC 140KM 103kW 2005-2008

Lata produkcji: 2005 – 2008
Segment: Klasa średnia
Vectra III, zwana też Vectrą C produkowana jest od 2002 roku. Zbudowana jest na nowej platformie podłogowej GM Epsilon. Model jest większy od swoich poprzedników, zaś jego masywna sylwetka z charakterystycznymi wysokimi reflektorami nawiązuje do innego dzieła General Motors, Cadillaca CTS. W roku 2005 Vectra C została poddana solidnemu face-liftingowi, po którym diametralnie zmienił się głównie przód nadwozia, czym upodobnił się do modelu Astra. Na bazie Vectry C zbudowany jest inny model Opla, Signum.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 88,2 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,1
~Rysiek
Opel Vectra C
Hatchback 1.8 ECOTEC 140KM 103kW
Samochód to: Vectra 1.8 140 koni, rocznik 2008, wersja wyposażenia 'Design'. Vectrę kupiłem w 2016 roku z przebiegiem około 150 tys km. Założyłem LPG, przejechałem około 70 tys km w 3 lata, potem auto sprzedałem z powodu rosnącej awaryjności. Większość napraw robiłem sam, także miałem okazję prześledzić jak ta Vectra wygląda od 'wewnątrz'. Ogólnie dobrze. Samochód kupiłbym jeszcze raz, natomiast awaryjność jakiej doświadczyłem z czasem obniża ogólną ocenę. Po szczegóły odsyłam do poszczególnych sekcji poniżej.
3,9
~derek
Opel Vectra C
Hatchback 1.8 ECOTEC 140KM 103kW
Kupiłem wersje GTS 1.8 manual (twardszy, niższy) bo lubię dynamiczna jazdę, przebieg autentyczny 220 tyś.km , auto ładne, mega wygodne, przestronne, świetnie wyposażone, dobra blacha, fajnie pracujący silnik mimo tylko 140 KM. Wszystko byłoby fajnie gdyby nie te skrzynie biegów... wcześniej czytalem że są słabe i awaryjne ale nie wiedziałem że aż tak. 2 miesiace po zakupie zaczęło coś rzęźić podczas przyspieszania, potem już całe auto dostawało drgawek...diagnoza: umiera skrzynia a konkretnie połamały sie zęby satelitek mechanizmu różnicowego. Kupno używanej skrzynki plus sprzęgło,olej i robota to jedyne 3000zł.
4,5
~Janek
Opel Vectra C
Hatchback 1.8 ECOTEC 140KM 103kW
Dałbym 5 ale wyciszenie silnika nie jest doskonałe, no cóż. Powiem szczerze, że to auto zawsze jest krytykowane przez pismaków za design ablo wykonanie, a ja uważam, że wygląda bardzo dobrze zarówno na zewnątrz jak i w środku. I wszystkim osobom których sie pytam również sie podoba ten samochów. Nierozumiem również krytyki jakości lub materiałów. Nie znam auta w tej klasie z lepszymi materiałami w środku, deska rozdzielcza mięciutka, boki drzwi: mięciutkie tworzywo z dodatkiem materiału, nie to co w nowym mondeo że przednie drzwi miękkie a tylne już zrobione z twardego plastiku . Do tego Prawdziwe metalowe chromowane elementy. Już 40 000 km a nie widać ani śladu zużycia w środku, wygląda jak nowe. Daje duży plus i polecam innym.
Średnie spalanie dla Opel Vectra C Hatchback 1.8 ECOTEC 140KM 103kW 2005-2008
8,0
l/100 km
9,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,1
Opel Vectra C
Hatchback 1.8 ECOTEC 140KM 103kW
samochód użytkowany 3 lata średnia z całości dystansu ponad 26 tys. km to 7,55 l/100km miasto najwyższe spalania zima to 10,91 trasa ok 1500 km z lekką nogą wyszło 5,91 wszystkie dane z dystrybutora do 3 wybicia pistoletu :) komputer pokazuje nieco zawyżone dane do rzeczywistych danych spalania ! (chyba w innych samochodach się to nie zdarza), podobnie tempomat który jest bardzo oszczędny a zazwyczaj często ponosi spalanie. Przy ciężkiej nodze model potrafi sporo spalić a osiągi nie są rewelacyjne choć w miarę satysfakcjonujące jak na silnik wolnossący. Generalnie udany zakup i miło będę wspominał Opla Vectrę C
7,4
Opel Vectra C
Hatchback 1.8 ECOTEC 140KM 103kW
Najniższe zużycie to trasa krajowa 70-80 km/h płynna jazda bez korków to 6,15 litra mierzone na stacji tankowano do trzeciego wybicia pistoletu (wg. komputera 6,5 l.) Autostrada ok 120km/h tempomat to ok 7 l. średnia z 1100 km to 7,6 l przewaga tras i autostrad (miasto ok 20%) Miasto wg. komputera 9,5 do 10 litrów (jazda umiarkowana) ale można więcej ;) dużo zależy od ciężkości nogi a najwyższe spalanie przy to ruszaniu i jazda na 1 i 2 biegu, Generalnie spalanie w głównej mierze zależy od płynności jazdy :)
7,8
Opel Vectra C
Hatchback 1.8 ECOTEC 140KM 103kW
Silnik Vectry C Z18XER 1.8 140 KM jest dość elastyczny i mam wrażenie, że spalanie w dużej mierze zależy od "ciężkości nogi" kierowcy. Na mieście dużo go nie można zoptymalizować, ale już w trasie tak. Mi udało się na wiejskich pozamiejskich drogach osiągnąć spokojnie 6,2 l / 100 km przy jeździe na 4-5 biegu, przy prędkości 70-90 km/h. Jeżeli chodzi o cykl mieszany, to niestety robię krótkie trasy po mieście do pracy co szczególnie zimą podbija spalanie. I tutaj średnio mam 8,8 bez zbędnego oszczędzania. Na autostradzie przy 140km/h spalanie już dość rośnie i oscyluje ok. 9 l/100 km. Tym samochodem da się nauczyć jeździć w miarę oszczędnie. Dojeżdzając do świateł można redukować biegi i hamować trochę silnikiem a to bardzo dużo daje. Co ciekawe, dość oszczędna jest też jazda w trasie na tempomacie. Reasumując - w trasie ma bardzo fajne spalanie. W mieście już trochę mniej, ale nie ma co się dziwić przy silniku 1.8 140 KM.

Usterki Opel Vectra C

Liczba wpisów: 125
Tablica, zegary, licznik
  • Opel Vectra C Hatchback 2.2 ECOTEC 147KM 108kW 2002-2005
  • instalacja elektryczna
Opadające zegary obrotomierza i prędkościomierza ! Po uruchomieniu silnika podczas jazdy co kilka sekund opadają do zera zegary obrotomierza i prędkościomierza po chwili podnosząc się do właściwego poziomu i wskazania sa dobre. I tak ciągle opadają i podnosza się. Chcę dodać, że wskazówki paliwa oraz temperatury wskazania mają prawidłowe cały czas. Sprawdziłem bezpieczniki wszystko ok. Nadmieniam, że podczas wariacji liczników nie podpalają się zadne kontrolki. Zegary już wymontowywałem i poprawiałem luty na wtyczce ale bez zmian.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Światła postojowe LED
  • Opel Vectra C Hatchback 1.8 ECOTEC 122KM 90kW 2002-2005
  • instalacja elektryczna
Wymieniłem światła postojowe na LEDowe z szyną CAN-BUS, zgodnie z zapewnieniami komputer nie wykrył błędu spalonej żarówki... ale mam inny problem. Po wyłączeniu silnika światła postojowe mrugają jak stroboskopy przez jakąś minutę. Nie powiem bo fajnie to wygląda (jak Vectra policyjna) ale miałem już z tego powodu pewną nieprzyjemną sytuację. Byłem u mechanika i podłączałem samochód pod komputer, ale tam błędu nie wykryto. Bardzo proszę o pomoc, jeśli ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Tryb awaryjny, przepływomierz
  • Opel Vectra C Sedan 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2004-2008
  • silnik
Po przekroczeniu 140 km/h zapala się kontrolka auta z kluczem. Ograniczenie obrotów do 3000/min, odczuwalny spadek mocy. Po wykasowaniu błędu (P0100 Obwód przepływomierza MAF lub VAF wadliwe działanie.) samochód działa sprawnie do kolejnego przekroczenia 140 km/h. Po odłączeniu przepływomierza dodatkowo zaświeca się kontrolka "check engine" i ograniczenie obrotów do 2000/min. Chciałbym więc się spytać czy to na pewno może być wina przepływomierza, ponieważ bez przekraczania 140 km/h samochód działa bezproblemowo.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 25
4,5
Opel Vectra C
Hatchback 1.8 ECOTEC 140KM 103kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 30 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Stanowczo odradzam instalacje lpg do tego silnika 1.8 140 KM !. Jakąkolwiek. Ten silnik nie posiada hydraulicznych popychaczy zaworów, więc po jakiś czasie ok 30-50 tyś km, będą wypalone zawory i głowica do remontu. Ja sie spostrzegłem rychło wczas i zrobiłem tylko 20 tyś km i teraz jeżdze na Pb, kosz naprawy głowicy to ok 2000 zł wiec sie nie opłaca taka zabawa....
5,0
Opel Vectra C
Hatchback 1.8 ECOTEC 140KM 103kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
Opel jest bardzo ekonomiczny i trwały pod względem mechanicznym jednak jakość wykonania wyposażenia pozostawia wiele do życzenia , odnośnie instalacja silnik działa idealnie , nie ma żadnych wycieków , serwisowany na bieżącą .
5,0
Opel Vectra C
Hatchback 1.8 ECOTEC 140KM 103kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 118 tys. km
użytkowana przez: 35 tys. km
Auto nie jest idealne pod względem wykonania wnętrza i jakości materiałów jednak jest to Opel i nie oczekujmy od niego cudów , odnośnie samej jazdy w miare dynamiczny silnik przy instalacji gazowej sprawuje się identycznie jak na benzynie , samochód po prostu jedzie . Polecam wszystkim którzy przemieszczają się z punktu A do B .
Opel Vectra C Hatchback