Szukaj

Informacje o Opel Vectra C Kombi 1.8 ECOTEC 122KM 90kW 2003-2005

Lata produkcji: 2003 – 2005
Segment: Klasa średnia
Vectra III, zwana też Vectrą C produkowana jest od 2002 roku. Zbudowana jest na nowej platformie podłogowej GM Epsilon. Model jest większy od swoich poprzedników, zaś jego masywna sylwetka z charakterystycznymi wysokimi reflektorami nawiązuje do innego dzieła General Motors, Cadillaca CTS. W roku 2005 Vectra C została poddana solidnemu face-liftingowi, po którym diametralnie zmienił się głównie przód nadwozia, czym upodobnił się do modelu Astra. Na bazie Vectry C zbudowany jest inny model Opla, Signum.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsÄ…dna cena, niezÅ‚e osiÄ…gi i niezÅ‚y komfort jazdy. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 167 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 80,5 x 88,2 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Karoseria - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~coshi
Opel Vectra C
Kombi 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
No cóż, czas na podsumowanie po 14 latach użytkowania !!!!!!! Cholera 14 lat minęło. Nieźle. Samochód niezwykle udany bo zadbany. Wnętrze bardzo dobrze wytrzymało próbę czasu, są tylko niewielkie ślady utrzymania. Do rzeczy. Nigdy nie zawiodło mnie to auto na drodze. Awarie - kilka, 2 razy cewka zapłonowa, regulator napięcia ... i chyba tyle. Wiadomo hamulce, coś tam w zawieszeniu (drążki, gumy, ze dwa razy sprężyny bo lubią pęknąć, amory na pewno), w tym roku sprzęgło. Może jakieś inne rzeczy były ale to raczej drobnostki. Na pewno duży minus za powierzchowną korozję. Ja w tamtym roku zaczepiłem nadkole...i nie potrzebnie ... blachy są faktycznie ocynkowane a korozja jest tylko na wierzchu. Mega bagażnik, bezawaryjny tfu tfu silnik i skrzynia biegów. Po tylu latach i klima bez napraw i silnik, układ jezdny i elektryka. Może nie jest to mercedes ale taki osiołek. Na siłę chciałbym już go sprzedać ale cena za niska a walory auta są niezaprzeczalne.
4,8
~Wojtek
Opel Vectra C
Kombi 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
Jeżdżę Viki od czterech lat, jestem bardzo zadowolony z tego auta, duże masywne z fajnym wyposażeniem, przed zakupem dużo czytałem opinii na temat silników, wybrałem 1.8 120 KM, strzał w dziesiątkę, zero problemów, jedyna rzecz jaka mi padła w układzie elektrycznym- to była cewka zapłonowa, w zawieszeniu-wymiana łączników stabilizatora przód bo trochę stukało, po wymianie śmiga dalej. Auto nigdy mnie nie zawiodło. Z minusów; brak szóstego biegu, zawieszenie trochę mało komfortowe, po wyżej 120 km/h robi się głośno. Z poprzednich moich aut to jest Mazda 323f, Honda Civic 9tej generacji to japońce wypadają naprawdę blado w porównaniu do Vectry, (były bardzo awaryjne, być może trafiłem słabe egzemplarze). Polecam to auto z tym silnikiem. Mega plus za bezawaryjność, przez cztery roczki użytkowania zrobiłem "nią" ponad 70 tyś km.
5,0
~zadowolonyposiadacz
Opel Vectra C
Kombi 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
Komentarz wystawiam po pond 6 latach użytkowania i przejechaniu tym autem ok 100tys km. Ogólnie rzecz ujmując vectra C w mojej opinii to kawał dobrej i solidnej motoryzacji. Auto bardzo duże i przestronne. Dobrze wykonane, nic nie skrzypi. Tanie w eksploatacji. Oczywiście znajdziemy sporadycznie elementy, które mogą być droższe od konkurencji np. wielowahaczowe zawieszenie ale jeżeli np.kupimy orginał to jeździmy na nim 150-200tys wiec w ogólnym rozrachunku wcale nie jest drogo. Auto w miarę proste w budowie, zna je każdy mechanik z racji swojej popularności. U mnie nie występują problemy o których czasami piszą użytkownicy jak moduł CIM czy problemy z elektrycznym otwieraniem tylnej kalpy bagażnika. Auto użytkuje na co dzień do pracy i służy jako auto rodzinne dla mojej 4 osobowej rodziny. Więc tutaj sprawdza się doskonale, bezpiecznie i komfortowo. Jeżeli ktoś szuka taniego w użytkowaniu i dużego auta to vectra będzie dobrym rozwiązaniem. Gdyby nie fakt, że z autem absolutnie nic od lat się nie dzieje i koszta utrzymania są prawie zerowe to już dawno zmieniłbym na coś duuużo nowszego, ale po prostu nie ma takiej potrzeby. Chyba że dla samego faktu zmiany, ale ja nie należę do tego typu polaczków januszy. A i sentyment że tyle lat dzielnie nas wozi to tym bardziej za parę groszy nie opłaca się sprzedawać.
Åšrednie spalanie dla Opel Vectra C Kombi 1.8 ECOTEC 122KM 90kW 2003-2005
8,7
l/100 km
9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,6
Liczba komentarzy: 1
Opel Vectra C
Kombi 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
Hej, zrobiłem już trochę kilometrów Vectrą (2005 rok i 135 tys.) i czuję się wystarczająco kompetentny, aby dodać swój raport spalania. Różne opinie czytałem odnośnie tego silnika i innych. Zazwyczaj większość wytyka mu rzekome niedostatki mocy. Jeździłeś? Wiesz? Jak jeździłeś i Ci brakowało to naucz się jeździć, a jak tylko tak podejrzewasz to się przejedź. Mowa o pełnosprawnym silniku, a nie jakimś trupie. Mój egzemplarz przy sprawnych amortyzatorach i markowej gumie szerokości 215 mm ma problemy trakcyjne, gdy nawet delikatnie wcisnę. Idzie jak powalony, ESP wkracza dość wcześnie co mi akurat odpowiada, gdyż sam w sobie system w sobie jak na tamte czasy działa fenomenalnie i nad wyraz sprawnie. Silnik ten w mojej ocenie ma najlepszy stosunek moc/koszty utrzymania. Auto zbiera się bardzo dobrze przy wyprzedzaniu nawet na wysokich biegach od niskich prędkości obrotowych silnika. Elastyczność wręcz szokuje. Najlepszym dowodem na nietuzinkowość tej konstrukcji była reakcja mojego Taty, który na co dzień jeździ bardzo mocną benzyną z automatem, a gdy go pierwszy raz przewiozłem Vectrą był zszokowany, że przy tej masie i tej mocy to ona ma "czym jechać". Gorąco polecam ten silnik wszystkim, którzy chcą mieć bezstresowe życie bez niespodziewanych wydatków na usterki silnika. Co do spalania oleju przez silnik to faktycznie takowe występuje i to nawet przy sprawnych konstrukcjach. Można to wyeliminując stosując inny olej, ale po co? Skoro pali to tak ma być. Szczególnie przy gazie nie uważam, że to minus a wręcz ma to dobry wpływ na komory spalania (szczególnie przy właściwościach fizycznych spalania gazu). Jeżdżę na bardzo dobrej klasy oleju syntetycznym 5W40. Tak, wiem, jest rzadki. Dlatego pali, ale zarazem idealnie smaruje wszystkie elementy w aucie, a to dla mnie cenne. Ubytki oleju to i tak nic strasznego. Ostatnio na trasie 1100 km (60% autostrady i ekspresówki, 30% krajówki, 10% miasto) spalił jakieś 150-200 ml. To tyle co nic. Należy podkreślić, że apetyt na olej, ma on tylko gdy kręcimy wyżej jak 3 tys. obrotów, gdy tego unikamy to od wymiany do wymiany nic nie dolejemy. Przechodząc, do kwestii spalania paliwa zacznę od opisu mojego stylu jazdy. Mianowicie określiłbym go jako umiarkowanym ekodriving. Pisałem nawet na ten temat artykuły, które wygrywały różne konkursy. Jeszcze raz podkreślę, że ekojazda nie oznacza wleczenia się, a wręcz dynamiczną jazdę podpartą zrozumieniem mechanizmów działania samochodu i jego podzespołów. Ja nie do końca jeżdżę eko, ponieważ nie potrafię odmówić sobie przyjemności używania tempomatu i używam go nad wyraz często, co nie pomaga zaoszczędzić paliwa, ale jest nad wyraz komfortowe. Generalnie zachęcam wszystkich do stosowania zasad ekojazdy, bo wtedy: 1 jest mniej korków (dzięki dynamice i płynności jazdy), 2 jest bezpieczniej (jeździmy płynnie, przewidujemy sytuacje na drodze, mamy na oku innych) 3 pozwala oszczędzić na paliwie :). Do do samego spalania mojej kobyły: podałem maksymalne spalanie 23 l/100 km, bo tak pali gdy chcemy się przemieścić w mieście takim jak Kraków i stoimy w korku od pkt a do pkt b :). Przy normalnym ruchu miejskim jaki mamy w Krakowie przy dynamicznej jeździe bez podstaw eko to będzie podobnie, natomiast przy jeździe z podstawami eko to 14-15, gdy są jakieś remonty i się dużo stoi to 16-17. Jak jest luźno na mieście to w zależności od trasy i świateł 11-13. Normalna trasa krajówkami w 2 osoby na pokładzie to 8,5-9 (benzyny palił mi poniżej 7), jazda w 4 dorosłe osoby plus bagaż 9-10. Ekspresówka przy 120 (GPS) na tempomacie i 2 osobach na pokładzie 9-9,2 przy 4 osobach 9,3-9,5. Przy 130 (GPS) na tempomacie 10-10,3. U nas w kraju nie da się podróżować na autostradzie z tempomatem przy większych prędkościach bo wymaga to wzmożonej uwagi na innych kierowców na autostradzie i jest najnormalniej męczące (zauważyłem, że większość ludzi na autostradzie głupieje i staje się niedzielnymi kierowcami z dziwnymi zachowaniami), ale nawet w tych warunkach przy próbach jazdy w okolicach 140 otrzymamy nawet przy tej mojej krótkiej skrzyni 11-11,5 (mocno zależy od wylęgu ludzi na autostradę). Większych prędkości raczej nie utrzymuje, bo w mojej ocenie to się mija z celem. Czasem oczywiście trzeba wdusić do tych 180, ale unikam i to nie ma wielkiego odzwierciedlenia w spalaniu. Bardziej istotne odbicie na spalanie mają wyprzedzające się Tiry i potem szybko przyspieszamy do tych 140-160. Wtedy wyniki mogą być już różne :) Tu nadmienię, że jestem pod wrażeniem jak Vectra przyśpiesza w zakresie 140-180. Masakra jak na 1.8. Zasługa leży w wysokich obrotach silnika z których startujemy przyśpieszanie przy tej prędkości. W mojej krótkiej skrzyni 5 biegowej przy 120 jest to jakieś 3,5 tys. obrotów a przy 140 4 tys. RPM. Generalnie jak na auto o masie powyżej 1700 kg (tyle waży gdy jestem sam w aucie) to jest REWELACJA! Gdy zastanawiasz się nad zakupem używki (innej niestety już nie kupisz) pod gaz to sugeruje zakup auta sprzed liftingu (najlepiej wersji przejściowej jaką ja mam). 1.8 przy liftingu trochę zmodyfikowano na minus jeśli myślisz o gazie w tym aucie na dłuższą metę (lata i dystans). Zyskał faktycznie te 15-18 kucy, ale tylko przy wysokich obrotach. Co przełożyło się może i na lepszy czas przyśpieszenia do 100, ale na co dzień nikt nie ciągnie auta pod odcięcie. Pozostałe krzywe momentu i mocy są bez większych zmian (wręcz w normie błędu statystycznego), dzięki czemu auto jeździ tak samo dynamicznie w wersji ze 122/5 KM jak i przy 140 KM, no ale respekt będzie mniejszy na dzielni... Generalnie spalanie ktoś może uznać za wysokie, ale gdy porównany stosunek tego, co dostajemy przy takim spalaniu to wypada w mojej ocenie naprawdę świetnie. Zastanawiasz się, że może lepiej diesel? Szczerze? W nawet przy bardzo niekorzytsnym przeliczeniu stosunku ceny LPG/ON to wychodzi że 1.8 pali średnio poniżej 5 litrów ON... A przy tym samym stylu jazdy nawet najbardziej ekonomiczny diesel vectry spali minimum 6,5. Jeśli już decydujesz się na ewentualne koszty inwestycyjne w utrzymanie wszystkich podzespołów auta z dieslem to lepiej kup sobie 2.0 Turbo (dostaniesz jeszcze większy zapas mocy niż w 1.8, i jeszcze większe problemy trakcyjne, ale zyskasz respekt na dzielni) Koszty utrzymania są i tak mniejsze jak w dieslu, a w przeliczeniu na ON spali Ci jakieś 7. Jednak gdy szukasz bezpiecznego środka transportu dla swojej rodziny, taniego w utrzymaniu, który potrafi dać dużo frajdy z jazdy i świetnie brzmi to kup sobie 1.8. Ja dostrzegam tylko jeden minus w tym aucie, brak automatycznej skrzyni :) Pozdrawiam! PS Vectra ma opinie auta dla ludzi, którzy nie kochają motoryzacji. Po dziś dzień, nie wiem dlaczego. Ja osobiście kocham motoryzacje i świetnie odnajduje się w tym samochodzie. Podejrzewam, że wiecie dlaczego tak myślą? Bo mało kto Wam szczerze powie, jak jest z tym autem, żebyś czasem nie miał lepiej jak on, albo chociaż tak samo. Bo Vectry właśnie nie trzeba jakoś strasznie kochać, bo jest dla większości ludzi bardzo wdzięczna i nie obraża się nawet jak ktoś jej nie kocha. Ludzie co kochają Vectrę jeżdżą dieslem :P
8,9
Opel Vectra C
Kombi 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
Pokonuje codziennie trase do pracy 2x50km (odcinek zdunska wola-lodz). Niezaleznie czy jade stara DK14 (ok 50/50 miasto trasa) czy nowa S-8 (80% trasa) auto spala w zasadzie taka sama ilosc gazu ok 8,7l Lpg na kazde 100km). Jazda spokojna, do 3tus obrotow, przewaznie 100-110km/h czyli normalne poruszanie sie na tym odcinku s8 bez szarzowania. Wg mnie jak na taka mase i gabarty kozak wynik. Poprzednia honda civic 1,4 palila ok 7,5l lpg na sekwencji zatem jedynie litr mniej przy mega duzej rozni y gabarytow i masy (ta sama generacja lpg - sekwencja j regularnie serwisowania wiec o zapchanych filtrach, zlych ustawieniach nie ma mowy). W miescie jezdze sporadycznie wiec obiektywny nie bede ale 9-10l lpg trzeba policzyc. To i tak super wynik. Przy cenach gazu z konca grudnia 2014 (2,28zl za litr lpg na statoil w zdunskiej woli) wychodzi 20zl za 100km. Cena jak za pkp na tym samym odcinku. Autem przejechalem 12tys km, zero awarii, wymienione jedynie mat. eksploat., rozrzad oraz termostat bo nie trzymal temperatury. Sekwencja zakladana w polecanym na forum lpg serwisie Filartech w Lodzi. Ukryta pod maska ze az milo. Terminy odlegle ale gosc robi robote...Wtryski barracuda, sterownik kme silver, sterownik Agis po szynie can. Ustawianie parametrow podczas jazdy choc szkoda ze bez sondy szerokopasmowej AFR. Gwarancja 40.000km juz po pierwszym przegladzie. Korekty krotkoterminowe z odchylka 0%, dlugoterminowe 5%. Cena konkurencyjna :) Polecam Pana Macieja z Filartech Lodz
8,3
Opel Vectra C
Kombi 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
Moja Vectra to wersja przejsciowa. Na samej benzynie zrobilem tylko 1000km i od razu instalowalem gaz. Podane spalania na gazie sekwencyjnym 4 generacji. Jezdze sam lub z Moja.Podczas montazu instalacji fachowcy mowili o 10-11litrach gazu, a tu taka niespodzianka. Szczegonie, ze wszystkie parametry sa idealnie wyregulowane. Przy takim spalaniu w tak komfortowych warunkach jazdy to zaden pieniadz.Wrecz grzech nie jezdzic.

Usterki Opel Vectra C

Liczba wpisów: 125
Tablica, zegary, licznik
  • Opel Vectra C Hatchback 2.2 ECOTEC 147KM 108kW 2002-2005
  • instalacja elektryczna
Opadające zegary obrotomierza i prędkościomierza ! Po uruchomieniu silnika podczas jazdy co kilka sekund opadają do zera zegary obrotomierza i prędkościomierza po chwili podnosząc się do właściwego poziomu i wskazania sa dobre. I tak ciągle opadają i podnosza się. Chcę dodać, że wskazówki paliwa oraz temperatury wskazania mają prawidłowe cały czas. Sprawdziłem bezpieczniki wszystko ok. Nadmieniam, że podczas wariacji liczników nie podpalają się zadne kontrolki. Zegary już wymontowywałem i poprawiałem luty na wtyczce ale bez zmian.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Światła postojowe LED
  • Opel Vectra C Hatchback 1.8 ECOTEC 122KM 90kW 2002-2005
  • instalacja elektryczna
Wymieniłem światła postojowe na LEDowe z szyną CAN-BUS, zgodnie z zapewnieniami komputer nie wykrył błędu spalonej żarówki... ale mam inny problem. Po wyłączeniu silnika światła postojowe mrugają jak stroboskopy przez jakąś minutę. Nie powiem bo fajnie to wygląda (jak Vectra policyjna) ale miałem już z tego powodu pewną nieprzyjemną sytuację. Byłem u mechanika i podłączałem samochód pod komputer, ale tam błędu nie wykryto. Bardzo proszę o pomoc, jeśli ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać.
Problem rozwiÄ…zany
6 komentarzy
Tryb awaryjny, przepływomierz
  • Opel Vectra C Sedan 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2004-2008
  • silnik
Po przekroczeniu 140 km/h zapala się kontrolka auta z kluczem. Ograniczenie obrotów do 3000/min, odczuwalny spadek mocy. Po wykasowaniu błędu (P0100 Obwód przepływomierza MAF lub VAF wadliwe działanie.) samochód działa sprawnie do kolejnego przekroczenia 140 km/h. Po odłączeniu przepływomierza dodatkowo zaświeca się kontrolka "check engine" i ograniczenie obrotów do 2000/min. Chciałbym więc się spytać czy to na pewno może być wina przepływomierza, ponieważ bez przekraczania 140 km/h samochód działa bezproblemowo.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
4 komentarze
Opel Vectra C Kombi