Szukaj

Informacje o Peugeot 406 Sedan 2.2 16V 158KM 116kW 2000-2004

Lata produkcji: 2000 – 2004
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1995-2004. 406 jest następcą udanego Peugeota 405, któremu bardzo szybko dorównał pod względem popularności. Szczególnym powodzeniem cieszyły się 406-tki z silnikiem Diesla (były jednymi z najlepiej sprzedających się w Europie modeli). Auto zbudowano na tej samej platformie podłogowej co Citroena Xantię (obie marki należą do koncernu PSA). 406-tka była dostępna w wersjach: sedan, kombi i coupe, które zaprojektowało biuro Pininfarina. Następcą modelu jest Peugeot 407.
czytaj więcej
Produkowany od 2000 do 2004 roku
Pojemność skokowa 2230 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 158 KM (116 kW) przy 5650 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 217 Nm przy 3900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 96 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Wyciszenie + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Peugeot 406 Sedan 2.2 16V 158KM 116kW 2000-2004
10,5
l/100 km
10,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Peugeot 406
Sedan 2.2 16V 158KM 116kW
Spalanie na odcinku Łódź - Berlin z pięcioma osobami bagażami i rowerami na haku 7,4 l/100 km jadąc oszczędnie (100-110 km/h po autostradzie). W mieście latem 9,5 w ziemie 11. Aktualny przebieg 160000 km. Zalety: - zawieszenie (trakcja) - elastyczność silnika - wyciszenie - komfort Wady: - niska kultura pracy silnika - zużycie oleju ponadprzeciętne - drobne usterki elektryki (składanie lusterek, czujnik zmierzchu) - mało precyzyjna dźwignia zmiany biegów (system cięgien) - brak niektórych zamienników (np. układ wydechowy tylko w oryginale)
11,1
Peugeot 406
Sedan 2.2 16V 158KM 116kW
Jest to auto bardzo dynamiczne ,a zuzycie paliwa 16l/100km mozna osiagnac tylko wtedy gdy z kazdych swiatel ruszam pierwszy i ciagne na pierwszych dwoch-trzech biegach az do odciecia. Samochod moim zdaniem powinien miec 6 biegow pry zachowaniu tej samej predkosci na biegu otatnim bo przelozenia sa zbyt dlugie. Nie radze zakladac szerszyh opon bo zuzycie paliwa wzrasta i dynamika jest troche slabsza. Kupilem 4 nowe opony 225/50/16-przod i 225/55/16 tyl zeby dobrze wygladal ale w porownaniu z oryginalnym rozmiarem auto jest nie dosc ze troce slabsze to jeszdze nadsterowne przy szybkim pokonywaniu zakretow i trzeba byc gotowym na kontre kierownica zwlaszcza jezeli jest po deszczu. Napraw w tym aucie dokonuje sam i jak do tej pory nie wydaje zbyt duzo kasy na naprawy .Powinienem przestrzec uzytkownikow przed uzywaniem w silniku 2.2 syntetycznego oleju silnikowego 5w40. Moze to spowodowac bardzo kosztowna naprawe silnika. W tym samochodzie lepkosc oleju zalecana przez producenta to 10w40 i nie radze uzywac rzadszego.
9,7
Peugeot 406
Sedan 2.2 16V 158KM 116kW
silnik ma sporą pojemność bo 2230 ccm ale zużycie paliwa (jeżdżę z reguły na benzynie 98 lub 99 oktanowej) jest umiarkowane a i silnik pracuje wyraźnie ciszej, w ruchu miejskim w Warszawie w lecie zużycie paliwa jest prawie o 3 litry mniejsze, a w zimie o
Peugeot 406 Sedan