Szukaj

Informacje o Opel Zafira A 2.2 DTI 16V 125KM 92kW 2002-2005

Lata produkcji: 2002 – 2005
Segment: VANy
Opel Zafira to wytwarzany od 1999 r. kompaktowy minivan (segment K). Wyłączając model Sintra, który w Europie nie był szczególnie popularny, Zafira (którą uważa się za następczynie Sintry), jest pierwszym samochodem niemieckiego producenta w klasie minivanów sprzedawanym na dużą skalę (2,2 mln nabywców). Zafira była także jednym z pierwszych minivanów, którym mogło podróżować siedem osób. Trzecią generację modelu wprowadzono na rynek w roku 2011. Opel Zafira od początku tworzona była na podstawie konstrukcji modelu Astra odpowiedniej generacji. Generacja druga wytwarzana był m.in. w gliwickich zakładach Opla. W innych krajach Zafira była i jest oferowana pod markami Chevroleta, Vauxhalla i Holdena. Trzecia generacja modelu oferowana jest jako Zafira Tourer.
czytaj więcej
Powagosław
Oceniając nową Zafirę, spróbujcie pomyśleć o jakimkolwiek jej konkurencie, o którym bez zastanowienia powiedzielibyście: „Ładniejszy!”. A pomyśleć, że jeszcze niedawno był to przeciętnie urodziwy, za to dość praktyczny pojazd dla mało wybrednych pragmatyków. ~Powagosław
Luzacjusz
Kolejny dowód, że Opel robi ostatnio w Niemczech najładniejsze samochody non-premium. Nie trzeba dodawać, do kogo ta uwaga. A Zafira? Duże zaskoczenie. Porównywalne z tym, jakby okazało się, że Doda ma jednak naturalny biust. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2005 roku
Pojemność skokowa 2172 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbodoładowanie o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbo)
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 98 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi)

Usterki Opel Zafira A

Liczba wpisów: 77
głośny metaliczny dźwięk przy obciążeniu silnika
  • Opel Zafira A 2.0 DTI 16V 101KM 74kW 2000-2005
  • układ napędowy
  • 370 tys. km
ciężko stwierdzić czy dżwięk wydobywa się ze skrzyni czy z silnika. sprzęgło i koło zamachowe są wymienione. dźwięk występuje powyżej 2 tys obrotów bądź przy mocnym ruszaniu i tylko na 1 i 2 biegu bądź np przy podjeżdżaniu pod górę gdy układ jest obciązony dość mocno i dostaje sporo mocy. Dźwięk jest głośny i brzmi jak by auto miało się rozlecieć. jest to raczej mocny metaliczny dźwięk. problem występuje też przy redukcji na 2 mniej więcej od ok 1200 obr do minimalnych lecz dzwięk jest juz cichszy i bardziej buczy/wyje.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Czasami brakuje mocy na 1,2 biegu.
  • Opel Zafira A 2.0 DTI 16V 101KM 74kW 2000-2005
  • silnik
Witam dopiero co kupiona zafirka i chyba była buchnięta mam 3 problemy najwazniejszy wycieki oleju ubawa go 300-400km okolo 0,5l lub troche wiecej napewno ubywa go przez korek od oleju musze wymienic dekielek ale wszystko koło silnika i turbiny jest oblane olejem czy tak duza ilość może ucuec przez nieszczelny korek? czasami gdy ruszam na skrzyżowaniu Z jedynki obroty krece nawet do 3tys a auto prawie nic nie przyspiesza . I do tego wydaje mi sie że dużo pali na oko 8-9l/100km z tym ze w komorze silnika czyc rope moze gdzies wyciekac
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Jak Wymienić filtr paliwa samemu Astra G/Zafira A?
  • Opel Zafira A 2.0 DTI 16V 101KM 74kW 2000-2005
Na pewno trzeba nastawić się na trudności z odpaleniem autka, ponieważ po odkręceniu pokrywy górnej filtra zapowietrza się cały układ paliwowy. Warto naładować akumulator i w razie potrzeby mieć dostęp do prostownika lub drugiego auta z kablami rozruchowymi. Sama wymiana jest prosta. Odkręcamy obudowę kluczem imbusowym, wymieniamy filtr i uszczelkę dołączoną do zestawu i zakręcamy dość mocno ale z czuciem pokrywę filtra. Potem zostaje nam odpalić samochód. Może to zająć kilka minut pod warunkiem że akumulator jest w znakomitej formie. Warto też dać odpocząć rozrusznikowi. Tak samo robi się to w astrze G tylko, że tam jest łatwiejszy dostęp do obudowy filtra. Osobiście wymieniałem filtry w obu tych samochodach. Powodzenia
Problem rozwiązany
1 komentarz
Opel Zafira A