Szukaj

Informacje o Peugeot 206 Hatchback 1.4 HDi 70KM 51kW 2001-2009

Lata produkcji: 2001 – 2009
Segment: Auta małe
Model należący do segmentu B produkowany od 1998 roku. Wielki sukces francuskiej marki - 206-tka to najlepiej sprzedający się samochód w historii Peugeota. Od rynkowego debiutu klientów znalazło blisko 6 milionów egzemplarzy auta, które w ofercie Peugeota zastąpiło model 205. W 2003 roku 206-tka została poddana drobnej modernizacji. Choć od 2006 roku marka oferuje jej następcę - model 207, produkcja Peugeota 206 nie została jeszcze zakończona. W Chinach sprzedawany jest jako Peugeot C2 (nie ma nic wspólnego z Citroenem C2).
czytaj więcej
Produkowany od 2001 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1398 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 70 KM (51 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73,7 x 82 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

3,9
~Suoncus
Peugeot 206
Hatchback 1.4 HDi 70KM 51kW
Jestem posiadaczem 206 od 2 lat. Samochód idealny dla młodego, niedoświadczonego kierowcy. Idealny na pierwszy samochód. Mankamentami tego samochodu w głównej mierze to kiepskie wytrzymałościowo zawieszenie, które na polskich drogach nie wytrzymuje próby czasu (w moim przypadku na 40 tysięcy kilometrów wymieniałem dwa razy przednie wahacze, nie obyło się również bez regeneracji tylnej belki). Całe szczęście jakość polskich dróg powoli się poprawia. Bardzo małe lusterka wsteczne które nie pozwalają wyczuć samochodu. Zawieszenie pozwala na wygodne jeżdżenie dla dwóch osób. W przypadku jazdy w czwórkę lub piątkę samochód siada na asfalt, przy dobijaniu do nierówności w asfalcie. Występują nieprzyjemne drgania lewarka zmiany biegów. Spalanie na oponach fabrycznych (175/65 R14) od 3.9 litra do 4.5 litra (w zależności od stylu jazdy). Spalanie na alufelgach (195/55 R15) od 4,2 do 4,8. W mieście spalanie około od 5.0 do 5.5, przy czym ciężko mi się wypowiedzieć bo jeżdżę głównie w trasach, więc spalanie utrzymuje mi się na poziomie od 4,2 do 4,5 litra przy średniej prędkości 60-70 km/h. Na trasie 500 km jadąc z Warszawy do Zakopanego w pięć osób samochód spalił mi 5 litrów na setkę, co przy tak małym silniku i niewielkiej mocy jest dobrym wynikiem. Silnik przy zalewaniu odpowiedniego paliwa i dobrym traktowaniu jest bezawaryjny (miałem przyjemność regenerować wtryski, ale to z powodu wyjeżdżenia baku do końca). Skrzynia biegów mało precyzyjna, wnętrze z przodu jest ok, natomiast z tyłu bardzo mało miejsca na nogi pasażerów. Jak na tą wielkość samochodu bagażnik dość pojemny.
2,6
~Artur
Peugeot 206
Hatchback 1.4 HDi 70KM 51kW
Od 2 lat jeżdżę tym samochodem (samochód firmowy kupiony w salonie). Jedyną zaleta tego samochodu (1.4 hdi 2007 rok) jest jego spalanie. Samochód jest dobry dla dziadków którzy podjada do kościoła czy po mleko do sklepu. No stop coś się urywa, wyciera, odpada, trzeszczy. Kultowe już we Francy dupsy ,które upszykszają życie.(polecam zapoznanie sie z podpunktem "niezwodność - drobiazgi") Peugeot ma w tej chwili przejechane 100000 km i to co miało pęknąć czy się wytrzeć zrobiło to już dawno wszystko inne czeka na swoja kolej (np. klapa bagażnika,która rozpaczliwie trzeszczy) Osobiście lubię słuchac głośno muzyki podczas jazdy i ratuje to niepojetnie moje uszy. Jeśli ktoś lekko bądź znacząco przygłuchy chce kupić samochód ,który mało pali a wszystko inne nie jest ważne to 206 HDI jest własnie dla niego.
3,9
~majdan1991
Peugeot 206
Hatchback 1.4 HDi 70KM 51kW
Pomimo różnych mankamentów, usterek i problemów, z których dużą część wygenerowałem sobie ja sam przez różne zaniedbania bądź niewiedzę, wspominam ten samochód bardzo miło. Przeszedł ze mną bardzo dużo i dał radę.
Średnie spalanie dla Peugeot 206 Hatchback 1.4 HDi 70KM 51kW 2001-2009
4,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Peugeot 206
Hatchback 1.4 HDi 70KM 51kW
Puga posiadam od 5 lat, na przełomie tych lat zrobiłem ok. 90 000km. Jeżeli chodzi o spalanie to jestem bardzo zadowolony. Pomimo małej pojemności, przy swojej masie samochodem jeździ się przyjemnie, fajnie przyspiesza (do 100 km/h), dosyć dobrze hamuje (im szersze opony tym lepiej, mam założone 195/55/15), trzyma się drogi i lekko pokonuje zakręty. Jak na auto tej klasy części nie są tak tanie jak mogłoby się wydawać. Klocki i tarcze przód ok. 400zł, filtr paliwa ok. 200zł!, kompletny rozrząd ok. 700zł, raz w roku (może półtora) trzeba wymieniać wahacze (ok. 120zł szt.), jest jeszcze kilka droższych rzeczy ale już nie pamiętam cen. Reszta części dosyć tanio. Ogólnie polecam samochód dla swieżych kierowców, jest oszczędny a przy tym dynamiczny. Podejrzewam że z silnikiem 1.6 HDi (110km) będzie latać jak samolot :)
4,8
Peugeot 206
Hatchback 1.4 HDi 70KM 51kW
Witam. Przedstawiam wiarygodne wyniki spalania oparte na jeździe do zapalenia się rezerwy i tankowaniu do pełna. Zawsze stosowałem się do zasad eco-drivingu. Olej Lotos 10W40, paliwo Statoil ON normalny. Pomiar 1 : miasto 85%, trasa 15% - bez klimy - przejechane 956 km, tankowanie do pełna 48,3 litra = 5,05 l/100km Pomiar 2 : miasto 80%, trasa 20% - bez klimy - przejechane 1032 km, tankowanie 48,6 litra = 4,71 l/100km Pomiar 3 : miasto 5%, trasa 95% (do 110km/h) w tym 300km z włączoną klimatyzacją - przejechane 1435km, tankowanie 57,7 l = 3,99 l/100km (na trasie dotankowałem 10litrów - zbiornik w 206 ma 50 litrów) Wyniki w 100% rzeczywiste, liczone bardzo dokładnie. Może się komuś przyda. Pozdrawiam.
4,8
Peugeot 206
Hatchback 1.4 HDi 70KM 51kW
Jeśli chodzi o spalanie, to tutaj pełne (pozytywne) zaskoczenie. W cyklu mieszanym, przy dosyć dynamicznej jeździe, spalanie nie przekroczyło 5,2l na 100km. Przy bardziej spokojnej jeździe na baku można przejechać nawet 1000km. Niestety podczas mojego niedługiego użytkowania (5 miesięcy), natrafiłem na usterkę uszczelniacza przy prawej półosi. Trzeba było uzupełnić olej w skrzyni biegów, przy okazji wymieniłem olej w silniku i filtr oleju oraz wymieniłem już będący na wykończeniu lewy wahacz - całość kosztowała mnie 600zł. Ten wahacz bym podarował (nasze wspaniałe drogi), ale uszczelniacz przy 63000km - za to ocena ekonomiczności jeden punkt mniej?

Usterki Peugeot 206

Liczba wpisów: 41
Wentylator 206
  • Peugeot 206 Hatchback 1.4 i 75KM 55kW 1998-2009
  • układ chłodzenia
  • 248 tys. km
Witam. Mam peugeota 206 1.4 hatchback od 4 dni, i drugi raz przytrafiła mi się taka sytuacja, mianowicie gdy zgaszę auto po przejechaniu mniej wiecej 25km lub mniej, auto gdy jest zgaszone buczy. Dowiedziałem się, że dźwięk wydaje wentylator aczkolwiek auto nie ma mocnego nagrzania, ani się nie przegrzewa, dziś miałem, również taką sytuację i temperatura była poniżej połowy czy ktoś z was wie może o co może chodzić albo na co spojrzeć za nim pójdę z tym do mechanika? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Cykanie przy rozrzadzie i utrata mocy
  • Peugeot 206 Hatchback 2.0 i 16V RC 177KM 130kW 2002-2007
  • silnik
  • 201 tys. km
Witam. Mam problem z autkiem mianowicie coś cyka w silniku ( w okolicach rozrządu) cykanie nasila się wraz ze wzrostem obrotów. Słychać też od czasu do czasu jakieś zgrzyty jakby jakąś rolka albo napinacz (rozrząd wymieniony jakieś 2.5roku temu, wcześniejszy właściciel tak mówił nie miał żadnych dokumentów na to) auto od 2 lat posiada sekwencyjna instalacje gazowa (cyka na benzynie i na gazie) komputer zbytnio nic nie widzi. Po kupnie auto dostało nowe świece, używana cewke zapłonowa (tamta chodziła raz na 3 Gary raz na 4) i zalany został mobilem supee2000 10w40oczywiscie wszystkie filtry i oleje też nowe. Najgorsza rzeczą jest to że czuć że brak mu mocy (jakby miał z 30km mniej (nie wciska w fotek jak powinien) obstawiam przedstawiony rozrząd lub slaby olej? Nie wiem dlatego tu szukam pomocy może ktoś miał taką sytuację i może coś więcej powiedzieć. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Często pada akumulator
  • Peugeot 206 Hatchback 1.1 60KM 44kW 2009-2010
  • układ chłodzenia
Auto z 2001 roku, obecnie około 148 tyś km przebiegu Przy ok. 125 tyś zaczęły się problemy - przepalanie się żarówek na kierunkowskazach, dwa razy do wymiany gałka kierunkowskazów (wewnątrz przepalenie i stopienie się plastiku), podczas jazdy w deszcz czy po deszczu włączała się kontrolka silnika oraz silnik gasł Jak już jechał to w prawo czy lewo kierownicą nie dało się kręcić (brak wspomagania) Obecnie już drugi nowy akumulator siada... :-( Wystarczy mróz w nocy, rano już nie odpalę... a po odpaleniu z przenośnego akumulatora, silnik od razu wchodzi w wysokie obroty rzędu 3000-4000 aby po kilku minutach wejść w normalne poniżej 1000 To się powtarza już jakiś czas, wymiana na nowy akumulator nie pomogła I jeszcze jedno - w minione wakacje auto odmówiło jazdy całkowicie gasnąc... ?? Oprócz wymiany żarówek i gałek, wymieniono wentylator i cewkę zapłonową - na nic to się zdaje. Auto było kilka razy na diagnostyce i za każdym razem komp pokazywał błędy cylindrów Nie wiem co jest tego przyczyną i nie chce mi się już jeździć po warsztatach i topić kaskę... Za wszelkie info z góry dziękuję
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Peugeot 206 Hatchback