Szukaj

Informacje o Peugeot 106 II 1.1 i 60KM 44kW 1996-2003

Lata produkcji: 1996 – 2003
Segment: Auta małe
„Stoszóstka” drugiej generacji debiutowała w 1996 roku. W porównaniu do jej poprzedniczki, zmianom poddano nie tylko nadwozie (między innymi nowy kształt reflektorów), ale popracowano też nad konstrukcją auta (głównie pod kątem bezpieczeństwa). Konstrukcyjnie model był niemal kopią Citroena Saxo (współpraca obu marek w ramach koncernu PSA). Kariera Peugeota 106 zakończyła się w 2003 roku. Dwa lata później na rynku pojawił się jego następca, model 107.
Produkowany od 1996 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1124 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 60 KM (44 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 88 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72 x 69 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Widoczność + Stosunek jakość/cena + Całokształt

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,6
~lechu
Peugeot 106 II
Hatchback 1.1 i 60KM 44kW
Samochód fajnie się prowadzi silnik jak na swoją pojemność jest zaskakująco dobry, mało pali i w miarę wygodny ale tu jego plusy się kończą jest w nim głośno cały czas coś jest do zrobienia lub nie działa jak należy (tymczasowo jest spokój) w trasie jest... po prostu nie nadaje się na dłuższe wyjazdy poza miasto. Biorąc pod uwagę inne auta z tego roku i segmentu myślę że wypada dość dobrze ale biorąc pod uwagę cenę to niektóre egzemplarze są dość mocno przecenione i w takim wypadku są inne auta które mają lepszy stosunek jakość/cena (np. mój egzemplarz \"golas\" 2 lata temu kosztował 3700zł z rejestracją od niemca i było dość dużo do roboty zaczynając zabawę od tylnej belki która po 2 latach dość szybkiej jazdy nie jest już w dobrym stanie).
4,3
~BZ
Peugeot 106 II
Hatchback 1.1 i 60KM 44kW
Przez 6 lat i 130 tys. km. auto służyło mi doskonale. Zaraz go odsprzedaję dalszej rodzinie, więc to podsumowanie naszej \"współpracy\". Idealny na miasto, pakowny i stabilny (choć już nie szybki) na trasie. Pewny w prowadzeniu i przyklejony do drogi. Wszędzie się zmieści, a widać w nim wszystko dookoła (i jeszcze niebo, bo jest szyberdach). Niezawodny, bezproblemowy, wierny i dość zadziorny wobec innych wózków. Ma charakter. Świetnie spełnił się jako samochód kawalera po studiach, szybko śmigającego miastem, a z czasem małżonka jeżdżącego już spokojniej. Pozbywam się go z niechęcią i normalnie będę tęsknił za nim i wspólnymi czasami. Zdobył mój szacunek i dał sporo frajdy. Tak mi się spodobał, że przekazuje go w dobre ręce - będzie sobie teraz spokojnie pomykał zadbany po małym miasteczku.
4,3
~cox
Peugeot 106 II
Hatchback 1.1 i 60KM 44kW
Muszę przyznać, że zawsze się wzbraniałem przed zakupem Francuza, jednak to auto przekonało mnie na tyle pozytywnie że myślę teraz nad zakupem kolejnego auta tej marki. Dla mnie i żony rewelacja. Przesiadam się często ze Skody Octavi i nie ma przepaści, na prawdę bardzo pozytywnie i nie wiem czy można dokonać lepszego wyboru, kupując auto za takie pieniądze. Jeździ się na prawdę dobrze. Odpala zawsze. Jak o każde auto należy dbać i wymieniać to co zużyte, wtedy tak samo odpłaca się w jeździe. Ładny wygląd, jeśli ktoś sie waha to polecam...

Usterki Peugeot 106 II

Liczba wpisów: 9
Kontrolka AIRBAG
  • Peugeot 106 II
  • instalacja elektryczna
Witam. Od jakiegoś czasu zapala się na desce kontrolka poduchy powietrznej. Raz miga, raz świeci stale, a raz w ogóle. Występowanie problemu zauważyłem przy zwiększonej wilgoci powietrza na zewnątrz lub niższej temperaturze - np. podczas deszczu. Gdy świeci słońce i jest ciepło kontrolka wcale się nie zapala. Najpierw zacząłem podejrzewać taśmę skrętną, ale przy warunkach występowania problemu zastanawiam się czy problem nie leży gdzieś na kablach. Świecąca kontrolka to niby bzdeta, ale potrafi zdenerwować przy codziennej jeździe. Czy ktoś miał podobne rewelacje w swojej 106? Jeśli tak, to jak się z tym uporać? Pozdrawiam.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Trzęsienie kierownicą
  • Peugeot 106 II 1.1 i 60KM 44kW 1996-2003
  • układ kierowniczy
Witam, Od jakiegoś czasu w moim LWIE przy mocniejszym hamowaniu zaczyna trząść kierownicą oraz autem. Według mojej oceny jest to umiejscowione z przodu z lewej strony. Hamulce (tarcze + klocki ) wymieniałem na jesieni jakieś 5k km temu. Trzęsienie (delikatne) pojawia się po przekroczeniu 100 km/h. Ponadto przy skręcaniu słyszę jakby coś tarło, podobnie jest przy niskiej prędkości przy wciśniętym sprzęgle. Nie wiem czy te objawy się ze sobą wiążą ale ponieważ nie mam chwilowo czasu podjechać do mechanika zwracam się z prośbą o diagnoze
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Centralny zamek.
  • Peugeot 106 II 1.0 i 50KM 37kW 1996-2000
  • nadwozie
Witam. Mam takiego zonk'a. Mały problem z centralnym zamkiem sterowanym pilotem na podczerwień. Gdy zamykam nie ma żadnego problemu. Podczas otwierania przednie drzwi otwierają się nie całkowicie. Nie można otworzyć drzwi, tak jakby mechanizm nie do końca powodował otwarcie blokad. Nadmieniam, że nie ma problemu przy otwieraniu kluczykiem. Pilot centralnego zamka steruje jednocześnie alarmem.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Peugeot 106 II