Szukaj

Informacje o Peugeot 206 Hatchback 2.0 i 16V 136KM 100kW 1999-2006

Lata produkcji: 1999 – 2006
Segment: Auta małe
Model należący do segmentu B produkowany od 1998 roku. Wielki sukces francuskiej marki - 206-tka to najlepiej sprzedający się samochód w historii Peugeota. Od rynkowego debiutu klientów znalazło blisko 6 milionów egzemplarzy auta, które w ofercie Peugeota zastąpiło model 205. W 2003 roku 206-tka została poddana drobnej modernizacji. Choć od 2006 roku marka oferuje jej następcę - model 207, produkcja Peugeota 206 nie została jeszcze zakończona. W Chinach sprzedawany jest jako Peugeot C2 (nie ma nic wspólnego z Citroenem C2).
czytaj więcej
Produkowany od 1999 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 4100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Silnik + Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,0
~marek_margasiński
Peugeot 206
Hatchback 2.0 i 16V 136KM 100kW
Był to mój pierwszy i raczej ostatni samochód z królem lwem na masce. Masa uciążliwych usterek elektryki/ elektroniki co w powiązaniu z LPG zwiastowało same problemy. Zawieszenie wygodne, ale drogie w utrzymaniu (sworzeń wahacza nie jest wymienialny, tylna belka droga w regeneracji, niewiele warsztatów potrafi ją poprawnie zregenerować, podobno już po 50 tys km trzeba wymieniać uszczelnienia na wahaczu). Wyciszenie samochodu jest na średnim poziomie, podobnie jak jakość zastosowanych materiałów we wnętrzu. Widoczność z tyłu przez małe trójkątne okienka tragiczna, często wyjeżdżałem na czuja bo nic nie było widać przez szeroki słupek. Na plus zasługuje na pewno szyberdach, którego konstrukcja raczej uniemożliwia przeciekanie, miejsca dla kierowcy i pasażerów w wersji 3d na prawdę dużo, bagażnik malutki. Osiągi samochodu na prawdę fajne, jednak piąty bieg zdecydowanie za krótki. Blachy świetne, powłoka lakiernicza średnia. Samochodzik super jak jest nowy, kilkunastoletnie generują na prawdę spore koszty utrzymania, a autko szybko traci na wartości. Bardzo się zawiodłem na tym samochodzie.
4,0
~domea@wp.pl
Peugeot 206
Hatchback 2.0 i 16V 136KM 100kW
Po moimo tego, że to francuz jestem z niego zadowolnona, jestem pasjonatką motoryzacji i ktęcą mnie duże amerykańskie wozy jak i niemieckie doskonałości ( bmw, mercedes) ale mój Peugocik 206 s16 z silnikiem 2.0 na razie mi wystarczy. Jest lecutki i dzieki temu osiagam niezwykłe prędkość. Auto jest po tunningu optycznym więc wygląda jak kocur. Większych problemów z nim nie miałam , jezeli juz to zawinił serwis Peugota- w Gdansku jak sie jedzie na Warszawe, to partacze i oszusci, podczas standardowego przeglądu wlali mi za duzo oleju i wystrzeliło wszystkie prawie uszczeli :-( a poza tym standard, kocuszki szybko sie scieraja i takie tam podstawowe sprawy. Polecam!!!!!!!!!!!1
3,2
~Maro
Peugeot 206
Hatchback 2.0 i 16V 136KM 100kW
Samochod mam 2 miesiace wersja GT a do naprawy jest tyle rzeczy ze by mi kartki braklo a zaletach tego zamochodu moge powiedziec tyle ze ma kopyto ładnie wyglada i nie pali az tak duzo jak na sportowy samochod pompa wspomagania sprzeglo galki sprzyni biegow uklad wydechowy nie dzialajacy wywiem i inne takie pierdy nie polecam tego samochodu chyba ze ja trafilem na taki egzemplarz
Średnie spalanie dla Peugeot 206 Hatchback 2.0 i 16V 136KM 100kW 1999-2006
9,1
l/100 km
9,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Peugeot 206
Hatchback 2.0 i 16V 136KM 100kW
Nie rozumiem zarzutów że dużo pali. Moim zdaniem 9-10 litrów przy tym silniku i mocy to nic niezwykłego. Miałem goly, fordy które przy silniku 1.4 paliły niewiele mniej lub podobnie. Większość bmw czy pasatów nawet z silnikiem 1.6 czy 1.8 będzie paliło znacznie więcej. Koszty części nie są z kosmosu ale trzeba się liczyć że przy tej pojemności nie bedą to drobne. Np wymiana rozrządu wraz z pompą i wszystkim co mozna wymienić to ok 900 zł. Tarcze i klocki przód oraz tył to kilkaset złotych nawet bez robocizny.
10,9
Peugeot 206
Hatchback 2.0 i 16V 136KM 100kW
A więc zrobiłem tym autem około 20k km i mogę powiedzieć ,że przy przepisowej jeździe udało mi się w trasie 300km zejść do 5.9l (!) no ale oczywiście do oszczędnej jazdy ten silnik nie powstał, to nie 1.4HDI. Średnio przy jeździe z prędkością 110-130 i ciągłym wyprzedzaniu mój egzemplarz zadowala się 7-7.5l więc tez nie tak dużo ale za to w mieście w jeździe dynamicznej na krótkich odcinkach( np. do sklepu po bułki ;-) spalanie potrafiło podskoczyć do 18l. Wpływ na te wyniki mogą mieć być może drobne modyfikacje które zostały wykonane w moim egzemplarzu, na hamowni wskazuje 153.4KM.
11,0
Peugeot 206
Hatchback 2.0 i 16V 136KM 100kW
Jeżdze caly czas z wlaczona klima i nie oszczedzam auta !!:) Przy predkosci do 130km/h w 3 osoby dorosle plus bagarz spala mi miedzy 10.5-12 l na 100km kilka razy udalo mi sie zejsc ze spalaniem na 9.3l w trybie mieszanym ale nie wiem jak to zrobilem bo jezdze caly czas tak samo A uwaga!!!!!! to jest spalanie gazu przy bardzo dobrej instalacji sekwencyjnej za 4.5 ts zl mam pytanko do was przy jakich obrotach powinno sie zmienaic biegi aby jezdzic oszczedniej - czy silnik te lubi wysokie obroty czy nie do jakiej predkosci jezdzic sam juz nie wiem :) az prosi sie aby mu depnac !!!! pozdrawiam i zapraszam na http://polskajazda.pl/Profil,Skoda,1000MB,Peugeot,206/3691 tam zobaczycie moje autka pozdrawiam

Usterki Peugeot 206

Liczba wpisów: 41
Wentylator 206
  • Peugeot 206 Hatchback 1.4 i 75KM 55kW 1998-2009
  • układ chłodzenia
  • 248 tys. km
Witam. Mam peugeota 206 1.4 hatchback od 4 dni, i drugi raz przytrafiła mi się taka sytuacja, mianowicie gdy zgaszę auto po przejechaniu mniej wiecej 25km lub mniej, auto gdy jest zgaszone buczy. Dowiedziałem się, że dźwięk wydaje wentylator aczkolwiek auto nie ma mocnego nagrzania, ani się nie przegrzewa, dziś miałem, również taką sytuację i temperatura była poniżej połowy czy ktoś z was wie może o co może chodzić albo na co spojrzeć za nim pójdę z tym do mechanika? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Cykanie przy rozrzadzie i utrata mocy
  • Peugeot 206 Hatchback 2.0 i 16V RC 177KM 130kW 2002-2007
  • silnik
  • 201 tys. km
Witam. Mam problem z autkiem mianowicie coś cyka w silniku ( w okolicach rozrządu) cykanie nasila się wraz ze wzrostem obrotów. Słychać też od czasu do czasu jakieś zgrzyty jakby jakąś rolka albo napinacz (rozrząd wymieniony jakieś 2.5roku temu, wcześniejszy właściciel tak mówił nie miał żadnych dokumentów na to) auto od 2 lat posiada sekwencyjna instalacje gazowa (cyka na benzynie i na gazie) komputer zbytnio nic nie widzi. Po kupnie auto dostało nowe świece, używana cewke zapłonowa (tamta chodziła raz na 3 Gary raz na 4) i zalany został mobilem supee2000 10w40oczywiscie wszystkie filtry i oleje też nowe. Najgorsza rzeczą jest to że czuć że brak mu mocy (jakby miał z 30km mniej (nie wciska w fotek jak powinien) obstawiam przedstawiony rozrząd lub slaby olej? Nie wiem dlatego tu szukam pomocy może ktoś miał taką sytuację i może coś więcej powiedzieć. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Często pada akumulator
  • Peugeot 206 Hatchback 1.1 60KM 44kW 2009-2010
  • układ chłodzenia
Auto z 2001 roku, obecnie około 148 tyś km przebiegu Przy ok. 125 tyś zaczęły się problemy - przepalanie się żarówek na kierunkowskazach, dwa razy do wymiany gałka kierunkowskazów (wewnątrz przepalenie i stopienie się plastiku), podczas jazdy w deszcz czy po deszczu włączała się kontrolka silnika oraz silnik gasł Jak już jechał to w prawo czy lewo kierownicą nie dało się kręcić (brak wspomagania) Obecnie już drugi nowy akumulator siada... :-( Wystarczy mróz w nocy, rano już nie odpalę... a po odpaleniu z przenośnego akumulatora, silnik od razu wchodzi w wysokie obroty rzędu 3000-4000 aby po kilku minutach wejść w normalne poniżej 1000 To się powtarza już jakiś czas, wymiana na nowy akumulator nie pomogła I jeszcze jedno - w minione wakacje auto odmówiło jazdy całkowicie gasnąc... ?? Oprócz wymiany żarówek i gałek, wymieniono wentylator i cewkę zapłonową - na nic to się zdaje. Auto było kilka razy na diagnostyce i za każdym razem komp pokazywał błędy cylindrów Nie wiem co jest tego przyczyną i nie chce mi się już jeździć po warsztatach i topić kaskę... Za wszelkie info z góry dziękuję
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Peugeot 206 Hatchback