Wjedź na wagę - 3, 5 tony
Często użytkownicy kamperów, zwłaszcza ci początkujący, zapominają, że nie mogą wziąć wszystkiego co by chcieli do samochodu. A dlaczego? Ponieważ dopuszczalna masa całkowita jest ściśle określona wpisem do dowodu rejestracyjnego i zazwyczaj nie może przekraczać 3, 5 tony. W przypadku kontroli trzeba po prostu wjechać na specjalną wagę najazdową, kiedy zażąda tego np. policja.
Kontrola
W Polsce i za granicą jest podobnie, tylko stawki za odstępstwa od norm są znacznie wyższe za granicą. Po najechaniu na wagę najazdową w pojeździe muszą być wszyscy, którzy nim podróżowali. Sprawdzana jest masa rzeczywista pojazdu i porównywana z DMC określoną w dowodzie rejestracyjnym.
Za dużo?
W przypadku przekroczenia dopuszczalnej DMC o kilka kilogramów sprawdzający zazwyczaj dają spokój, ale jeśli jest to więcej zaczyna się problem, ponieważ trzeba się pozbyć nadwagi. Powstaje pytanie: co zostawić?
Odchudzanie
Pierwsze rozwiązanie, jakie przychodzi do głowy jest najczęściej złe. Policja nie pozwoli zrzucić ścieków. Możemy jedynie pozbyć się czystej wody jeśli taką mamy. Innym rozwiązaniem jest pozostawienie bagazu w depozycie. To kosztuje i zabiera czas.
|
|
Mandat
I najprzykrzejszy moment: płacenie mandatu. Cudzoziemcy muszą uiścić mandat na miejscu.Trzeba więc posiadać gotówkę lub szybko ją zdobyć. W przeciwnym razie pojazd zostanie odholowany na parking policyjny, a właściciel zostanie obciążony kosztami.
Rozwiązanie
Dobre rozwiązanie to przejrzeć jeszcze raz bagaż. Generalnie polecamy rozsądek.
Dodatkowe informacje
Rzeczywista masa całkowita według kodeksu drogowego jest to masa pojazdu łącznie z masą znajdujących się na nim rzeczy i osób.
Dopuszczalna ładowność według kodeksu drogowego jest to największa masa ładunku i osób, jaką może przewozić pojazd. Stanowi ona różnicę dopuszczalnej masy całkowitej i masy własnej pojazdu.