Szukaj

Informacje o Peugeot 605 2.0 Turbo 141KM 104kW 1992-2000

Lata produkcji: 1992 – 2000
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do klasy wyższej (segment E) produkowany w latach 1989-1999. Następca Peugeota 604, który z powodu rozczarowujących wyników sprzedaży został wycofany kilka lat przed debiutem 605. Model 605 również nie podbił rynku aut luksusowych. Choć zaprojektowało go biuro Pininfarina, był zbyt podobny do mniejszego modelu 405. Krytykowano go również za jakość i usterki. Samochód znalazł ponad 255 tysięcy nabywców. W 1999 roku w jego miejscu w ofercie marki pojawił się Peugeot 607.
czytaj więcej
Produkowany od 1992 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 141 KM (104 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 225 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 2
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,5
~Farnir
Peugeot 605
Sedan 2.0 Turbo 141KM 104kW
Jest to moja druga 605 wcześniejszą miałem w dieslu 2.1 i chciałem się przesiąść na 605 2.5, ale trudno mi było znaleźć ten silnik w dobrym stanie i w rozsądnej cenie i przez przypadek kupiłem 2.0 TURBO + LPG po lifcie bardzo zadbaną. Początkowo sceptycznie podchodziłem do turbo z gazem ale teraz mimo tego że auto ma ponad 300tys i żona mi marudzi żeby go zmienić na o wiele nowsze kombi nie potrafię się z nim rozstać (i nawet cieszyłem się że nie kupiłem 2.5 ze wzgledu na wysokie koszty części). Przez 3 lata przejechalem nim 100000km w tym ciągałem lawete, pojechałem nim do Irlandi i z powrotem, auto jest świetne ani razu mnie nie zawiodło słowo AWARIA jest mi obce. Przez okres jego użytkowania tylko raz wydałem ok. 800zł na wymiane kompletnego rozrzadu, pompy wody, wymiane koncowek drazkow, łączników i gum oraz poduszki silnika, a także zestaw naprawczy parownika. No i wymieniłem skrzynie (koszt skrzyni 300zł) ale to z powodu ciągania lawety bo wybijało mi 5 bieg oraz wymiany oleju i świec. Oprócz wymienionych kosztów dochodzi tylko gaz i to najwiekszy plus tego samochodu, w zależności od ceny gazu koszt 100km to 12zl do 16zl zależy w jakie cenie sie go tankuje co wychodzi taniej niż ON czy RED BULL, chociaż jak liczyłem że miał bym tankować benzynke to niestety auto robi się strasznie drogie w eksploatacji. Silnik jest rewelacyjny mimo tego że Turbina daje mało koni zwieksza znacznie moment obrotowy co sprawia że auto świetnie przyśpiesza i po mieście nie da się nim \"spacerować\". Auto godne polecenia z bardzo udanym lecz rzadko spotykanym (świetnym) silnikiem
3,9
~pietja
Peugeot 605
Sedan 2.0 Turbo 141KM 104kW
bardzo dobre auto posiadam 2.benzynie konfortowa jazda moze by tak gdzies zlocik zrobic/ (Silnik)
3,9
~benek
Peugeot 605
Sedan 2.0 Turbo 141KM 104kW
wysoko obrotowa skrzynia biegów swietnie jest dopasowana do silnika ma wysoka dynamike (Skrzynia biegów)
Peugeot 605