Aktualizacja: Chery Tiggo 4 i Tiggo 9 już w Polsce. W tej cenie nie mają sobie równych
Chery poszerza gamę SUV-ów o bazowe Tiggo 4 z napędem hybrydowym oraz flagowe Tiggo 9 z układem Super Hybrid. Tiggo 4 bierze na celownik klientów Skody Kamiq i Toyoty Yaris Cross, zaś flagowe Tiggo 9 powalczy z Hyundaiem Santa Fe. Samochody zadebiutowały właśnie w Polsce i mogę śmiało stwierdzić, że zawojują rynek.
Ponad 400 chińskich samochodów z rabatami do 17%: Przejdź do chińskiesamochody.pl
Jeszcze przed oficjalnym wejściem na polski rynek było wiadomo, że Chery nie poprzestanie tylko na dwóch SUV-ach. Zaledwie 3 miesiące po debiucie w Polsce Chery rozszerza gamę o bazowego SUV-a Tiggo 4 oraz flagowego Tiggo 9. Samochody mają przekonywać przystępną ceną oraz oszczędnymi napędami hybrydowymi, a flagowy Tiggo 9 również mocą i osiągami. Oba SUV-y właśnie zadebiutowały na polskim rynku. Z tą ceną Chińczycy zawojują rynek szybciej niż myślicie.
Chery Tiggo 4 to przykład wyrośniętego miejskiego SUV-a
Chery Tiggo 4 jest przedstawicielem segmentu B, choć nieco wyrośniętym. Mierzy on bowiem 4,32 m długości, 1,83 m szerokości oraz 1,65 m wysokości, przy rozstawie osi liczącym 2,61 m. Nadwozie Tiggo 4 wykonano w ponad 60% z wysokowytrzymałej stali. Producent chwali się, że przestrzeń na nogi w drugim rzędzie wynosi aż 900 mm. Pomimo napędu hybrydowego samochód może pochwalić się bagażnikiem o pojemności od 430 do 1190 litrów.
Tiggo 4 ma raczej stonowany design
Chery Tiggo 4 prezentuje charakterystyczny dla marki design, nawiązując w pewnym stopniu do większego Tiggo 7, m.in. poprzez "diamentową" osłonę chłodnicy, zintegrowane reflektory czy tylne światła LED w formie blendy. Samochód ma dość stonowane, podprządkowane funkcjonalności kształty. Klienci mogą wybierać spośród sześciu lakierów: Pearl White, Black Pearl, Cool Grey, Rich Red, Moonlight Silver i Harmony Grey.
Samochody Chery dostępne od ręki: Zobacz ofertę
Kabina nawiązuje do Tiggo 7
Również kabina nawiązuje do większego modelu. Kokpit tworzą dwa wyświetlacze o przekątnej 12,3 cala każdy, tworzące jedną płaszczyznę. System multimedialny jest wspierany przez układ Qualcomm 8155 i oferuje łączność z Apple CarPlay i AndroidAuto. Chery chwali się również, że w kabinie Tigoo 4 wygospodarowano aż 34 schowki. W bogatszej wersji Prestige znajdziemy skórzaną tapicerkę, podgrzewane fotele przednie, ambientowe oświetlenie oraz 540-stopniowy panoramiczny system kamer HD. W każdej wersji otrzymamy standardowo 24 systemy ADAS, w tym monitorowanie martwego pola, adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu, awaryjne hamowanie czy system monitorowania kierowcy.
Spodobała mi się jakość wykończenia miejskiego SUV-a. W kabinie nie brakuje miękkich powierzchni, zarówno na kokpicie jak i na drzwiach, gdzie znajdziemy połacie ekoskóry (w bogatszej odmianie Prestige). Nie mogę narzekać też na ilość przestrzeni w kabinie, zarówno w pierwszym jak i w drugim rzędzie siedzień, ponadto dla drugiego rzędu przewidziano osobne nawiewy, co nie jest wcale normą w segmencie B. Jeśli zaś chodzi o bagażnik, wydawał mi się on mniejszy niż podaje producent, ale jego pakowność sprawdzę dopiero podczas testu.
Chery Tiggo 4 to klasyczna hybryda. W tej cenie może być hitem
Chery Tiggo 4 jest napędzane układem hybrydowym Chery Super Hybrid, jednak w odróżnieniu do droższych modeli miejski SUV jest klasyczną hybrydą (HEV). Bazę stanowi silnik benzynowy 1.5 DHE, współpracujący z silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM i dedykowaną przekładnią DHT. Baterie mają 1,83 kWh pojemności. Łączna moc układu wynosi 163 KM, a maksymalny moment obrotowy 260 Nm. Pozwala to na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,9 s. Średnie spalanie według producenta wynosi 5,3 l/100 km, a maksymalny zasięg to 950 km. Układ może działać w trybach szeregowym, równoległym, elektrycznym oraz rekuperacyjnym.
Chery Tiggo 4 dostępne będzie w dwóch wersjach wyposażenia: Essential oraz Prestige. Samochód ma kosztować od 95 900 zł za wariant Essential. Bogatszy wariant Prestige wyceniono na 105 900 zł. Samochód trafi na rynek jeszcze w październiku. Poniżej przygotowałem tabelę z wyposażeniem obu wersji:
| Essential | Prestige |
|---|---|
| Pakiet 24 systemów ADAS | Tapicerka ze skóry ekologicznej |
| 24,6” zakrzywiony, podwójny ekran | Fotel kierowcy sterowany elektrycznie |
| Cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12,3” | Podgrzewane przednie fotele |
| Bezprzewodowa obsługa Android Auto™ i Apple CarPlay™ | System kamer 540° |
| Reflektory LED | System audio z 6 głośnikami |
| Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa | Przednie czujniki parkowania |
| System bezkluczykowy | Kierownica wykończona skórą ekologiczną |
| Kamera cofania | Podświetlane progi |
| Tylne czujniki parkowania | Przyciemniane tylne szyby |
| 17” obręcze kół ze stopów lekkich | Ambientowe oświetlenie wnętrza |
| 95 900 PLN | 105 900 PLN |
Poznaj atrakcyjną ofertę chińskich hybryd: Poznaj samochody dostępne od ręki
Chery Tiggo 9 to nowa konstrukcja. Przejmie rolę flagowego modelu
Pora na większe Tiggo 9. Było ono tak oblegane podczas premiery, że ciężko było się do niego dopchać. Samochód bazuje na nowej platformie T2X, jest SUV-em klasy średniej, jednak o blisko 10 cm dłuższym od Tiggo 8. Nadwozie wykonano w 85% ze stali o wysokiej wytrzymałości,w w tym w 20% ze stali ultrawytrzymałej. Samochód mierzy 4,81 m długości, 1,92 m szerokości oraz 1,74 m wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2,8 m, a zatem o 9 cm więcej niż w Tiggo 8. Podobnie jak mniejszy model, także Chery Tiggo 9 oferuje trzy rzędy siedzeń i pomieści 7 osób. Bagażnik pomieści od 143 l przy rozłożonych wszystkich rzędach, przez 819 l przy złożonym trzecim rzędzie, aż po maksymalnie 2065 l.
W informacji prasowej producent podkreśla też wszechstronność nowego SUV-a. Zawieszenie wielowahaczowe z hydraulicznymi elementami tłumiącymi ogranicza wibracje o ponad 30%, a większy prześwit, możliwość brodzenia do 500 mm i wydajny napęd AWD sprawiają, że bez obaw można nim zjechać z asfaltu. Kierowca może wybierać pomiędzy aż 6 trybami jazdy: Economy, Standard, Sport, Snow, Mud i Off-Road.
Najnowsza estetyka marki z nawiązaniami do Tiggo 8
Chery Tiggo 9 prezentuje aktualną estetykę marki, a jego przedni pas z dużym "diamentowym" grillem i smukłymi lampami LED przypomina Tiggo 8. Główne różnice widać po sylwetce, która w Tiggo 9 jest bardziej rozciągnięta, podkreślona chromowaną listwą i zdradza, że mamy do czynienia z większym modelem. Tylny pas również różni się i wygląda nowocześniej niż w mniejszym i starszym SUV-ie. Wzorem Tiggo 8 klamki drzwi ukryto w nadwoziu. Standardem są 20-calowe obręcze z oponami Michelin, a klienci mogą wybierać spośród pięciu lakierów: Onyx Black, Titanium Matte, Starlight White, Aurora Green i Harmony Grey.
Nowoczesna i luksusowo urządzona kabina stawia na komfort użytkowników i funkcjonalność. Centrum dowodzenia stanowi 15,6-calowy poziomy wyświetlacz systemu infotainment, z asystentem głosowym "Hello, Chery" i łącznością z Apple CarPlay i AndroidAuto, zaś przed kierowcą znajdziemy 10,25-calowy ekran cyfrowych zegarów. Podobnie jak w Omodzie 9, przełączniki do sterowania fotelami umieszczono na panelach drzwi. Producent chwali się, że w kabinie wygospodarowano aż 41 schowków, a tylną kanapę można przesuwać w zakresie 26 cm.
Bogata gama chińskich SUV-ów z atrakcyjnym finansowaniem: Przejdź do oferty
Pet Mode, liczne systemy ADAS i bogate wyposażenie z zakresu komfortu
Ciekawą funkcją jest Pet Mode, który po zamknięciu auta utrzymuje temperaturę w kabinie w zakresie 24-26 stopni, w trosce o znajdujacego się tam psa lub kota.
Wyposażenie Chery Tiggo 9 obejmuje m.in. system audio SONY z 14 głośnikami, 64-kolorowe oświetlenie ambientowe, dwustrefową klimatyzację automatyczną, system oczyszczania powietrza z filtrem zatrymującym cząstki PM0.3 oraz panoramiczny dach o powierzchni 1,1 m², elektrycznie sterowane fotele (fotel kierowcy ma 10-stopniową regulację z pamięcią ustawień) z funkcją podgrzewania, wentylacji oraz 10-stopniowego masażu w 5 trybach, elektrycznie sterowany podnóżek fotela pasażera, system automatycznego parkowania, podgrzewane i wentylowane siedziska drugiego rzędu, system kamer 540 stopni, wyświetlacz HUD oraz 25 systemów ADAS.
W Tiggo 9 rzeczywiście czuć jeszcze bardziej luksusowy klimat niż w Omodzie 9. Poziom wyposażenia jest podobny, przestrzeń również, jednak Tiggo 9 jest bardziej funkcjonalne od Omody, gdyż oferuje trzeci rząd siedzeń z łatwym dostępem (elektrycznie przesuwane i odchylane siedzisko) oraz większy bagażnik. Kanapa drugiego rzędu jest dość płaska, za to można ją elektrycznie przesuwać wzdłuż i regulować pochylenie oparcia. Chery Tiggo 9 docenią zwłaszcza rodziny z dziećmi.
Chery Tiggo 9 to wydajna hybryda plug-in. Ponad 400 KM i blisko 150 km zasięgu na prądzie
Chery Tiggo 9 napędza układ hybrydowy Chery Super Hybrid, czyli znana m.in. z Omody 9 hybryda plug-in. Bazuje na jednostce 1.5 T-GDI, przednim i tylnym silniku elektrycznym oraz generatorze, które razem tworzą inteligentny, elektryczny napęd AWD. Układ współpracuje z dedykowaną, trzybiegową przekładnią 3DHT i rozwija łącznie aż 428 KM. Pozwala to na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,4 s i rozwinięcie 180 km/h. Baterie mają aż 34,46 kWh pojemności i pozwalają na pokonanie nawet 147 km w trybie elektrycznym. Zużycie paliwa w cyklu WLTP wynosi 1,7 l/100 km, a po rozładowaniu baterii samochód pracuje w trybie hybrydowym i pali średnio 6,9 l/100 km. Akumulatory można podładować prądem stałym, a ich ładowanie od 30 do 80% trwa 18 minut. Nie bez znaczenia jest też funkcja V2L o mocy 6,6 kWh.
Skąd wynika różnica w mocy między Chery Tiggo 9 a Omodą 9, która ma ten sam układ i rozwija 537 KM? Z innego oprogramowania, a "mniej technicznie" można to wytłumaczyć rodzinnym charakterem Tiggo 9.
Chery Tiggo 9 występuje tylko w wersji Prestige, która jest już praktycznie kompletnie wyposażona i kosztuje 209 900 zł. Samochód trafi do salonów w listopadzie. W standardzie dostaniemy m.in.
- Pakiet systemów ADAS
- System multimedialny z 15,6” ekranem dotykowym
- System audio Sony z 14. głośnikami
- Bezprzewodową obsługę Android Auto i Apple CarPlay
- Wyświetlacz przezierny AR-HUD z elementami rozszerzonej rzeczywistości
- Reflektory LED
- Klimatyzację automatyczną, dwustrefową
- System kamer 540°
- 20” obręcze kół ze stopów lekkich
- Otwierany dach panoramiczny
- Jasną tapicerkę ze skóry naturalnej
- Podgrzewane i wentylowane przednie fotele z elektryczną regulacją oraz funkcą masażu
- Podgrzewaną i wentylowaną tylną kanapę z elektryczną regulacją
- Przedni fotel pasażera z regulowanym elektrycznie podparciem łydek
- Podgrzewaną kierownicę wielofunkcyjną, wykończona skórą ekologiczną
- Podgrzewaną szybę przednią i dysze spryskiwaczy
Chery udziela gwarancji na swoje modele na 7 lat lub 150 000 km, zaś w przypadku modeli elektrycznych i hybryd plug-in ochrona na akumulator i silnik trakcyjny wynosi 8 lat lub 160 000 km.
Premierze obu modeli towarzyszyło inne ważne dla marki wydarzenie, jakim było przekazanie klientowi 5-milionowego samochodu eksportowego w postaci Chery Tiggo 8 PHEV.
Jakie są dalsze plany Chery dotyczące polskiego rynku?
Jakie będą kolejne etapy ekspansji Chery? Marka planuje wprowadzić linię modelową Arrizo, obejmującą obecnie kompaktowego sedana i limuzynę klasy średniej, a także bazowego SUV-a Chery Tiggo 2, który powalczy z samochodami pokroju Volkswagena T-Crossa i Fiata 600.