Akropolis – Rajd Grecji
Fachowcy twierdzą, że takiej passy zwycięstw jakie notuje Citroen w bieżącym roku dzięki piątemu zwycięstwu Sebastiena Loeba i zajęciu miejsca na podium przez Carlosa Sainza, jeszcze nie było.
Kierowcy Citroena spisali się znakomicie, a wszystko to dzięki wspaniałej „kondycji" Citroena Xsary, jak i ogumieniu Michelina. Impreza znana z górskich wertepów, wymagających żelaznych nerwów kierowców, pracy całego zespołu Citroen Sport a przede wszystkim niezawodności samochodów, zawsze wymagała największego wysiłku.
|
|
|
Sebastien Loeb z Danielem Eleną pierwszego dnia wygrali 3 próby, drugiego wszystkie 8 a na etapie trzecim kontrolując uzyskane wyniki jedna próbę. Wszystko to świadczy o niesamowitej klasie zwycięzców. Po rajdzie mówiono, że Sebastien Loeb to Neil Amstrong w wyścigu kolarskim Tour de France. Druga para – Carlos Sainz z Marc Marti również szczęśliwa zajmując trzecie miejsce, wykazując ogromny profesjonalizm, niezwykłą osobowość, wolę walki i to na ostateczne zakończenie rajdowej kariery.
|
|
|
|
Rajd Grecji podzielony na trzy etapy zgromadził całą czołówkę światową. Startowali również Juniorzy FIA, gdzie wspaniale zaprezentowali się zawodnicy na samochodach Suzuki, zajmując pierwsze cztery miejsca przed Fiatem i Citroenem. W Mistrzostwach Świata Juniorów po czterech rundach prowadzi Szwed G. Andersson na Suzuki Ignis.
Wiesław Mrówczyński
Zwycięzcy OS-ów Etap 1. OS1: Sébastien Loeb (Citroën Xsara) – OS2: Marcus Grönholm (Peugeot 307) – OS3: Mikko Hirvonen (Ford Focus) – OS4: S. Loeb – OS5: M. Grönholm – OS6: Carlos Sainz (Citroën Xsara) – OS7: S. Loeb. Etap 2. OS8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 i 15: S. Loeb. Etap 3. OS16: Toni Gardemeister (Ford Focus) – OS17: S. Loeb – OS18 i 19: M. Hirvonen
Statystyka zwycięstw na OS S. Loeb, 12 – M. Hirvonen, 3 – M . Grönholm, 2 – C. Sainz, 1 – T. Gardemeister, 1.
Kolejni liderzy OS1: S. Loeb – SS2 i 3: M. Grönholm – OS4: M. Hirvonen – OS5 i 6: M. Grönholm – OS7 do 19: S. Loeb.
Klasyfikacja końcowa Rajdu Grecji 2005 1. S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara) 4 h 12 min 53,7 s 2. T. Gardemeister/J. Honkanen (Ford Focus) + 1 min 36,2 s 3. C. Sainz/Marc Marti (Citroën Xsara) + 2 min 11,1 s 4. M. Grönholm/T. Rautiainen (Peugeot 307) + 2 min 56,4 s 5. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 3 min 13,2 s 6. H. Rovanperä/R. Pietiläinen (Mitsubishi Lancer) + 3 min 44,4 s 7. G. Galli/G. D’Amore (Mitsubishi Lancer) + 5 min 19,6 s 8. M. Märtin/M. Park (Peugeot 307) + 5 min 37,5 s 9. P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza) + 6 min 03 s 10. X. Pons/C. del Barrio (Citroën Xsara) + 9 min 03,4 s … 20. M. Stohl/I. Minor (Citroën Xsara) + 33 min 0,1 s …
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA po 8 rundzie – klasyfikacja producentów 1. Citroën, 84 pkt – 2. Peugeot, 79 – 3. Ford, 57 – 4. Subaru, 47 – 5. Mitsubishi, 37 – 6 . Škoda, 8.
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA po 8 rundzie – klasyfikacja kierowców 1. S. Loeb, 65 pkt – 2. P. Solberg, 42 – 3. T. Gardemeister, 39 – 4. M. Märtin, 39 – 5. M. Grönholm, 37 – 6. H. Rovanperä, 16 – 7. M. Stohl, 11 – 8. C. Sainz, 11 – 9. R. Kresta, 10 – 10. H. Solberg, 9 – 11. G. Panizzi, 7 – 12. G. Galli, 6 – 13. F. Duval, 5 – 14 . D. Carlsson, 4 – 15. A. Warmbold, 4 – 16. M. Hirvonen, 4 – 17. Ch. Atkinson, 2 – 18. J. Pykälistö, 1.