Polak liderem Volkswagen Polo Cup
Steinhof bezkonkurencyjny na torze EuroSpeedway Polak był najszybszy w otwartym treningu, wygrał kwalifikacje, a w wyścigu prowadził od startu do mety. Steinhof narzucił rywalom wysokie tempo na mokrym torze i dojechał do mety na pierwszym miejscu przed Stefanem Kolbem z Karlsruhe i Elią Erhartem z Norymbergii. Na szóstym miejscu znalazł się Nico Schelling z Affalterbach, który objął prowadzenie w klasyfikacji debiutantów. Pierwszy z dwóch wyścigów upłynął pod znakiem zaciętych pojedynków, kilku przypadków wypadnięcia z toru oraz dwukrotnego wyjazdu samochodu bezpieczeństwa.
|
|
|
Maciek Steinhoff: „Wyścig kosztował mnie sporo nerwów. Za każdym razem, gdy odjechałem trochę moim przeciwnikom, pojawiał się samochód bezpieczeństwa i moja przewaga malała".
W niedzielę Maciek Steinhof na EuroSpeedway w Lausitz wygrał trzeci wyścig ADAC Volkswagen Polo Cup 2009 i tym samym umocnił swoją czołową pozycję w klasyfikacji generalnej.
„To był wyścig najwyższej klasy: wiele pojedynków, uczciwa walka i napięcie do ostatniej chwili. Gratulacje dla Maćka Steinhofa, spisuje się doskonale" – podsumował zawody dyrektor Volkswagen Motorsport Kris Nissen, były kierowca wyścigowy. „Ale nie tylko zwycięzca zasłużył na słowa uznania: także nowym zawodnikom z naszej ´szkoły samochodów turystycznych´, którzy znaleźli się w pierwszej dziesiątce, należy się pochwała za dobre wyniki."
|
|
|
Komplet zwycięstw
„Trzy wyścigi, trzy zwycięstwa – sezon nie mógł się zacząć lepiej" – cieszył się Maciek Steinhof. Droga do zwycięstwa w Lausitz nie była jednak lekka. „Nie było łatwo pokonać Elię Erharta i Simona Reibertha, ale ścigaliśmy się absolutnie fair. Za to chciałbym im obu podziękować" – powiedział Steinhof. Polski kierowca po starcie z pierwszego pola utrzymał prowadzenie i musiał bronić się najpierw przed atakami Reinbertha, a potem Elii Erharta, który szybko dołączył do prowadzącej dwójki zawodników.
„Mój Polo jechał wspaniale, najpierw wyprzedziłem Heidorna a potem Reinbertha. Mógłbym jeszcze zaatakować Maćka, ale nie udało mi się go wyprzedzić" – opowiadał 21-letni Erhart, który stanął na podium po raz trzeci z rzędu i z 88 punktami zajmuje drugie miejsce w klasyfikacji generalnej za Steinhofem (120 punktów).
W dwóch pierwszych wyścigach przyznawano tylko połowę punktów, np. 30 zamiast 60 za wygraną. Miało to służyć ograniczeniu przewagi doświadczonych kierowców nad debiutantami. Okres „przyzwyczajania się" dobiegł już jednak końca i teraz zwycięzca otrzymuje 60 punktów. „Nie patrzę na tabelę, lecz na każdy jeden wyścig. Na końcu okaże się, kto jest lepszy" – rzeczowo podsumowuje polski kierowca.
|
|
Kim jest bohater Polo Cup 2009?
Maciek (zdecydowanie preferuje tę formę imienia) studiuje politologię i komunikację społeczną na Krakowskiej Szkole Wyższej. Jego ulubiony samochód to Mitsubishi Lancer Evo. 23-latek pasjonuje się sportami motorowymi, począwszy od kartingu, po rajdowe mistrzostwa świata i Formułę 1. Zanim wsiadł za kierownicę, uprawiał wyczynowo narciarstwo. Jako młody zawodnik, mając 13-15 lat, startował w alpejskich mistrzostwach Polski w klubie Ikatur.
Maciek zaczął ścigać się dzięki bratu Bartkowi, dyrektorowi zespołu. Obaj pasję do szybkiej jazdy samochodem przejęli od dziadka Stanisława, który startował w zawodach samochodami i motocyklami. Kiedy chłopcy byli, dziadek zbudował (specjalnie dla Bartka) gokart - pierwszy pojazd do ścigania się małych chłopców.
Krakowianim podziwia trzech kierowców: Roberta Kubicę, którego zna osobiście, Colina McRae oraz Michaela Schumachera. Tego ostatniego zwłaszcza za umiejętność szybkiej jazdy na mokrej nawierzchni.
|
|
Pomiędzy startami, Maćka można spotkać na torze kartingowym. Regularnie ściga się na „Motodromie" w Krakowie, gdzie przez wiele lat rekord jednego okrążenia należał do Roberta Kubicy. W 2000 roku, jako jeden z najmłodszych uczestników, Maciek wziął udział w finale gokartowych zawodów na lodzie w Warszawie. W 2006 wygrał amatorski kartingowy Puchar Platinum, rozgrywany na torze „Motodrom". Niedawno debiutował w roli telewizyjnego komentatora – w czasie wyścigu Formuły 1 o Grand Prix Monako w telewizji Polsat.
Od 2008 roku Maciek startuje w pucharze Volkswagen Polo. W minionym sezonie zajął 5 miejsce, odnosząc dwa zwycięstwa w brytyjskim Brands Hatch oraz niemieckim Sachsenring. Sponsorami Maćka w Volkswagen Polo Cup 2009 są firmy Heban i Softhis.
|
|
Dotychczasowa kariera Maćka Steinhofa:
2000-2005
Amatorskie starty w kartingu i KJS-ach (licencja R2), finał kartingowych zawodów Red Bull na lodzie (Warszawa, 2000).
2006
4 miejsce w klasyfikacji generalnej pucharu Kia Picanto (Kia Picanto Cup), najlepszy debiutant (3 wygrane i 5 razy na podium);
1 miejsce w klasyfikacji generalnej Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski w klasie Kia Picanto (4 wygrane);
1 miejsce w kartingowym Pucharze Platinum na torze „Motodrom" przy ul. Św. Wawrzyńca w Krakowie.
2007
3 miejsce w klasyfikacji generalnej pucharu Kia Picanto (Kia Picanto Cup), tytuł drugiego wicemistrza Polski (2 wygrane, 8 razy na podium).
2008
5 miejsce w klasyfikacji generalnej ADAC Volkswagen Polo Cup (Niemcy/Zjednoczone Królestwo, dwa zwycięstwa: Brands Hatch i Sachsenring).
2009
Udział w ADAC Volkswagen Polo Cup (Niemcy/Hiszpania). 3 zwycięstwa w 3 pierwszych wyścigach.
Przed sezonem Maciek Steinhof zapowiadał, że mierzy wysoko i chce walczyć o wygraną w klasyfikacji generalnej, która dałaby wsparcie finansowe ze strony Volkswagena i pozwoliłaby na start w wyższych seriach wyścigowych. W zimie Krakowianin trenował kondycję i pracował nad sferą psychiczną, głównie refleksem. Praca przynosi wymierne efekty w postaci wyników na torze. Więcej informacji o Maćku znaleźć można na jego oficjalnej stronie.
Volkswagen Polo Cup
Wyścigowa wersja Volkswagena Polo wyposażona została w dwulitrowy silnik o mocy 150 KM. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 200 Nm osiągany jest przy 3 500 obr/min. Napęd na przednie koła przenosi 6-stopniowa manualna skrzynia biegów. Zastosowano blokadę mechanizmu różnicowego. Masa samochodu wynosi 1 060 kg. W sezonie 2009 startuje 27 zawodników. Najbliższy start Maćka i kolegów z VW Polo Cup już 28 czerwca 2009 roku. Trzymajmy kciuki za zawodnika z biało-czerwonymi barwami na przedniej masce.