Szukaj

Informacje o Opel Vectra C Sedan 1.8 ECOTEC 122KM 90kW 2002-2005

Lata produkcji: 2002 – 2005
Segment: Klasa średnia
Vectra III, zwana też Vectrą C produkowana jest od 2002 roku. Zbudowana jest na nowej platformie podłogowej GM Epsilon. Model jest większy od swoich poprzedników, zaś jego masywna sylwetka z charakterystycznymi wysokimi reflektorami nawiązuje do innego dzieła General Motors, Cadillaca CTS. W roku 2005 Vectra C została poddana solidnemu face-liftingowi, po którym diametralnie zmienił się głównie przód nadwozia, czym upodobnił się do modelu Astra. Na bazie Vectry C zbudowany jest inny model Opla, Signum.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 167 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 88,2 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~Lubik
Opel Vectra C
Sedan 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
Auto bardzo fajne, przestronne wewnątrz z pojemnym bagażnikiem. Wygodne w dłuższe trasy. Niestety zgodnie z opiniami usterki które denerwują. Nie działające pokrętła klimatyzacji, wyłączający się kierunkowskaz, przestał działać centralny i jeden z kluczyków, padło światło w bagażniku musiałem robić czujnik ruchu z ledami( polecam, jasno jak na autostradzie ), padł przepływomierz, pokrętło w radiu padło, nie działają przyciski od radia na kierownicy. Spalanie po mieście nie ma siły żeby było mniejsze niż 11 litrów. Gdybym miał kupować ponownie to tylko po lifcie
4,4
~Pawelko
Opel Vectra C
Sedan 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
Auto od 15 lat w rodzinie, kupione w polskim salonie Opla. Obecnie z przebiegiem 168.000 km, jedyna awaria to zawieszenie się rozrusznika i konieczność odpalenia samochodu na holu. Auto zupełnie bezobsługowe, aż nudne. kilkakrotnie pokonywało trasy z Polski do Włoch na narty w zimie, nad polskie morze w lecie. Wygodne w trasie, pakowne, masywne. Samochód nigdy nie garażowany jakoś przesadnie nikt o niego nie dbał, widać pierwsze ślady korozji nigdy nie konserwowanego podwozia. Jeżeli chodzi o wady to przede wszystkim wypalają się lampy przednie oraz rysują się reflektory, w mojej Vectrze dwa razy już polerowane. Nie działa regulacja głośności radia, steruje z kierownicy, wypadająca gałka lewarka skrzyni biegów, oraz już nudna linia nadwozia. Od kilku lat zbieram się do sprzedaży ale naprawdę brakuje mi argumentów aby pozbyć się tego samochodu. W sumie trwałe i kompletnie bezawaryjne auto. Teraz już używane jako drugie w rodzinie do codziennych dojazdów do pracy. Z wielkim żalem po 15 latach rozstanę się z nim. Był na moim ślubie, woził dzieci zawsze bezpiecznie i bezawaryjnie. dla tych co marudzą na Vectrę C powiem, że największą bolączką tego auta jest jego poprzedni właściciel, jeżeli masz z nim kłopoty to znaczy, zę nie szanował jej.
4,5
~lukag
Opel Vectra C
Sedan 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
To moja druga opinia o tym samochodzie, tym razem po przejechaniu 75.000 km (praktycznie całość na LPG). Po prawie 4 latach użytkowania pojazdu śmiało wystawiam mu mocne 5-. Auto kupiłem bez przekonania, ale w czasie eksploatacji przekonałem się do tego wozu. Plusy: bardzo trwałe zawieszenie w nadwoziu sedan, bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne, ekonomiczny silnik charakteryzujący się niezłą dynamiką (nie jestem kierowcą o zacięciu sportowym), bardzo dobre wyposażenie (wersja Elegance uzupełniona dodatkami), towar niechodliwy wśród złodziei, nienaganne wykonanie (to mój 3 Opel, więc mam odniesienie do poprzedników), prosta budowa. Minusy: płytkie schowki w drzwiach przednich, brak schowków w drzwiach tylnych, awarie układu kierowniczego. Zastanawiam się nawet, czy jest sens ten samochód kiedykolwiek sprzedawać. Jeśli będzie dalej się tak dobrze sprawował, będę nim chyba jeździł aż się rozleci. Jak twierdzi znajomy mechanik, niestety dzisiaj już takich nie robią... Samochód pod względem zużycia paliwa bije na łeb silniki diesla (po założeniu LPG), nie posiadając jednocześnie awaryjnego osprzętu silnika. Średnie zużycie paliwa wynosi 9,15 LPG + 0,5 Pb / 100 km (co przy obecnych cenach daje ok. 20 zł / 100 km). Polecam wszystkim z czystym sumieniem. Zadbany egzemplarz da dużo satysfakcji i sprawdzi się jako tani samochód do codziennej jazdy.
Średnie spalanie dla Opel Vectra C Sedan 1.8 ECOTEC 122KM 90kW 2002-2005
8,6
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
Opel Vectra C
Sedan 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
Na trasie z Holandii do Polski 1380 przy oszczędnej jeździe max120 paliwo holenderskie spalanie 5.53 w Polsce na trasie poniżej 6.54 nie udało mi się zejść po założeniu LPG firma stag min spalanie na trasie prędkość do 70-80km kierowała żona spalanie 7.73 ja trasa 104 km do pracy w jedną stronę spalanie 8.04 do 8.3 prędkość od 60 do 100 przy prędkości 100-140 spalanie około 8.8 do 9.2 z przyczepką waga około 850 kg spalanie 11.2 ogólnie samochód oszczędny jak ktoś ma lekką nogę to LPG w granicach 8.4 osiągalne w cyklu mieszanym
11,0
Opel Vectra C
Sedan 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
Moja Vectra miała 150 000km prawdziwego przebiegu, była regularnie serwisowana i sprawna technicznie. Zawsze jeździłem nią ostro, prawie 90% tras to miasto i godziny szczytu (Poznan). Auto nie ma zbyt wiele mocy, dlatego trzeba było wciskać do oporu. Efekt to wysokie spalanie - pierwszy raz kiedy podliczyłem ile pali Opel to się przeraziłem, a wysokie spalanie ostatecznie zadecydowało o sprzedaży. 7 litrów udało się wycisnąć na trasie (nie autostradzie) ale to była męczarnia, tak się jeździć nie da. 11,5 litrów to spalanie po mieście, ale jazda musiała być ostrożna, wręcz jak emeryt. Ceny częsci tanie, wszystko było łatwo dostępne i przemyślane. Oglądałem też przy kupnie inne auta, m.in. z silnikiem 2,2 benz - dynamika prawie taka sama, spalanie jeszcze większe (nie było warto szukać 2,2 na siłę) - zdecydowałem się kupić auto które było bardziej zadbane. Nie żałuję, Vectra C to spoko auto.
7,5
Opel Vectra C
Sedan 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
Mój Opel spala srednio 7,5-8 l LPG Jezdze nim praktycznie po 80km dziennie po trasach wioskowych z predkosciami uzaleznionymi od ruchu i pory dnia wiec mysle ze srednia to 80-90 km/h . Przy tak ciezkiej budzi edo tego silnika myslałem ze bedzie wiecej palil bo jednak staram sie dynamicznie jezdzic a przedewszystki rozpedzac ale miło mnie zaskoczył i od 12 tys km nie zmiennie mi wychodzi srednia 7,5 do 8 na stówe wiec jest dobrze. Domyslam sie ze silnik o pojemnosci 2,2 przy tej budzie mniej spali ale z tego co pamietam nie da rady zwykłej sekwencji tam załozyc przez bezposredni wtrysk i trzeba instalacje dwa czy nawet trzy razy drozsza

Usterki Opel Vectra C

Liczba wpisów: 125
Tablica, zegary, licznik
  • Opel Vectra C Hatchback 2.2 ECOTEC 147KM 108kW 2002-2005
  • instalacja elektryczna
Opadające zegary obrotomierza i prędkościomierza ! Po uruchomieniu silnika podczas jazdy co kilka sekund opadają do zera zegary obrotomierza i prędkościomierza po chwili podnosząc się do właściwego poziomu i wskazania sa dobre. I tak ciągle opadają i podnosza się. Chcę dodać, że wskazówki paliwa oraz temperatury wskazania mają prawidłowe cały czas. Sprawdziłem bezpieczniki wszystko ok. Nadmieniam, że podczas wariacji liczników nie podpalają się zadne kontrolki. Zegary już wymontowywałem i poprawiałem luty na wtyczce ale bez zmian.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Światła postojowe LED
  • Opel Vectra C Hatchback 1.8 ECOTEC 122KM 90kW 2002-2005
  • instalacja elektryczna
Wymieniłem światła postojowe na LEDowe z szyną CAN-BUS, zgodnie z zapewnieniami komputer nie wykrył błędu spalonej żarówki... ale mam inny problem. Po wyłączeniu silnika światła postojowe mrugają jak stroboskopy przez jakąś minutę. Nie powiem bo fajnie to wygląda (jak Vectra policyjna) ale miałem już z tego powodu pewną nieprzyjemną sytuację. Byłem u mechanika i podłączałem samochód pod komputer, ale tam błędu nie wykryto. Bardzo proszę o pomoc, jeśli ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Tryb awaryjny, przepływomierz
  • Opel Vectra C Sedan 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2004-2008
  • silnik
Po przekroczeniu 140 km/h zapala się kontrolka auta z kluczem. Ograniczenie obrotów do 3000/min, odczuwalny spadek mocy. Po wykasowaniu błędu (P0100 Obwód przepływomierza MAF lub VAF wadliwe działanie.) samochód działa sprawnie do kolejnego przekroczenia 140 km/h. Po odłączeniu przepływomierza dodatkowo zaświeca się kontrolka "check engine" i ograniczenie obrotów do 2000/min. Chciałbym więc się spytać czy to na pewno może być wina przepływomierza, ponieważ bez przekraczania 140 km/h samochód działa bezproblemowo.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Opel Vectra C Sedan