Szukaj

Informacje o Peugeot 306 I Hatchback 1.1 60KM 44kW 1993-1997

Lata produkcji: 1993 – 1997
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1993 roku zastępując w ofercie francuskiej marki wysłużoną i niezbyt udaną 309-tkę. Stylistycznie auto było zbliżone do popularnego modelu 205, a projektantami obu samochodów byli styliści włoskiej firmy Pininfarina. Pod względem technicznym, 306-tka opierała się na starszym o dwa lata Citroenie ZX. W 1994 roku zaprezentowano 306 w wersji kabrio, a rok później – w odmianie sedan. W 1997 roku model został wycofany z produkcji.
Produkowany od 1993 do 1997 roku
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 60 KM (44 kW)
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Karoseria + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Silnik - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Kacu774
Peugeot 306 I
Hatchback 1.1 60KM 44kW
Samochód, który nigdy nie zawiódł. Sprowadzony z Niemiec z silnikiem 1.1. Bez problemu wyciągał 160km/h z przyczepką na autostradzie. Zima nie zima zawsze odpalał nawet przy ostrym mrozie, czego nie można było powiedzieć wtedy o starszych hondach, toyotach a nawet mercedesach znajomych. Samochód bardzo trwały, mega elastyczne zawieszenie. Lakier po 20 latach zaczął się odspaczać, ale to dlatego, że był słabo pomalowany po małej stłuczce. Jeśli komuś mam polecać tanie, stare auto, które jeszcze trochę pojeździ to tylko Peugeot 306. Trzeba również powiedzieć, że 306 nie były raczej tak katowane jak golfy i inne samochody, które były kupowane po to by je ładować codziennie do odciny, więc silniki (które i tak są bardzo trwałe) nie były aż tak ekstremalnie eksploatowane. Poza tym komfort jazdy w środku no i te kocie oczy, które były hitem w porównaniu ze światłami i nudną karoserią innych aut w tamtym czasie.
4,2
~Leoncio
Peugeot 306 I
Hatchback 1.1 60KM 44kW
Podobno nie kupuje się samochodów na F czyli Fordów, Fiatów i francuskich ale mój Peugeot jest tego zaprzeczeniem. Polecam i jeszcze raz polecam pod warunkiem że nie korzystamy z oryginalnych części tylko z zamienników które są naprawdę wysokiej jakości.
3,6
~Iro
Peugeot 306 I
Hatchback 1.1 60KM 44kW
silnik za słaby jak na to auto ... po przebiegu 290 tys dokonał prawie żywota (Silnik)
Średnie spalanie dla Peugeot 306 I Hatchback 1.1 60KM 44kW 1993-1997
6,6
l/100 km
8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Peugeot 306 I
Hatchback 1.1 60KM 44kW
Całkiem dobrze. Miasto 8 litrów w zimie, latem 7-7,5, a na trasie przy spokojnej jeździe do 130 5,5 litra. Z napraw wymieniałem jakieś końcówki drążków kierowniczych, sworznie, cylinderek hamulcowy, uszczelka pod głowicą i niestety silniczek krokowy. Na wszystko są bardzo dobrej jakości zamienniki za 1/3 ceny oryginału ale silniczek jest tylko oryginalny Boscha, a że nie chciałem regenerowanego to musiałem wycelować 550 złotych. A, i jeszcze zawieszała mi sie pompa paliwa więc ją też wymieniłem. Oryginał 1200 złotych więc jak usłyszałem to zbladłem ale całkiem nowy zamiennik kosztował 200 zł, a wymiana była banalnie prosta więc dokonałem sam. (Silnik)
8,8
Peugeot 306 I
Hatchback 1.1 60KM 44kW
No jak na taki mały silnik + LPG to koszta minimalne, 100km robie za 20zł, w mieście a wygododa jednak większa niż w tico czy cc. :) Polecam każdemu, stary gaz, ale bardzo dobrze wyregulowany silnik zadbany jedyne 240 tyś przebiegu bez remontu . :) (Silnik)
6,1
Peugeot 306 I
Hatchback 1.1 60KM 44kW
W cyklu wyłącznie miejskim auto spaliło 6,6l benzyny. Natomiast w jeżdzie wyłącznie poza miastem, jadąc nad morze kilka dni temu samochód spalał średnio 5-5,5l benzyny ( zatankowałem 20l i przejechałem 432km aż zaczęła się kontrolka stanu paliwa palić). (Silnik)

Usterki Peugeot 306 I

Liczba wpisów: 20
Brak mocy
  • Peugeot 306 I Hatchback 1.4 75KM 55kW 1993-1997
  • instalacja elektryczna
Ponad miesiąc temu zrobiło mi się zwarcie pod maską i zesmarzyła się kostka od sterowania zapłonem(silnik potem kręcił ale nie wchodził na obroty)elektryk wymienił mi tą kostkę i miało być już dobrze ale po przejechaniu paru metrów zaczęło dusić silnik i gasł sam,po zapaleniu go z powrotem na początku było dobrze a póżniej to samo,po jakimś czasie udawało mi się coraz dużej jeżdzić w ten sposób ostatnio mam jakby odwrotnie,w miarę po dłuższej jeżdzie zaczyna mi dusić silnik i brakuje mocy mimo redukcji biegów,jak wyłączę silnik i włączę go z powrotem jedzie normalnie i tak cały czas,przed usterką świeciały się wszystkie kontrolki na tablicy rozdzielczej a po usterce nie świecą się kontrolki od stopu oleju,czy to może być wina złego podłączenia kostki lub uszkodzenia jakiegoś czujnika?Bardzo proszę o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Stuki w przednim zawieszeniu.
  • Peugeot 306 I Sedan 2.0 121KM 89kW 1993-1997
  • zawieszenie
Podczas jazdy nawet po małych nierównościach słyszalne stuki puki gdzieś w przednim zawieszeniu. W miarę upływu czasu stuki stały się coraz głośniejsze i intensywniejsze.Z początku gdy w samochodzie był komplet pasażerów usterki były niesłyszalne,w tej chwili jest to bez znaczenia. Brak stuków tylko na idealnie równej powierzchni jezdni. Diagnoza-końcówki drążków (wymiana nie dała pozytywnych rezultatów). Łącznik stabilizatora, łożysko koła-bez zmian. Wymiana silentbloków wahaczy przednich kpl. 6 sztuk - Pomogło na okres dwóch miesięcy później znowu to samo. Wymiana w innym warsztacie tulei wahaczy przód i tył-też pomogło tylko na dwa miesiące.Stuki nie ustają.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Silnik - kontrolka check.
  • Peugeot 306 I Hatchback
  • silnik
Witam mam problem z silnikiem w mojej 306 xr mianowicie świeci mi kontrolka awarii silnika - check czasem kontrolka gaśnie kiedy pada deszcz ale silnik pracuje normalnie nie wiem co to może być proszę o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
Peugeot 306 I Hatchback