Mercedes-Benz zaprezentował kabriolet nowej generacji - Concept Ocean Drive. Ten prototypowy czteroosobowy kabriolet wyznaczać ma trendy rozwoju tego segmentu pojazdów. Auto jest wyrazem podtrzymania tradycji dużych luksusowych pojazdów ze składanym dachem i ma być najwygodniejszym i najbardziej eleganckim kabrioletem świata.
Concept Ocean Drive należąc do segmentu czterodrzwiowych kabrioletów, reprezentuje gatunek pojazdów, który niemal zniknął z naszych dróg. Podobnie jak luksusowe kabriolety z przeszłości odznacza się elegancją, wyrachowaniem i niepowtarzalnym charakterem, krótko mówiąc odzwierciedla to, co najatrakcyjniejsze i najbardziej pożądane w świecie motoryzacji.
Wyraźnie zaznaczona linia karoserii, niemal klasyczna w swym wyrazie, a także pulsujący życiem dwubarwny lakier, nadają nowemu Mercedesowi niepowtarzalny wygląd. I chociaż z jednej strony Concept Ocean Drive charakteryzują ograniczenia typowe dla reprezentanta automobilowej elity, pojazd wydaje się jednocześnie zapraszać na przejażdżkę z otwartym dachem po najwspanialszych nadmorskich promenadach świata.
Prace koncepcyjne to zawsze dobra okazja, aby projektanci mogli pobawić się nieco mniej tradycyjnymi formami, spojrzeć na swoją pracę pod nieco innym katem, oddać się nowym pomysłom. I nie chodzi tu jedynie o nabieranie wprawy w swoim fachu, ale też nawiązanie bliższego dialogu z klientem, zbadanie, czy nowe koncepcje padają na podatny grunt w oczach odbiorcy. Dzięki temu projektanci mogą poczuć powiew przyszłych trendów, tworzyć i rozwijać nowe style.
Koncepcyjny kabriolet ze Stuttgartu to popis kunsztu projektantów, którzy modelem Concept Ocean Drive do tradycyjnych cech kojarzonych z marką Mercedes-Benz, takich jak doskonałe konstrukcje i jakość, luksus i bezpieczeństwo, dołączyli pasję, fascynację i nowatorstwo. Filozofia marki Mercedes-Benz polega bowiem na jednoczesnym umacnianiu charakterystycznych dla marki cech stylistyki i łączeniu ich z nowymi, zaskakującymi pomysłami oraz formami.
Oprócz koncepcji czterodrzwiowego nadwozia, do zewnętrznych cech wyróżniających nowy koncepcyjny model należy zaliczyć: bardzo dużą, ustawioną pionowo atrapę chłodnicy, ciekłokrystaliczne reflektory przednie i tylne lampy, dwubarwny lakier oraz, zdaniem Mercedesa, uderzającą harmonię między napiętymi liniami karoserii a jej spokojnymi, rozległymi płaszczyznami, dzięki czemu samochód charakteryzować ma poczucie niewymuszonej dominacji, mocy, elegancji i energii.
Szerokie okna boczne – typowe rozwiązanie dla aut typu kabriolet, niezakłócone obecnością słupka B czy ram – zapewniają płynne przejście do wnętrza, nawet przy zamkniętym dachu samochodu. Luksusowy i wyjątkowy charakter tego modelu studyjnego podkreślać mają użyte materiały wysokiej wartości. W samochodzie znalazła się najwyższej jakości skóra, materiały dające wrażenie trójwymiarowości, a także duże wstawki z drzewa klonowego (we wnętrzu, a nawet na miękkim dachu zakrywającym przedział pasażerski).
Auto, z powodu szerokiego rozstawu osi, oparto na modelu Mercedes-Benz S 600 napędzanego silnikiem 12-cylindrowym. Do rozwiązań technicznych zastosowanych w samochodzie należą: innowacyjny mechanizm składania miękkiego dachu, który umożliwia płynne i szybkie jego zamykanie. Nowatorski układ ogrzewania okolic karku o nazwie Airscarf („powietrzny szalik"), w który wyposażono wszystkie cztery fotele, dzięki czemu podróżujący mogą cieszyć się jazdą z otwartym dachem nawet podczas zimniejszych miesięcy w roku.
W skład wyposażenia auta wchodzą oczywiście także najnowocześniejsze rozwiązania techniczne z zakresu bezpieczeństwa, niektóre unikalne na skalę światową – w tym wspomaganie układu hamulcowego Brake Assist Plus, nowatorski układ hamulcowy Pre-Safe w połączeniu z opartym o technologię radiolokacyjną systemem Distronic Plus), a także układ ochrony kierowcy i pasażerów w sytuacji zagrożenia kolizją Pre-Safe.
Nowy Mercedes nie został zaprojektowany tylko po to, aby budzić marzenia i fantazje. samochód ma do odegrania także zupełnie praktyczną rolę. Concept Ocean Drive ma przede wszystkim zweryfikować oczekiwania potencjalnych nabywców, tzn. takich dla których zakup kabrioletu za (zgaduję) 1-1,5 miliona złotych nie stanowi problemu. Na świecie, a nawet w Polsce, jest grono takich klientów, o czym świadczą zarejestrowane w kraju Maybachy czy SLR.