Szukaj

Informacje o Peugeot 106 II 1.6 i 88KM 65kW 1996-2000

Lata produkcji: 1996 – 2000
Segment: Auta małe
„Stoszóstka” drugiej generacji debiutowała w 1996 roku. W porównaniu do jej poprzedniczki, zmianom poddano nie tylko nadwozie (między innymi nowy kształt reflektorów), ale popracowano też nad konstrukcją auta (głównie pod kątem bezpieczeństwa). Konstrukcyjnie model był niemal kopią Citroena Saxo (współpraca obu marek w ramach koncernu PSA). Kariera Peugeota 106 zakończyła się w 2003 roku. Dwa lata później na rynku pojawił się jego następca, model 107.
Produkowany od 1996 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1587 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 88 KM (65 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 135 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 78,5 x 82 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Całokształt + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Usterki Peugeot 106 II

Liczba wpisów: 9
Kontrolka AIRBAG
  • Peugeot 106 II
  • instalacja elektryczna
Witam. Od jakiegoś czasu zapala się na desce kontrolka poduchy powietrznej. Raz miga, raz świeci stale, a raz w ogóle. Występowanie problemu zauważyłem przy zwiększonej wilgoci powietrza na zewnątrz lub niższej temperaturze - np. podczas deszczu. Gdy świeci słońce i jest ciepło kontrolka wcale się nie zapala. Najpierw zacząłem podejrzewać taśmę skrętną, ale przy warunkach występowania problemu zastanawiam się czy problem nie leży gdzieś na kablach. Świecąca kontrolka to niby bzdeta, ale potrafi zdenerwować przy codziennej jeździe. Czy ktoś miał podobne rewelacje w swojej 106? Jeśli tak, to jak się z tym uporać? Pozdrawiam.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Trzęsienie kierownicą
  • Peugeot 106 II 1.1 i 60KM 44kW 1996-2003
  • układ kierowniczy
Witam, Od jakiegoś czasu w moim LWIE przy mocniejszym hamowaniu zaczyna trząść kierownicą oraz autem. Według mojej oceny jest to umiejscowione z przodu z lewej strony. Hamulce (tarcze + klocki ) wymieniałem na jesieni jakieś 5k km temu. Trzęsienie (delikatne) pojawia się po przekroczeniu 100 km/h. Ponadto przy skręcaniu słyszę jakby coś tarło, podobnie jest przy niskiej prędkości przy wciśniętym sprzęgle. Nie wiem czy te objawy się ze sobą wiążą ale ponieważ nie mam chwilowo czasu podjechać do mechanika zwracam się z prośbą o diagnoze
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Centralny zamek.
  • Peugeot 106 II 1.0 i 50KM 37kW 1996-2000
  • nadwozie
Witam. Mam takiego zonk'a. Mały problem z centralnym zamkiem sterowanym pilotem na podczerwień. Gdy zamykam nie ma żadnego problemu. Podczas otwierania przednie drzwi otwierają się nie całkowicie. Nie można otworzyć drzwi, tak jakby mechanizm nie do końca powodował otwarcie blokad. Nadmieniam, że nie ma problemu przy otwieraniu kluczykiem. Pilot centralnego zamka steruje jednocześnie alarmem.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Peugeot 106 II