Szukaj

Z wy(równo)ważonymi kołami

  • Zaktualizowane 16.01.2017 04:37
  • 3 minut

Nie wszyscy kierujący zdają sobie sprawę z obciążeń eksploatacyjnych, którym w czasie normalnej eksploatacji podlegają koła samochodu, czyli zespoły składające się z opon i felg. Te ostatnie ulegają przy tym różnego rodzaju uszkodzeniom mechanicznym, które skutkują powstaniem tzw. niewyważenia - a bardziej fachowo niewyrównoważenia. Dzieje się tak np. po gwałtownym najechaniu na wysoki krawężnik lub po wpadnięciu w głęboką dziurę w jezdni (w szczególności dotyczy to obręczy aluminiowych). Nie wszyscy wiedzą, iż niewyrównoważenie kół nie musi mieć swojej przyczyny w uszkodzeniu mechanicznym - może ono wynikać również z nierównomiernego zużywania się współpracujących elementów. Poza obniżonym komfortem jazdy, pogorszeniu ulega również trakcja, szybciej zużywają się także same opony. Dłuższe użytkowanie auta z niewyrównoważonymi kołami, może też skutkować uszkodzeniem innych podzespołów samochodu, w tym przede wszystkim łożysk.

Bogdan Leszczorz

Redaktor

Data publikacji: 30.09.2013 00:00
Data aktualizacji: 16.01.2017 04:37
Udostępnij:
Zobacz również nasz wideotest
Mercedes-Benz AMG CLS 53 4matic+ - znowu robi zamieszanie
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Zobacz więcej filmów