Przekładnie bezstopniowe Multitronic można wciąż spotkać w starszych modelach samochodów spod znaku Audi, m.in. A4 (B6, B7, B8), A6 (C5, C6, C7) oraz rzadziej w A5, A7 i A8 (D2, D3). Skrzynie nie były montowane w A1, A3, Q3 czy Q7. Multitronic występuje wyłącznie w modelach z silnikami umieszczonymi wzdłużnie i z przednim napędem – nie ma ich w quattro. Od 2014 do 2016 roku Audi wygaszało stopniowo produkcję aut z przekładnią bezstopniową, przechodząc na skrzynie DSG (S Tronic).
Multitronic stanowi rozbudowaną odmianę dobrze znanej przekładni bezstopniowej CVT (z ang. Continuous Variable Transmission), o tzw. stałozmiennym przełożeniu. Charakterystyczną cechą tej przekładni jest utrzymywanie stałych obrotów podczas przyspieszania. Napęd przenosi w niej wielorzędowy łańcuch osadzony na kołach stożkowych. Elektronicznie sterowane koła stożkowe odpowiadają za płynną zmianę przełożenia, rozsuwając się i zsuwając, przez co zmieniają swoją średnicę. Dzięki temu rozwiązaniu obrotomierz wskazuje nieprzerwanie stałą wartość obrotów przy niskich prędkościach, która wzrasta i osiąga określoną stałą wartość przy pełnym przyspieszeniu, aż do zmniejszenia nacisku na pedał gazu.
Najpoważniejszym objawem sygnalizującym usterkę skrzyni bezstopniowej, jest szarpanie przy przyspieszaniu i zatrzymywaniu. Najczęściej też, przy prędkościach rzędu 30-50 km/h, daje się zauważyć wahanie obrotów. Może to świadczyć zarówno o awarii pompy oleju przekładniowego lub o nadmiernym zużyciu tego ostatniego, jak też o rozciągnięciu łańcucha. Objawami usterek są również często włączające i wyłączające się kontrolki wszystkich trybów jazdy (PRNDS), na wyświetlaczu pomiędzy zegarami. Jest to bardzo często połączone z niemożliwością jazdy do przodu w trybie D (drive), pomimo właściwego przestawienia wybieraka w ten tryb pracy przekładni. Zazwyczaj za taki stan rzeczy odpowiada wtedy uszkodzony sterownik skrzyni. Najbardziej narażone na usterki są raczej starsze modele Audi, głównie wyprodukowane przed 2006 rokiem i o dużych przebiegach.
Przekładnie bezstopniowe Multitronic są bardzo wrażliwe na jakość zastosowanego w nich oleju. Ponadto należy również pamiętać o jego właściwym poziomie. Dlaczego to takie istotne? Brak regularnej wymiany oleju (fachowcy doradzają, aby robić to po przebiegach rzędu 60 tys. km), powoduje tarcie bocznej ścianki łańcucha o bieżnię. W konsekwencji, w tej ostatniej powstają wgłębienia, w których może dojść do zaklinowania się łańcucha. Kolejny problem stanowi sprzęgło przekładniowe. Służy ono do przenoszenia napędu z silnika na koła pojazdu, po naciśnięciu pedału przyspieszenia na wolnych obrotach. Dla prawidłowego funkcjonowania wymagana jest jego okresowa kalibracja.
Ceny serwisu przekładni Multitronic zależą od uszkodzenia określonego jej podzespołu. Przykładowo, wymiana sterownika skrzyni to koszt rzędu 5 tys. zł (wraz z robocizną), zaś za kompleksową wymianę łańcucha, oleju oraz filtra zapłacimy o co najmniej tysiąc złotych więcej.