Od początku produkcji modelu Vectra samochód ten cieszy się ogromną popularnością. Od modelu Vectra A przez model Vectra B, po Model C producent ciągle unowocześnia swój produkt.
W 2002 roku pojawiła się Vectra C, zmieniono przód, atrapę chłodnicy, pojawiały się większe reflektory /Fot. 1/. Zmieniono wygląd wnętrza, cały samochód stał się nowocześniejszy i moim zdaniem ładniejszy, tak na zewnątrz jak i we wnętrzu. Vectra C występuje w wersjach hatchback, sedan i kombi, a wszystkie odmiany mają przestronne wnętrze i są solidnie wykonane. W 2005 roku Vectra przeszła face lifting. Ostatni model wersji posłużył jako wzór do budowy nowego modelu SIGNUM.
Fot. 1 |
Vectra C ma bardzo zróżnicowane wyposażenie w zależności jak to zwykle bywa od wielkości ceny nowego samochodu, jednak pomimo to każdy model ma elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy, zaawansowane systemy ABS, 6 poduszek powietrznych /Fot. 2, 3, 4/, elektrycznie sterowane podgrzewane lusterka, elektrycznie sterowane szyby przednie, manualną klimatyzację /Fot. 5/ oraz car audio z 8 głośnikami. Samochód wykonany dobrze, mało awaryjny z dobrych i wytrzymałych materiałów.
Fot. 2 | Fot. 3 |
Fot. 4 | Fot. 5 |
Wytrzymały element choć zdarzały się sparciałe osłony przekładni /Fot. 6/, często też wymienia się końcówki drążków /Fot. 7/.
Fot. 6 | Fot. 7 |
Skrzynia mechanicznie bez zastrzeżeń, jednak często spotyka się rozerwane osłony przegubów wewnętrznych /Fot. 8/ oraz wycieki na łączeniach elementów skrzyni. Po sporych przebiegach mogą pojawić się kłopoty ze zmiana przełożeń za sprawą wybitego bądź zapieczonego mechanizmu zmiany biegów.
Fot. 8 |
Element mało awaryjny, przy dobrej eksploatacji wytrzymuje wiele kilometrów. Nie stwierdzono powtarzających się poważnych usterek.
Silniki są dobrze dobrane i nie ma z nimi większych problemów /Fot. 9/, jednak dość często problemy pojawiają się w okolicach paska napędu osprzętu, piski paska klinowego mogą być spowodowane zniszczeniem bądź uszkodzeniem napinacza paska osprzętu /Fot. 10/, uszczelniaczy wałka rozrządu i wału korbowego /Fot. 11/. Silniki wytrzymałe i potrafiące pokonać dużą ilość kilometrów, choć jak to zwykle bywa wszystko zależy od tego jak dany egzemplarz jest eksploatowany.
Fot. 9 | Fot. 10 | Fot. 11 |
Układ hamulcowy jest dopracowany dość dobrze, jednak hamulec ręczny, a raczej jego uruchamianie to słaby punkt, elementy lubią się zapiekać. Często na skutek złej techniki jazdy zwichrowaniu ulegały tarcze hamulcowe /Fot. 12/, co objawia się pulsowaniem pedału podczas hamowania. Czasami zapiekają się prowadnice zacisków /Fot. 13/.
Fot. 12 | Fot. 13 |
Co do blachy różne są opinie. Ogólnie jest wszystko tak jak powinno, jednak auta po przejściach mające za sobą naprawy blacharskie, jeśli są źle wykonane dość często powodują przedwczesne korozyjne wżery w karoserii.
Częstym awariom ulegają sterowania elektrycznie opuszczonych szyb, przełącznik zespolony pod kierownicą, zaciera się łożyskowanie wentylatora nagrzewnicy (pisk po załączeniu dmuchawy),czasami wymienia się regulator napięcia alternatora, ogólnie przewody dobrze zabezpieczone /Fot. 14, 15/.
Fot. 14 | Fot. 15 |
Nie za wiele jest niedoróbek, jednak lakier na kierownicy mógłby być trwalszy /Fot. 16/. Elementy sterowania i kontroli są czytelne i bardzo wyraziste /Fot. 17, 18, 19/.
Fot. 16 | Fot. 17 |
Fot. 19 | Fot. 20 |
W zawieszeniach najczęściej zużywają się sworznie /Fot. 21/, łączniki drążka stabilizatora /Fot. 22/ i tuleje metalowo gumowe wahacza /Fot. 23/.
Fot. 21 | Fot. 22 | Fot. 23 |
Vectra C to udana kontynuacja zasłużonej sławy poprzedników Vectry A i B. Samochód wygodny, sporo miejsca wewnątrz, wygodne fotele, przejrzyste elementy kontrolne, precyzyjne skrzynie i dobrze dobrane jednostki napędowe to właśnie składniki sukcesu Vectry. Samochód godny polecenia, podróżowanie na większe odległości nie nastarcza problemów, poważne awarie nie są częste.
- Sporo miejsca wewnątrz.
- Dobre wykończenie.
- Wygodne fotele.
- Parciejące osłony gumowe przekładni i półosi.
- Wycieki z silnika i skrzyni biegów.
- Wycierające się koło kierownicy.
Oryginały - na przyzwoitym poziomie.
Zamienniki – dobra.
Oryginały - drogie.
Zamienniki - na przyzwoitym poziomie.
Średnia