Fiaty zwyciężają w Warszawskim Rajdzie Dziennikarzy
Dwudniowe sympozjum Sportowo-Turystyczne Dziennikarzy w Warszawie rozgrywane jako IV runda Mistrzostw Polski, zakończyło tegoroczne rajdowe zmagania .
Same konkurencje sportowe połączone zostały z seminarium w Instytucie Transportu Samochodowego na tematy bezpieczeństwa drogowego w kraju poprzez analityczne spojrzenie zmiennej ich ilości w porównaniu do lat ubiegłych i na szczęście zmniejszającej się mimo przyrostu pojazdów na naszych drogach. Nie mniej pozostajemy w tragicznej i nie chlubnej czołówce Europy w ilości rannych i zabitych, szczególnie pieszych. Wszystko to odbywało się w dniach światowego dnia poszkodowanych w wypadkach drogowych. Również w czasie drugiego dnia rajdu w Centrum Szkolenia Policji w Legionowie poza próbami sportowymi, zawodników–dziennikarzy poznawano z systemami szkolenia policji drogowej i jej wyposażenia, w przedmiocie bezpieczeństwa drogowego a także przewidywanych zmian dotyczących przepisów ruchu drogowego. Te ostatnie przybliżył w ciekawym wykładzie Sekretarz Krajowej Rady BRD Andrzej Grzegorczyk.
|
|
|
|
W ogóle pobyt i przyjęcie w Instytucie Transportu Samochodowego oraz w Centrum Szkolenia Policji w Legionowie trzeba zaliczyć do niezwykle pożytecznych i udanych. Dobrze przygotowana i zorganizowana część sportowa, której autorami był Automobilklub Stołeczny MAK, rozpoczęła się na terenie toru FSO na Żeraniu trzema próbami nocnymi a następnego dnia 9-cioma w CSP w Legionowie. Próby wymagały sporych umiejętności i zręczności, chociaż trudno je nazwać typowo rajdowymi, natomiast wyścig na tamtejszym torze sprawił wszystkim wiele emocji, tym bardziej, że obserwowało go wielu słuchaczy, przyszłych funkcjonariuszy „drogówki".
Sponsorem imprezy był Fiat Auto Polska , który tym razem miał powody do satysfakcji i jako, że IV runda Rajdowych Mistrzostw Polski Dziennikarzy zakończyła się generalnym zwycięstwem samochodów marki Fiat. Obecny na zakończeniu imprezy podczas wręczania nagród Dyrektor Biura Prasowego Fiata Bogusław Cieślar nie krył zadowolenia.
|
|
|
|
Pierwsze miejsce zajął Jacek Jurecki z Arkadiuszem Raszewskim (Interia.pl) na maleńkiej Pandzie HP 100. Drugie Janusz Tychy z Piotrem Gawrónskim (TVP Katowice) na Grande Punto 1.9 Sport a trzecie Robert Magiera z Dominikiem Budyniem - Opel Astra (APH – Auto Kraków).
A dalsze miejsca zajęli:
T. Ważyński / M. Orlińska - Fiat Seicento (Classic Auto)
T. Popielewicz / T. Szekieta – Fiat Seicento („Inicjatywy Gospodarcze")
T. Szmandra / G. Badura – Hyundai Accent („Polska Presse")
A. Dąbrowski / A. Walkowski – Suzuki Swift („Polski Caravaning")
K. Kwiatkowski / M Bąk – BMW 325 (Autoklub.pl Warszawa)
J. Zabiega / P. Karłowski – Opel Astra („Super Exepress" Warszawa)
Wyniki sportowe i nagrody za cały rok 2006 wręczone zostaną na zbliżającym się w grudniu br. na Nadzwyczajnym Walnym Zebraniu Członków zebraniu członków AKDP, które zapowiedział Prezes Autoklubu Dziennikarzy Polskich red. Aleksander Żyzny.
W uznaniu owocnej współpracy na zakończenie imprezy decyzją zarządu Andrzej Grzegorczyk z Krajowej Rady BRD, Janusz Mazurczak Dyrektor Zespołu Organizacji Targów i Tomasz Stachowiak z MPT raz Jerzy Ołdakowski prezes Automobilklubu Stołecznego MAK uhonorowani zostali złotymi i srebrnymi odznakami Autoklubu Dziennikarzy Polskich .