Szukaj

Informacje o Peugeot 206

Lata produkcji: 1998 – 2012
Segment: Auta małe
Model należący do segmentu B produkowany od 1998 roku. Wielki sukces francuskiej marki - 206-tka to najlepiej sprzedający się samochód w historii Peugeota. Od rynkowego debiutu klientów znalazło blisko 6 milionów egzemplarzy auta, które w ofercie Peugeota zastąpiło model 205. W 2003 roku 206-tka została poddana drobnej modernizacji. Choć od 2006 roku marka oferuje jej następcę - model 207, produkcja Peugeota 206 nie została jeszcze zakończona. W Chinach sprzedawany jest jako Peugeot C2 (nie ma nic wspólnego z Citroenem C2).
czytaj więcej

Peugeot 206 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Peugeot 206

Liczba ocen: 1 361
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Drobne usterki - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,4
~Konrad
Cabrio 1.6 i 16V 109KM 80kW
Peugeot 206
Auto spisuje się bardzo dobrze. Odpala na strzał zarówno przy -30°C jak i +35°C. Mój egzemplarz jest bardzo bogato wyposażony, wszystko zawsze działa, nie sprawiało mi problemów. Najdroższa wizyta w warsztacie byłą przy wymianie sprzęgła, reszta typu zabrudzone styki kabli halogenów, podwinięta wykładzina na podłodze itp. to ewidentne przykłady zaniedbania poprzednich właścicieli. Ponadto okazało się, że tym samochodem ktoś jeździł z wodą z kranu w chłodnicy, więc syf był spory. Mimo to, temperatura w chłodnicy (oczywiście już z właściwym chłodziwem) dochodziła do 100° jedynie podczas stania w korku podczas upału, ale i tak nic złego się nie działo. Silnik 1.6 jest nawet zrywny, chociaż potrzebuje obrotów do osiągnięcia dynamiki. Jak dla mnie- samochód rewelacja. W środku niesamowicie wygodny, skórzane fotele z ogrzewaniem, automatyczna klimatyzacja (nazwa climatronic jest zastrzeżona dla BMW ;), czujnik zmierzchu, deszczu, ESP, ABS, wskazówka temperatury oleju w silniku. Właściwie teraz przypomniał mi się pewien mankament, czujnik deszczu to porażka. Przy mocno mokrej szybie rzadko kiedy się uruchamia, a jak już zacznie to po kilku minutach macha jak oszalały na najwyższej prędkości i nie zamierza przestać. Na szczęście manetkę można przesunąć w dół do pojedynczego ruchu wycieraczek, co jest dosyć wygodne. Uszczelki w drzwiach zaczęły przepuszczać wodę, która na nich zostaje i zaczyna kapać po otwarciu drzwi, oraz dźwięk z zewnątrz jest słyszalny jak przy otwartym oknie. Ale niewielkie zgłębienia na kciuki w kierownicy, dosyć duże schowki w drzwiach dostępne jedynie po ich otwarciu, nawiewy na nogi również ze środkowego tunelu w kabinie, oświetlany schowek, spryskiwacze reflektorów, regulacja jasności podświetlenia zegarów, możliwość wymiany radia na niefabryczne. To wszystko sprawia, że samochodem jeździ się bardzo wygodnie. Jedynie miejsca wystarczy na 2 osoby + jakieś małe bagaże na tylne siedzenia, bo żaden człowiek się tam nie zmieści. Największą wadą jest wygląd z linii bocznej, jest po prostu paskudny. No ale ja patrzę od środka, a tam czuję, że siedzę w bardzo dobrym samochodzie. W kwestiach technicznych nie mam żadnych obaw, dach działa, jest szczelny, w skrzyni biegów zmieniony olej, cały serwis zawsze robiony na czas i na częściach/płynach dobrej jakości. Nie mam obaw, że pewnego dnia samochód mnie zawiedzie gdy będę go potrzebował. Zimą metalowy drążek zmiany biegów jest nie do dotknięcia, mógłby chociaż częściowo być z plastiku. Podczas jazdy prowadzi się bardzo dobrze, ale z powodu twardego i niskiego zawieszenia wskazane są równe i cywilizowane drogi. Wszelkie nierówności są bardzo odczuwalne. No i rdza, u mnie mocno rdzewieje od dołu i maska przy szybie. *zużycie paliwa podaję orientacyjne, ponieważ ja jeżdżę z gazem w podłodze i spalanie wynosi równe 10 litrów, czasami spada do 9,8. Ale nie mam pojęcia, ile pali przy spokojnej i ekonomicznej jeździe, to tylko moje przypuszczenia.
4,4
~Bogu48
Hatchback 2.0 HDi 90KM 66kW
Peugeot 206
Najnowszy ze "starych" diesli w przyzwoitej budzie, czego chcieć więcej od tej klasy? Porównując do podobnych samochodów, 206-tka bardzo dobrze wypada pod kątem ekonomii i bezawaryjności. Największe bolączki diesla (dwumasa, turbo, wtryski) w tej jednostce nie istnieją (dwumasa, turbo na stałej geometrii łopatek) lub są na tyle proste, że minimalizują koszty serwisu (wtryskiwacze Bosch'a). W mojej wersji (z automatyczną klimatyzacją) wygoda jest w na wystarczającym poziomie. Na minus kiepskie fotele przednie i klar, który odpada z karoserii, jak skóra z węża. Na szczęście, samochód nie rdzewieje tam, gdzie nie był bity.
2,4
~b_Adam
Cabrio 1.6 i 16V 109KM 80kW
Peugeot 206
Peugeot 206CC. Auto może się podobać mimo swojej damskiej bryły, ja się z tym pogodziłem. Wiele jest opinii które hejtują francuskie auta, założylem że nie słusznie i po dogłebnym sprawdzeniu w serwisie peugeota zakupiłem srebrne cabrio. Biorąc pod uwagę czas oraz koszta był to wielki błąd. Na początek pare tulei w zawieszeniu, oleje + rozrząd - około 800zł. Zwykły startowy zestaw. A po pół roku korzystania dodatkowo regeneracja tylnej belki - 1700zł , wymiana wahaczy przód 700zł, falowanie obrotów - przepustnica 200zł (używana) , pojawiły się luzy na drążku zmiany biegów - 300zł. Teoretycznie powinno już być okej, ale nie było. Zaraz po tym wszystkim odezwała się pompa wspomagania, do tego wyszły luzy na maglownicy - cena proponowana przez warsztat około 1000-1200zł. Nie zdecydowałem się na naprawę bo wyszedł nowy większy problem, problemem był cieknący dach. Auto nigdy nie brało udziału w wypadku. Co teraz z nim można było zrobić? Jeden serwis w Warszawie drugi w Krakowie, oba nie gwarantują naprawy ale cena samej dokładnej diagnozy 700zł. Zrażony ceną szukałem pomocy w ASO peugeot, uszczelki są nieosiągalne w ASO, za czasów gdy jeszcze były to kosztowały około 4000zł + 1000zł wymiana. Cała moja przygoda z autem trwała rok, na moje szczescie lub nieszczescie pijany kierowca skasował go na parkingu. Dzień wcześniej podświetlenie zegarów wariowało, a kontrolka airbagów przestała gasnąć po odpaleniu auta. Niewątpliwie nigdy w życiu już nie kupie Peugeota, nie sądziłem że kiedykolwiek będę się cieszyć z wypadku.

Raporty spalania Peugeot 206

Liczba raportów: 1 110
Średnie spalanie dla Peugeot 206
6,0 – 9,9
l/100 km
4,6 – 6,0
l/100 km
6,4 – 9,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Hatchback 2.0 HDi 90KM 66kW
Peugeot 206
Jeżdżę z przepisowymi prędkościami, ale czasem lubię osiągać je szybko. Spalanie badam od tankowania do tankowania (tankuję zawsze do 3-go odbicia pistoletu). Miasto (Rzeszów) i dojazdy do pracy (24km w jedną stronę) dają mi średnią 5,5-5,7l. W trasie, przy prędkości do 120km/h uzyskuję równe 5l na 100km. Poza autostradą, jadąc z prędkościami do 100km/h wychodzi mi 4,7l na każde 100km. Dla mnie jest to wynik w zupełności wystarczający. Zabawny jest fakt, że mój znajomy ma Toyotę Yaris 1.0 67km. Non-stop chwalił się super spalaniem... dopóki nie pokazałem mu moich wyników, przy 2x większym silniku. Ten silnik zdecydowanie zasługuje na szacunek, o ile jest odpowiednio utrzymany.
6,0
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Peugeot 206
Auto świetne jeśli chodzi o spalanie, w miescie wcale wiele nie pali a na autostradzie przy jeździe do 110-120 jest oszczędny, wiadomo że ma mały silnik więc jak się mu przyciśnie do czerwonego pola to potrafi pić benzynke szybko, samochód ogólnie bardzo dynamiczny szczególnie dzięki 8 zaworom dzięki czemu i spalanie mamy mniejsze i ciągnie od samego dołu. Samochód wart uwagi dla osób chcących jeździć tanio oraz nie płacić wiele za części, auto jest tak popularne że dostaniemy zamienniki wszędzie, samochod dobry też na rozpoczęcie przygody z motoryzacja ponieważ ma mały silnik i brak absow i innych pierdol dzięki czemu młody kierowca może się nauczyć jazdy
5,3
Hatchback 1.4 HDi 70KM 51kW
Peugeot 206
Puga posiadam od 5 lat, na przełomie tych lat zrobiłem ok. 90 000km. Jeżeli chodzi o spalanie to jestem bardzo zadowolony. Pomimo małej pojemności, przy swojej masie samochodem jeździ się przyjemnie, fajnie przyspiesza (do 100 km/h), dosyć dobrze hamuje (im szersze opony tym lepiej, mam założone 195/55/15), trzyma się drogi i lekko pokonuje zakręty. Jak na auto tej klasy części nie są tak tanie jak mogłoby się wydawać. Klocki i tarcze przód ok. 400zł, filtr paliwa ok. 200zł!, kompletny rozrząd ok. 700zł, raz w roku (może półtora) trzeba wymieniać wahacze (ok. 120zł szt.), jest jeszcze kilka droższych rzeczy ale już nie pamiętam cen. Reszta części dosyć tanio. Ogólnie polecam samochód dla swieżych kierowców, jest oszczędny a przy tym dynamiczny. Podejrzewam że z silnikiem 1.6 HDi (110km) będzie latać jak samolot :)

Usterki Peugeot 206

Liczba wpisów: 70
Cykanie przy rozrzadzie i utrata mocy
  • Peugeot 206 Hatchback 2.0 i 16V RC 177KM 130kW 2002-2007
  • silnik
  • 201 tys. km
Witam. Mam problem z autkiem mianowicie coś cyka w silniku ( w okolicach rozrządu) cykanie nasila się wraz ze wzrostem obrotów. Słychać też od czasu do czasu jakieś zgrzyty jakby jakąś rolka albo napinacz (rozrząd wymieniony jakieś 2.5roku temu, wcześniejszy właściciel tak mówił nie miał żadnych dokumentów na to) auto od 2 lat posiada sekwencyjna instalacje gazowa (cyka na benzynie i na gazie) komputer zbytnio nic nie widzi. Po kupnie auto dostało nowe świece, używana cewke zapłonowa (tamta chodziła raz na 3 Gary raz na 4) i zalany został mobilem supee2000 10w40oczywiscie wszystkie filtry i oleje też nowe. Najgorsza rzeczą jest to że czuć że brak mu mocy (jakby miał z 30km mniej (nie wciska w fotek jak powinien) obstawiam przedstawiony rozrząd lub slaby olej? Nie wiem dlatego tu szukam pomocy może ktoś miał taką sytuację i może coś więcej powiedzieć. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Peugeot 206cc żółta lampka silnika oraz odgłosy tarcia.
  • Peugeot 206 Cabrio
  • inne
Witam, posiadam peugeot'a 206cc z 2002 roku. Przydało by się mu już pasek rozrządu wymienić. Ostatnio po zatankowaniu na innej stacji benzynowej niż zwykle odczułem że jakiś słabszy się zrobił i od czasu do czasu w trakcie jazdy wyskakiwała żółta lampka silnika poczym bardziej słabnął, po wyłączeniu i włączeniu silnika w trakcie jazdy można było dalej spokojnie jechać. Dolałem więc trochę benzyny 98, zamiast standardowej 95 na początku było wszystko ok ale zaczęła się kolejna dziwna sytuacja, stał na chodzie bez biegu i zaczął wydawać z siebie dziwne odgłosy jakiegoś tarcia. Wyłączenie silnika i włączenie pomogło jeżeli dodawało mu się więcej gazu, nawet i na skrzyżowaniu przy czerwonym, ale po jeździe i wyłączeniu silnika można było znowu usłyszeć jakieś dziwne odgłosy. Moja prośba, czy ktoś mi może uświadomić co go może boleć?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Często pada akumulator
  • Peugeot 206 Hatchback 1.1 60KM 44kW 2009-2010
  • układ chłodzenia
Auto z 2001 roku, obecnie około 148 tyś km przebiegu Przy ok. 125 tyś zaczęły się problemy - przepalanie się żarówek na kierunkowskazach, dwa razy do wymiany gałka kierunkowskazów (wewnątrz przepalenie i stopienie się plastiku), podczas jazdy w deszcz czy po deszczu włączała się kontrolka silnika oraz silnik gasł Jak już jechał to w prawo czy lewo kierownicą nie dało się kręcić (brak wspomagania) Obecnie już drugi nowy akumulator siada... :-( Wystarczy mróz w nocy, rano już nie odpalę... a po odpaleniu z przenośnego akumulatora, silnik od razu wchodzi w wysokie obroty rzędu 3000-4000 aby po kilku minutach wejść w normalne poniżej 1000 To się powtarza już jakiś czas, wymiana na nowy akumulator nie pomogła I jeszcze jedno - w minione wakacje auto odmówiło jazdy całkowicie gasnąc... ?? Oprócz wymiany żarówek i gałek, wymieniono wentylator i cewkę zapłonową - na nic to się zdaje. Auto było kilka razy na diagnostyce i za każdym razem komp pokazywał błędy cylindrów Nie wiem co jest tego przyczyną i nie chce mi się już jeździć po warsztatach i topić kaskę... Za wszelkie info z góry dziękuję
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 17
4,8
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Peugeot 206
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 101 tys. km
Przejechałem na gazie 100 000Km bez większych awarii. Z usterek jaki mnie spotkały przy instalacji Lovato Smart to uszkodzony czujnik ciśnienia i temperatury gazu - został wymieniony w ramach gwarancji. Druga usterka to, po przejechaniu około 75000Km wskaźnik ilości gazu przestał wskazywać ilość paliwa. Poza tym bezawaryjna. Polecam z czystym sumieniem. Warsztat wykonuje...
3,8
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Peugeot 206
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AG COMPACT
przebieg: 143 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Instalacja musi być z górnej półki, idealnie dobrana i założona przez fachowca, bo te samochody mają uczulenia na LPG chyba. U mnie były 2 podejścia, 2 instalacje zakładane prze 2 osoby i niestety były problemy. Sterownie wtryskami benzynowymi w moim egzemplarzu to nie sekwencja tylko półsekwencja i tu trzeba umieć założyć LPG. Samochód na LPG jeździł super, był nawet...
3,8
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Peugeot 206
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 40 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Uważajcie ta firma BKZ AUTO nie istnieje tam jest firma AUTO TEST(tego się dowiedziałem jak płaciłem a dzwoniąc na stary numer dokładnie tłumaczyli żeby przyjechać na Politechnikę) która wymieniła filtry a na szarpanie nic nie poradzili, zaczeli coś kręcić, widać że nie wiedzieli o co chodzi(jeżdziłem tam wcześniej i nikogo nie poznałem) i jak się okazało to nie mają...
Peugeot 206