TOP 10 | Najtańsze samochody dostępne na polskim rynku
Po przeglądzie najdroższych samochodów, kierujemy się w na drugi biegun rynku i wyszukujemy najtańsze samochody dostępne w polskich salonach.
Uwaga: w rankingu uwzględniamy ceny katalogowe, więc okazyjne promocje dotyczące wyprzedaży rocznika 2013 nie mają wpływu na układ zestawienia.
1. Dacia Sandero (29 900 zł)
|
|
|
Tytuł najtańszego samochodu dostępnego na polskim rynku dzierży Dacia, co nie jest niczym dziwnym – wszak to marka słynąca z niskiej ceny. Pierwsze miejsce ma ex aequo ze swoim bratem – modelem Logan. Cena 29 900 zł jest tylko nieznacznie niższa od innych samochodów znajdujących się w tym rankingu.
2. Dacia Logan (29 900 zł)
|
|
|
Drugi w tym zestawieniu, mimo swojej niskiej ceny, cechuje się dużą przestronnością i przyzwoitym wyglądem, szczególnie w porównaniu do poprzedniej generacji. Szkoda tylko, że za niecałe 30 tys. zł możemy kupić samochód bez zderzaków w kolorze nadwozia, które poprawiają precenzję. Dacie bazują na technologii Renault sprzed kilku lat, dzięki czemu będą tanie w utrzymaniu, a motor 1.2 75 KM wykorzystywany m.in. w Clio, pozwala na sprawne przemieszczanie się tym, bądź, co bądź, niewielkim samochodom.
3. Chevrolet Spark (29 990 zł)
|
|
|
Pierwsze miejsce w rankingu najtańszych samochodów dostępnych na polskim rynku przeszło Sparkowi koło nosa. W oficjalnych cennikach koreański Chevy jest droższy zaledwie o 90 zł, ale to przecież znacznie mniejszy samochód, choć trzeba przyznać – nieco lepiej wyposażony od innych bazowych modeli segmentu A i Dacii.
4. Kia Picanto (31 490 zł)
|
|
|
Do miasta równie ciekawą propozycją, co Spark, jest Picanto, które charakteryzuje się atrakcyjnie narysowanym nadwoziem, szczególnie w wersji trzydrzwiowej, która jest dostępna od kwoty 31 490 zł. Auto jest nieźle wyposażone, choć podstawowa, trzycylindrowa jednostka 1.0 MPI, podobnie jak w Sparku, może być zbyt słaba poza miastem. Niestety, model z silnikiem 1.2 MPI, porównywalnym z silnikami Dacii, jest droższy.
5. Citroen C1 (31 900 zł)
|
|
|
W rejonach kwoty 32 tys. zł krąży również Citroen C1 – najtańszy z trojaczków z Kolina. Trzydrzwiowe nadwozie nie zachwyca przestronnością, ale jako małe auto miejskie, Cytrynka spisze się nie gorzej niż inne mieszczuchy wyposażane w jednostkę 1.0.
6. Fiat Panda (31 990 zł)
|
|
|
Fiat Panda dopiero w połowie stawki? A jednak. To już nie czasy, gdy cennik Pandy II generacji zaczynał się od 26 990 zł, a auto było wyposażane w sprawdzony przez lata silnik 1.2 8v. Dziś silnik został, ale zamontowany w nowym samochodzie, nie kosztuje już tak niewiele. Cennik zaczyna się od 31 990 zł w wersji Fresh (wersja z czarnymi zderzakami) i bardzo łatwo osiągnąć cenę 35 – 37 tys. zł za nieco lepiej wyposażony wariant. Cóż, koszt przeniesienia produkcji modelu z Polski do Włoch płaci klient.
7. Volkswagen up! (32 390 zł)
|
|
|
Volkswagen nie należy do marek produkujących najtańsze samochody w swoich segmentach, ale ich najmniejszy model to propozycja bardzo rozsądnie wyceniona. Co ciekawe, inaczej niż w każdym innym sektorze rynku, w kategorii samochodów miejskich, to Volkswagen up! jest tańszy niż jego auta ze znaczkiem Skody i Seata.
8. Seat Mii (33 200 zł)
|
|
|
Nieznacznie droższy od modelu up! jest Seat Mii różniący się tylko drobnostkami stylistycznymi. Ostatnia z trójki rodzeństwa, Skoda Citigo nie znalazła się w zestawieniu, gdyż kosztuje 35 090 zł.
9. Ford Ka (33 300 zł)
|
|
|
Produkowany w tyskiej fabryce Ford Ka nie jest hitem sprzedaży, ale auto bazuje na sprawdzonej technologii Fiata znanej z 500-tki i Pandy i aktualnie jest dostępne w przyzwoitej cenie, choć nie obyło się bez zgrzytów. Ford Ka w wersji wyposażenia Trend nie został wyposażony w boczne poduszki powietrzne, które ma nawet najtańsza w zestawieniu Dacia Sandero, nie wspominając już o Sparku, sprzedawanym z kompletem sześciu airbagów.
10. Dacia Logan MCV (33 900 zł)
|
|
|
Tak jak zestawienie najdroższych samochodów dostępnych na polskim rynku zdominowało Ferrari, tak po drugiej stronie rynku motoryzacyjnego prym wiedzie Dacia. Przynajmniej, jeśli chodzi o ceny modeli. Logan MCV nie jest może mistrzem zgrabności, ale to propozycja dla osób wymagających przestrzeni za niewielkie pieniądze. W odróżnieniu od pozostałych rumuńskich samochodów z tego zestawienia, najtańsza wersja Logana MCV ma zderzaki w kolorze nadwozia. Pakowności temu autu nie można odmówić. Za podobną kwotę więcej przestrzeni dostaniemy tylko w przypadku zakupu Dacii Lodgy.
Różnica między pierwszym, a ostatnim samochodem w rankingu to zaledwie 4000 zł. Widać też doskonale, jak niewielkie kwoty dzielą konkurencyjne samochody: często to zaledwie kilkaset złotych.