Szukaj

Informacje o Peugeot 407 Sedan 2.2 16V 158KM 116kW 2004-2006

Lata produkcji: 2004 – 2006
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 2004-2010. Zastąpił popularnego Peugeota 406 i podobnie jak on, bardzo szybko zdobył silną pozycję na rynku, stając się jednym z najchętniej kupowanych aut w swojej klasie w Europie. Model zdobył też wiele nagród (m. in. w plebiscytach Am&S oraz „Auto Bild”). Pierwowzorem „407-ki” był prototyp o nazwie 407 Elixir przedstawiony w 2003 roku. W 2008 roku samochód został poddany face-liftingowi. W 2011 roku został zastąpiony przez model 508.
czytaj więcej
Powagosław
Wizualnie bez zarzutów, sylwetka wręcz modelowa. Komfort i bezpieczeństwo jazdy – również na piątkę. Modelem 407 Peugeot wysoko zawiesił poprzeczkę w klasie średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
Wersja przed faceliftingiem była za… zasadniczo kapitalna. Nowy 407 też byłby w pełni ok, gdyby nie te światła przypominające oczy wściekłego sprzedawcy sajgonek. Wyjątkowo wybaczam, ale Peugeot, why? ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2006 roku
Pojemność skokowa 2231 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 158 KM (116 kW) przy 5650 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 217 Nm przy 3900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 96 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 43% / przeciw: 57%

Zalety

+ Karoseria + Wyciszenie + Układ jezdny

Wady

- Silnik - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~szybex
Peugeot 407
Sedan 2.2 16V 158KM 116kW
Auto mam od roku, raz w miesiącu trzaskam nim 1000km w ciągu dwóch dni więc trochę tych godzin przejechać musi, ponad 20 tyś km zrobione... jeszcze ani razu nie wracał na lawecie ale tyle pieniędzy w niego wpakowanych... od uszczelki pod głowicą po problemy z elektryką... na mrozie może i odpala na strzała ale obroty dziwnie latają przez pół minuty później jak gdyby nigdy nic... nikt nie wie co z tym nie tak... koło zmiennych faz rozrządu to jakaś cholerna padaka... nie dość że drogie bo sama część 1400zł... do tego robocizna + rozrząd to jeszcze sie rozleciało po 15 tysiącach... oddałem go do innego mechanika który potwierdził że koło nowe założone i nie rozumie dlaczego to sie rozwaliło... i jeżdże już na tym rozwalonym kilka tysięcy km oprócz gubienia mocy i klekotania na zimnym nic sie nie dzieje, więc wywalone... tego silnika się po prostu nie bierze... z pozytywnych rzeczy... no cóż spalanie... na pełnym baku gazu robie 380km do butli wchodzi 38 litrów więc 10/100km jest na prawde dobrym wynikiem przy tej wadze (oczywiście mowa tu o spalaniu w trasie) w mieście jest to 12/100km więc nie jest źle. Na dalekie podróże auto na prawde świetne, wygodne z przodu dużo miejsca z tyłu dość mało ale coś kosztem czegoś... po 15 latach troche coś tam w drzwiach poskrzypuję poza tym nic nie słychać dobrze wyciszony do 100-120km/h moge spokojnie rozmawiać z pasażerem, jak nie gubi mocy to fajnie sie odpycha z wyprzedzaniem na wyższych biegach nie ma najmniejszego problemu wciskać w fotel potrafi mimo swojej wagi... 6 biegowa skrzynia w tym aucie na dłuższe trasy jest jak manna z nieba, wygląd samochodu jest na prawde świetny ale lepiej sie rozejrzeć jednak albo za 2.0 HDI z 6biegówką albo za 2.0 w lpg chyba że ktoś ma kase i nerwy ze stali to może zaryzykować 2.2...
4,3
~Laslo
Peugeot 407
Sedan 2.2 16V 158KM 116kW
Samochód ma ponadczasowy wygląd i się podoba kobietom. Mój jest czarny, na 17'' felgach w wersji SV Sport z maksymalnym wyposażeniem bez Navi. Bardzo wygodne fotele - nawet podczas najdłuższych podróży nie czuję kręgosłupa. Minusy: trzeszczące tylne zawieszenie - podobno ten typ tak ma; druga rzecz to silnik: niestety posiada taką rzecz jak wariator zmiennych faz rozrządu (coś jak w Alfach Twin Spark) i zanim się silnik nagrzeje hałasuje jak diesel; poza tym silnik ten nie gwarantuje w cale takiej dynamiki jak by się to mogło wydawać.
3,3
~lufix1
Peugeot 407
Sedan 2.2 16V 158KM 116kW
Auto stylistycznie może się podobać,ale tylko wygląd! nic więcej silnik 2,2 chodzi jak diesel (klekot) i do tego ma potencjał do łykania oleju.A przebieg był oryginalny sprawdzony w duńskim ASO. Odradzam kupno tego samochodu.

Usterki Peugeot 407

Liczba wpisów: 36
Działająca się kontrolka check engine
  • Peugeot 407 Sedan 2.0 16V 136KM 100kW 2004-2006
  • silnik
  • 420 tys. km
Witam. Po wejściu do samochodu po nocy na zimnym silniku odpalam go a samochód dziwnie się telepie i po chwili zaświeca się kontrolka check engine( usterka silnika konieczna naprawa). Za każdym razem gdy go odpalam zaświeca się. Już sprawdzałem czy to może być egr zapchany czy też katalizator nawet wtryski każdy z osobna był oczyszczony tak dla pewności i nadal nie pomogło A druga przyczyna jest też to że od czasu do czasu dostaje dziwnych skoków obrotów co powoduje że jazda staje się uciążliwa ponieważ podczas ruszania na sprzegle gdy obroty skaczą gaśnie też nie wiem co to może być liczę na jakieś konkretne odpowiedzi.
Problem rozwiązany
4 komentarze
407 2.0 hdi 136km
  • Peugeot 407 Sedan 2.0 HDi FAP 140KM 103kW 2009-2011
  • silnik
  • 290 tys. km
Witam. Mam problem z peugeotem 407 2.0 hdi 136km 2005 r.Mianowicie niedawno samochód padł mi na mieście. Po prostu zgasł kontrolka check engine i nie mógł już odpalić. U mechanika pojawiły się dwa błędy: zawór regulatora ciśnienia pompy paliwa i zawór EGR. Po wymianie zaworu regulatora pompy było wszystko ok samochód przejechał ok. 150km. Następnie znów gdy jechałem nagle stracił moc kaszlał na obrotach i gasł. Odpalil, po 5km znów zgasł i kontrolka check engine. Więc u mechanika wyskoczył tylko błąd EGR. Po kosztownej wymianie EGR, przejechał 50km i znów to samo. Auto ma wymienione rozrząd, filtry, EGR i został przeczyszczony FAP. Nie ma żadnych błędów na komputerze i świeci się kontrolka engine. Odpala i po kilku km gaśnie.poza tym faluje delikatnie na obrotach gdy stoi. Co to może być? Czy to czujnik wału?? Proszę o pomoc.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Klapy mieszalnika powietrza
  • Peugeot 407 Coupe 2.7 V6 24V HDi FAP 204KM 150kW 2005-2009
  • układ chłodzenia
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 29
Nie 5
Typowa usterka występująca we wszystkich Peugeotach 407. W nagrzewnicy występują klapy które w zależności jak są ustawione dają do kabiny ciepłe lub zimne powietrze. Niestety po latach tracą one smarowanie i zaczynają cięzej chodzić co powoduje złamanie ich na osi. Po tej awarii tracimy możliwość regulowania temperaturą. Na szczęscie jest w tej chwili wiele serwisów które usuwają tą awarie - koszt 500zł. Warto sprawdzić lub zapytać sprzedającego o te awarie przed kupnem samochodu czy już taka u niego wystąpiła.
5 komentarzy
Peugeot 407 Sedan