Szukaj

Sprzęgła samonastawne – jaka jest zasada działania i czym się różnią?

Rozwiązanie to zaczęto stosować już blisko 20 lat temu, a jego prawidłowa nazwa to: samonastawny docisk sprzęgła. W zamyśle konstruktorów chodziło o to, aby stworzyć taką konstrukcję sprzęgła, w której w miarę zużywania się tarczy ciernej (czytaj: redukcji jej grubości), specjalna tarcza dociskowa będzie automatycznie dosuwana do koła zamachowego. W konsekwencji punkt pracy sprzęgła jest niezmienny, co wynika z charakterystyki sprężyny talerzowej, a to z kolei przekłada się na prawidłową pracę układu wysprzęglającego, niezależnie od stopnia zużycia tarczy ciernej.

Dodano: 3 lata temu,
zdjęcia: AutoCentrum
Zobacz również nasz wideotest
Mercedes-Benz AMG CLS 53 4matic+ - znowu robi zamieszanie
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...