Szukaj

Informacje o Peugeot 406 Sedan 1.9 TD 90KM 66kW 1995-1999

Lata produkcji: 1995 – 1999
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1995-2004. 406 jest następcą udanego Peugeota 405, któremu bardzo szybko dorównał pod względem popularności. Szczególnym powodzeniem cieszyły się 406-tki z silnikiem Diesla (były jednymi z najlepiej sprzedających się w Europie modeli). Auto zbudowano na tej samej platformie podłogowej co Citroena Xantię (obie marki należą do koncernu PSA). 406-tka była dostępna w wersjach: sedan, kombi i coupe, które zaprojektowało biuro Pininfarina. Następcą modelu jest Peugeot 407.
czytaj więcej
Produkowany od 1995 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1905 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 196 Nm przy 2250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 83 x 88 mm
Typ wtrysku pośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,4
~andrzej0035@o2.pl
Peugeot 406
Sedan 1.9 TD 90KM 66kW
Poprzednio miałem 405 1,9D, Omegę 2,3TDI i Mitsubishi Galanta 1,8 w benzynie. Najbardziej jednak pasuje mi 406, komfort jazdy, wygląd, przestrzeń w środku. Z osiągami nieco gorzej. Trochę mało mocy jak na jego wagę ale w końcu wiedziałem że to 90KM a nie 150KM gdy kupowałem. Żwawy na niskich biegach, w trasie jak dla mnie trochę brakuje mocy przy wyprzedzaniu. W zamian za brak mocy mamy silnik który nas nie zawiedzie, 1,9 D po dołożeniu turbiny (czyli 1,9 STDT) dalej jest trwały jak mało który. Gdy je (1,9D) montowano swojego czasu w Polonezach to w FSO twierdzili, że ten silnik przetrwa trzy nadwozia i tylko się zastanawiam czy nie więcej niż trzy. Następny pewnie będzie Peugeot 407, ale tylko w wersji w której nie \"nadźgali\" za wiele elektroniki. :-)
4,5
~dawid781
Peugeot 406
Sedan 1.9 TD 90KM 66kW
Zaskoczył mnie ten samochód bardzo pozytywnie. Biorąc pod uwagę cenę jaką zapłaciłem za niego oraz apsolutną bezawaryjność zdecydowanie polecam. Oczywiście zadbany egzemplarz o który ktoś dba, gniota kupić nie sztuka a potem tylko narzekanie.
3,4
~Danielll
Peugeot 406
Sedan 1.9 TD 90KM 66kW
Jesli dostaniecie zadbany egzemplarz to auto bardzo dobrz wam sie odwdzieczy. Jest wygodne, duze, ekonomiczne, jego sylwetka wciaz moze sie podobac. Drobne usterki i mankamenty mozna wybaczyc a dzieki malej ilosci elektroniki i prostej konstrukcji duzo napraw mozna przeprowadzic samemu
Åšrednie spalanie dla Peugeot 406 Sedan 1.9 TD 90KM 66kW 1995-1999
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Peugeot 406
Sedan 1.9 TD 90KM 66kW
Mialem benzyniaka ale to tak na pierwszy raz i fajnie mi sie jezdzilo nim. Potem stluczka i HUNDAY ale ze olej mi pil kupilem znowu pegouti 406 z 2000 roku. Pracuje w UK i dojezdzam codziennie 100 km do pracy jak zatankowalem 70 litrów przejechalem 740 mil do rezerwy a ze mila to 1.609344 to mi wyszlo okolo 5.8 na 100 km przyzwoicie biorąc pod uwage ze po miescie tez czasami nim jezdze. Kolega od którego kupilem samochod mówił ze jak jechal do Polski to wyszlo mu 5.5 oczywiscie przy oszczednej jezdzie. Z Dover do Inowroclawia n ajednym baku niby dojechal Dobry samochód ogólnie nie zapeszając. Zbychu UK
6,0
Peugeot 406
Sedan 1.9 TD 90KM 66kW
Dokładnie nie sprawdzałem ale poniżej 7 litrów się mieści, za 100zł przejeżdżam średnio 300km. Jeśli chodzi o naprawy to nawet nie trzeba zaciągać wielkich kredytów. Ja jak na razie nic poważnego nie musiałem naprawiać a o ile mi wiadomo z cenami części tragedii nie ma.
7,1
Peugeot 406
Sedan 1.9 TD 90KM 66kW
W miescie przy mojej dosc ciezkiej nodze potrafi wziac 8L. Na trasie bez wariacji (do 140km/h) ok 6.5L. Ceny czesci znosne, serwis rowniez nie jest drogi - malo elektroniki, kazdy mechanik sie tym autem zajmie.
Peugeot 406 Sedan