Szukaj

Informacje o Peugeot 5008 II Crossover 1.6 THP 165KM 121kW 2017-2020

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: VANy

Dzięki nowej platformie EMP2, samochód waży o 95 kg mniej od poprzednika. Wiemy, że 5008 nie będzie wyposażony w napęd na cztery koła. Gama jednostek napędowych oraz ich konfiguracja ze skrzyniami biegów wygląda następująco:

  • Benzynowy 1.2 PureTech (130 KM) z 6-biegową przekładnią manualną lub automatyczną,
  • Benzynowy 1.6 PureTech (165 KM) z 6-biegową przekładnią automatyczną,
  • Diesel 1.6 BlueHDi (100 KM) z 5-biegową przekładnią manualną,
  • Diesel 1.6 BlueHDi (120 KM) z 6-biegową przekładnią manualną lub automatyczną,
  • Diesel 2.0 BlueHDi (150 KM) z 6-biegową przekładnią manualną,
  • Diesel 2.0 BlueHDi (180 KM) z 6-biegową przekładnią automatyczną – wyłącznie w wersji GT.
czytaj więcej
Powagosław

Ciekawa metamorfoza, która może zwiastować zmierzch tego, co kiedyś Francuzi wnieśli do motoryzacji: typ rodzinnego minivana. 5008 to dziś bardziej SUV niż van, choć przy tym zachował sporo ze swoich praktycznych atutów.

 

~Powagosław
Luzacjusz

To, co Peugeotowi udało się w modelu 3008, tu wygląda już nie tak dobrze. A może po prostu gorzej, co jeszcze nie musi być poważnym zarzutem – z racji tego, że 3008 udał się Francuzom wyjątkowo. Ok, można też wprost: 5008 jest przyciężkawy jak francuskie ego.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 165 KM (121 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1400 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 85,8 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Skrzynia biegów

Wady

- Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,1
~lukasz
Peugeot 5008 II
Crossover 1.6 THP 165KM 121kW
Samochód to dramat. Elektronika psuje się co chwile. Serwis kompletnie poległ a Peugeot Polska umywa ręce. Problemy z fotelem kierowcy, brakami dzwięku, restartujące się urządzenia multimedialne w trakcie jazdy, częsty brak dzwięku w czujnikach parkowania, drgająca przy większych prędkościach maska, ciągle zapychająca się wentylacja samochodu, i wiele innych sytuacji serwisowych powoduje ze ten samochód to kompletny nie wypał. Samochód nadaje się tylko po mieście i w spokojne trasy. Tryby jazdy kompletnie nie odpowiadające swoim funkcjom. Przy pierwszym lepszym śniegu samochód kompletnie nie współpracuje.
4,4
~Daniel
Peugeot 5008 II
Crossover 1.6 THP 165KM 121kW
Auto z zewnątrz podoba się ludziom. Wnętrze inowacyjne, począwszy do układu kierownica a zegary przez konsolę środkową. Francuskie auta projektowane są przez projektantów wielodzietnych gdyż z w drugim rzędzie siedzeń jest 3 i każde ma ISOFIX! Autem można jeżdzić ekonomicznie. Da się osiągnąć wynik na poziomie 5,5 litra z dziećmi na pokładzie. Multimedia dają radę choć czasami zawiesza się ekran środkowy lub resetuje bluetooth. Obłsuga CAR PLAY i Android Auto to miły dodatek. Auto z salonu wyjechał z awarią silnika. dopiero 7 wizyta w serwisie usunęła problem. Silnik tracił moc i wchodził w tryb awaryjny. Wymieniono nawet zbiornik paliwa :)
4,3
~Slk
Peugeot 5008 II
Crossover 1.6 THP 165KM 121kW
Auto jest dopracowane, ale nie w takim stopniu, jak człowiek chciałby płacąc 165 tyś. PLN... Ciężko wymieniać pozytywy, jeśli człowiek jest poirytowany sprawnością elektroniki - ale w sumie na co ja liczyłem kupując Peugeota ;-) I podsumuję to tak - usterki mogą się zdarzać, ale brak profesjonalnego podejścia producenta do ich usunięcia powoduje, że człowiek już na tę markę nie spojrzy!
Peugeot 5008 II Crossover