Ranking bestsellerów 2025. Przybliżamy najpopularniejsze samochody w Polsce
Gdy spojrzymy na drogi, dominują na nich takie marki jak Toyota, Skoda, Volkswagen czy Kia. Zamiast robić kolejny ranking sprzedaży postanowiliśmy przybliżyć Wam najpopularniejsze samochody w Polsce i wyjaśnić, dlaczego dany model znalazł się w TOP10 polskiego rynku nowych aut.
Klasycznie zacznę od liczb. Od stycznia do listopada 2025 roku zarejestrowano w Polsce 529 648 nowych samochodów osobowych, co oznacza wzrost o 6,8% względem ubiegłego roku. Najpopularniejszymi markami są Toyota, Skoda i Volkswagen, natomiast modelami Corolla, Octavia oraz C-HR. Toyota ma aż 15,66% udziału w rynku, Skoda 10,90%, natomiast Volkswagen 7,25%. Nim przybliżę Wam najpopularniejsze samochody, przedstawię wam listę 10 najpopularniejszych marek i modeli w Polsce.
| Pozycja | Marka | Wynik |
|---|---|---|
| 1 | Toyota | 82 953 |
| 2 | Skoda | 57 709 |
| 3 | Volkswagen | 38 423 |
| 4 | Kia | 28 232 |
| 5 | BMW | 28 193 |
| 6 | Audi | 27 147 |
| 7 | Mercedes | 26 543 |
| 8 | Hyundai | 25 918 |
| 9 | Dacia | 19 703 |
| 10 | Renault | 19 042 |
| Pozycja | Model | Wynik |
|---|---|---|
| 1 | Corolla | 21 471 |
| 2 | Octavia | 18 626 |
| 3 | C-HR | 12 822 |
| 4 | Sportage | 12 700 |
| 5 | Yaris Cross | 12 132 |
| 6 | Tucson | 10 655 |
| 7 | Yaris | 9 763 |
| 8 | T-Roc | 9 212 |
| 9 | RAV4 | 8 315 |
| 10 | Duster | 7 698 |
Tak w skrócie wygląda czołówka rynku nowych aut w Polsce. Teraz przybliżę Wam każdy z modeli i postaram się wyjaśnić, dlaczego cieszy się taką popularnością.
Toyota Corolla
Lider rynku nowych aut w Polsce w obecnym wydaniu jest z nami już od 2019 roku, a w 2022 roku doczekał się modernizacji. Corolla zyskała wówczas nowy system infotainment z 10,5-calowym wyświetlaczem i bezprzewodową łącznością z Apple CarPlay i AndroidAuto, a także zestaw cyfrowych zegarów z wyświetlaczem 12,3". Corolla występuje jako 5-drzwiowy hatchback, kombi oraz sedan. Kombi i sedan mają większy o 6 cm rozstaw osi (2,7 m) i przestronniejszą kabinę, a odmiana kombi Touring Sports może pochwalić się bagażnikiem o pojemności niemal 600 litrów.
Popularny japoński kompakt od niedawna występuje wyłącznie z napędem hybrydowym. Słabszy wariant 1.8 Hybrid rozwija 140 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,1-9,4 s (w zależności od nadwozia), a sam silnik 1.8 ma wtrysk pośredni i dobrze współpracuje z instalacją LPG. Mocniejsza odmiana 2.0 Hybrid rozwija już 178 KM i rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,4 (hatchback) lub 7,7 s (kombi). W obu przypadkach napęd trafia na przednią oś za pośrednictwem przekładni planetarnej e-CVT, a prę∂kość maksymalna wynosi 180 km/h.
Toyota Corolla jest ceniona za ekonomię i niskie koszty eksploatacji, a także za ponadprzeciętną niezawodność. Potwierdzają to również użytkownicy Autocentrum.pl. Według nich wariant 1.8 Hybrid pali średnio między 4,6 a 5,3 l/100 km, natomiast wersja 2.0 6,3 l/100 km. Również niezawodność Corolli wypada bardzo dobrze, zwłaszcza w kontekście poważnych usterek, natomiast zdarzają się pojedyncze drobne usterki. Dobre oceny zbiera też łatwość utrzymania pojazdu, silnik, wentylacja i ogrzewanie oraz ergonomia.
Toyota Corolla występuje w 5 wersjach wyposażenia: Active, Comfort, Style, GR SPORT oraz Executive. Odmiana sedan występuje tylko z silnikiem 1.8 i zaczyna się od 116 100 zł. Odmiana hatchback z silnikiem 1.8 zaczyna się od 118 000 zł za konfigurację Comfort, a wariant 2.0 występuje od bogatszej wersji Style i kosztuje 142 200 zł. Kombi zaczyna się od 119 000 zł. Toyota udziela gwarancji na 3 lata lub 100 000 km, natomiast układ hybrydowy objęty jest ochroną na 5 lat lub 100 000 km.
Toyota Corolla dostępna od ręki: Sprawdź ofertę
Skoda Octavia
Kolejnym wieloletnim hitem polskiego rynku jest Skoda Octavia. Już pierwsza generacja czeskiego hitu zjednała sobie klientów ponadprzeciętną funkcjonalnością, przestrzenią i wielkim bagażnikiem, a także rozsądną ceną. Kolejne wcielenia Octavii rozwijały sprawdzoną formułę i tak jest także w przypadku aktualnej Octavii IV. Na początku 2024 roku samochód doczekał się liftingu, zyskując odświeżone nadwozie i nowe multimedia. Octavia występuje jako liftback i kombi, a z wymiarami blisko 4,7 m plasuje się bliżej segmentu D niż aut kompaktowych. Bagażnik w liftbacku pomieści 600 l, a w przypadku kombi jest to aż 640 litrów.
Zdroworozsądkowa jest też gama jednostek napędowych. Obejmuje ona wyłącznie czterocylindrowe jednostki benzynowe 1.5 i 2.0 TSI o mocach od 115 do 265 KM w topowej wersji RS oraz 2-litrowego diesla o mocach 115 i 150 KM. Odmiana benzynowa 2.0 TSI o mocy 204 KM występuje standardowo z napędem 4x4, pozostałe natomiast mają napęd na przednią oś. Za przeniesienie napędu odpowiada 6-biegowa skrzynia manualna lub 7-stopniowe DSG, w zależności od wersji. Co ciekawe, w polskim cenniku nie ma jeszcze wersji hybrydowej plug-in, jednak niewykluczone, że to tylko kwestia czasu.
Nie zmienia to jednak faktu, że Octavia to rozsądny i ekonomiczny samochód, zwłaszcza z najpopularniejszymi silnikami w postaci 1.5 TSI i eTSI (z układem mHEV) oraz 2.0 TDI. Z raportów użytkowników Autocentrum.pl wynika, że odmiana 1.5 eTSI pali średnio 6,4 l/100 km, natomiast TSI 6,8 l/100 km. Z kolei diesel, w zależności od wariantu mocy, pali 5,6 lub 5,9 l/100 km.
Użytkownicy Autocentrum.pl cenią Octavię za przestrzeń dla kierowcy i pasażerów, widoczność, karoserię i silniki. Zgłaszają oni jednak zastrzeżenia co do niezawodności, zarówno pod względem drobnych jak i poważnych usterek, w tym układu elektrycznego, zawieszenia, układu hamulcowego oraz układu przeniesienia napędu.
Skoda Octavia występuje w 4 wariantach wyposażenia: Essence, Selection, Sportline oraz RS. Odmiana Essence 1.5 TSI o mocy 115 KM, z 6-biegową skrzynią manualną i nadwoziem liftback, zaczyna się od 107 300 zł. Kombi wymaga 4100 zł dopłaty. Skoda udziela gwarancji na 2 lata bez limitu kilometrów.
Funkcjonalna i rodzinna Skoda Octavia z atrakcyjnym finansowaniem: Poznaj ofertę
Toyota C-HR
Kompaktowy crossover Toyoty to jedno z ulubionych aut Polaków. Jest to bez wątpienia jeden z tych samochodów, które kupujemy oczami, gdyż C-HR zdecydowanie wyróżnia się z tłumu swoimi futurystycznymi kształtami. Klientom nie przeszkadza ograniczona fukncjonalność tego modelu, w tym ciasny tylny rząd czy stosunkowo niewielki bagażnik (w zależności od wersji i wyposażenia ma od 296 do 388 litrów). Niebanalny wygląd to tylko jeden z wielu atutów Toyoty C-HR. Należą do nich m.in. dobre właściwości jezdne, oszczędne i sprawdzone napędy hybrydowe oraz ergonomia obsługi. Dodam też, że Toyota C-HR to dość świeży model, gdyż jej obecne wcielenie miało premierę latem 2023 roku.
W gamie znajdziemy doskonale znane pełne hybrydy 1.8 i 2.0 o mocach 140 oraz 180 KM, a także kojarzony z Priusa układ plug-in hybrid oparty na jednostce 2.0, rozwijający 223 KM. Zapewnia on bardzo dobre osiągi (od 0 do 100 km/h w 7,4 s) i rozsądny zasięg na prądzie (katalogowo 65 km), natomiast baterie mają 13,6 kWh pojemności. Z kolei środkowy wariant 2.0 Hybrid o mocy 180 KM występuje też w odmianie z napędem na obie osie AWD-i, realizowanym za pomocą dodatkowego silnika elektrycznego na tylnej osi.
Ponadprzeciętną ekonomię Toyoty C-HR potwierdzają użytkownicy Autocentrum.pl, według których odmiana 1.8 Hybrid pali średnio 4,9 l, 2.0 Hybrid 5,0 l/100 km, natomiast wariant PHEV zaledwie 3,2 l/100 km.
Najwięcej pozytywnych ocen dla Toyoty C-HR z raportów użytkowników Autocentrum.pl przypada w kategoriach drobne i poważne usterki, co potwierdza niezawodność tego modelu. Dobrze wypadają też koszty eksploatacji pojazdu, silnik oraz układ jezdny, natomiast najwięcej uwag dotyczy wyciszenia oraz przestrzeni dla kierowcy i pasażerów.
Toyota C-HR występuje w aż 6 wersjach wyposażeniowych: Comfort, Comfort Plus, Style, Executive, GR SPORT oraz Tokyo Edition. Bazowa Toyota C-HR 1.8 Hybrid Comfort zaczyna się od 119 800 zł. Odmiana 2.0 Hybrid zaczyna się od 152 400 zł za konfigurację Style, natomiast napęd AWD-i wymaga 9900 zł dopłaty. Odmiana Style z napędem PHEV oznacza wydatek 165 900 zł.
Stylowa i oszczędna Toyota C-HR z rabatami do 20%: Zobacz samochody dostępne od ręki
Kia Sportage
Kia Sportage od lat jest najpopularniejszym kompaktowym SUV-em w Polsce. Mówię tu o SUV-ach z prawdziwego zdarzenia, gdyż wspomniana wcześniej Toyota C-HR jest dużo mniejsza i ciaśniejsza, bliżej jej do crossovera niż typowego SUV-a. Powróćmy jednak do Kii - fenomen modelu Sportage trwa nieprzerwanie od 2010 roku, kiedy to na rynek trafiła III generacja, która połączyła funkcjonalne nadwozie z atrakcyjnym designem, rozsądną ceną i jakością. Koreańczycy trzymają się tej formuły po dziś dzień i dzięki temu Kia Sportage, mimo ekspansji chińskich SUV-ów, nadal znajduje się w ścisłej czołówce. Aktualne wcielenie znamy od 2021 roku, a latem 2025 roku doczekało się modernizacji, zyskując odświeżone nadwozie z nowym przednim pasem nawiązującym do Sorento oraz EV9, a także nowy kokpit, który stał się jeszcze bardziej ergonomiczny, a nowe multimedia oferują wreszcie bezprzewodową łączność z Apple CarPlay i AndroidAuto. To właśnie ta wszechstronność Sportage'a, w parze z funkcjonalnym i przemyślanym wnętrzem oraz spory bagażnik o pojemności od 540 do 591 l (w zależności od wersji) czynią Kię atrakcyjną propozycją na rynku.
Swoje robi też przemyślana gama jednostek napędowych. W zasadzie opiera się ona cała na jednostce benzynowej 1.6 T-GDI. W bazowym wariancie rozwija 150 KM i 250 Nm, ma napęd na przód i korzysta z 6-biegowej skrzyni manualnej lub 7-stopniowej DCT. Mocniejszy wariant ma 180 KM i 250 Nm, przekłądnię DCT oraz napęd na obie osie. Gamę wieńczą napędy hybrydowe HEV i PHEV, oparte na jednostce 1.6 T-GDI, o mocach 239 oraz 288 KM, z napędem na przód lub obie osie oraz 6-biegową skrzynią automatyczną (hydrokinetyczna). Wariant PHEV korzysta z baterii o pojemności 13,8 kWh i pokona na prądzie do 64 km.
Z raportów użytkowników Autocentrum.pl wynika, że najpopularniejsza jest jednostka 1.6 T-GDI o mocy 150 KM. W jej przypadku średnie spalanie wynosi 7,5 l/100 km. W przypadku pełnej hybrydy spalanie wynosi 6,7 l/100 km, a w wariancie PHEV 7,4 l/100 km.
Większość opinii o Kii Sportage jest pozytywna. Użytkownicy Autocentrum.pl cenią ją zwłaszcza za przestrzeń dla kierowcy i pasażerów, wydajną wentylację i ogrzewanie, ergonomię i widoczność oraz układ jezdny. Dobrze oceniana jest też niezawodność, zwłaszcza w kontekście poważnych usterek.
Kia Sportage występuje w wersjach M, L, Business Line oraz GT Line. Bazowa Kia Sportage M ze skrzynią manualną i silnikiem 1.6 T-GDI startuje od 135 500 zł. Dopłata do skrzyni DCT wynosi 13 000 zł. Z kolei 180-konny wariant AWD startuje od 159 700 zł. Wersja hybrydowa w konfiguracji M wyceniona została na 165 400 zł. Napęd AWD wymaga 11 200 zł dopłaty. Wariant PHEV startuje od 192 600 zł. Atutem Kii jest też 7-letnia gwarancja z limitem do 150 000 km.
Wszechstronna Kia Sportage dostępna od ręki: Zobacz ofertę
Toyota Yaris Cross
Obecność tego auta w pierwszej piątce bestsellerów 2025 roku nie powinna nikogo zdziwić. W końcu Toyota Yaris Cross reprezentuje bijący rekordy popularności segment miejskich SUV-ów. Bojowa sylwetka, oszczędny napęd hybrydowy i przystępna cena, sprawiają, że Yaris Cross sprzedaje się jak ciepłe bułeczki. Ten mierzący niecałe 4,2 m crossover oferuje funkcjonalne oraz ergonomiczne wnętrze i bagażnik o pojemności 320 lub 397 litrów. W 2024 roku na rynek trafiła zmodernizowana wersja Yarisa Cross, która zyskała nowe multimedia niczym Corolla i odświeżone nadwozie, a także mocniejszy układ napędowy.
W gamie znajdziemy wariant hybrydowe 1.5 o mocach 116 oraz 130 KM. Bazowy ma napęd wyłącznie na przednią oś i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,2 s. Mocniejszy rozwija "setkę" w 10,7 s. Występuje on też z napędem AWD-i. W każdej odmianie standardem jest przekładnia planetarna e-CVT. Użytkownicy Autocentrum.pl podkreślają ponadprzeciętną ekonomię Yarisa Cross - wersja o mocy 116 KM pali średnio 5 l/100 km.
Toyota Yaris Cross jest chwalona za niezawodność, zwłaszcza w kontekście poważnych usterek, a także za układ jezdny i wentylację oraz ogrzewanie. Najwięcej krytyki spada natomiast na wyciszenie, karoserię oraz stosunek jakości do ceny.
Toyota Yaris Cross występuje w wersjach Active, Comfort, Style, Executive oraz GR SPORT. Bazowy wariant Active z napędem 1.5 o mocy 116 KM kosztuje 110 900 zł. Za 130-konną odmianę w konfiguracji Comfort damy już 118 900 zł, natomiast wersja z napędem AWD-i występuje od odmiany Style i kosztuje 140 900 zł (dopłata 10 tys. zł względem FWD).
Ponad 80 Toyot Yaris Cross w atrakcyjnym leasingu: Sprawdź ofertę
Hyundai Tucson
Skoro w zestawieniu pojawiła się Kia Sportage, to nie mogło również zabraknąć jej bliźniaka w postaci Hyundaia Tucsona. Podobnie jak Kia, Hyundai stawia na odważny i nowoczesny design oraz funkcjonalne i ergonomiczne wnętrze, zwłaszcza w wersji po liftingu z 2024 roku, kiedy to pojawił się zupełnie nowy kokpit z dwoma 12,3-calowymi wyświetlaczami, nową kierownicą i przeprojektowaną konsolą środkową. Hyundai ma jednak nieco szerszą gamę jednostek napędowych niż Kia Sportage oraz większy bagażnik (w zależności od wersji od 558 do 620 litrów).
W zasadzie gama jednostek napędowych Hyundaia Tucsona jest tożsama z Kią Sportage, a zatem mamy jednostkę 1.6 T-GDI o mocach 150 i 180 KM, a także warianty hybrydowe HEV o mocy 239 KM oraz PHEV o mocy 288 KM. W Hyundaiu dostaniemy jeszcze 1.6-litrowego turbodiesla o mocy 136 KM i maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm. Napęd trafia na przednią lub osie za pośrednictwem 7-stopniowej przekładni DCT, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 11,4 s (z AWD 11,6 s), a prędkość maksymalna to 180 km/h.
Zużycie paliwa wypada podobnie co w Kii Sportage. Z raportów użytkowników wynika, że odmiana 1.6 T-GDI o mocy 150 KM pali średnio 7,8 l/100 km, wariant o mocy 180 KM 8,9 l/100 km, natomiast turbodiesel 7,4 l/100 km. Odmiany hybrydowe palą odpowiednio 6,6 l/100 km (HEV) oraz 7,1 l/100 km (PHEV).
Hyundai Tucson jest dobrze oceniany przez użytkowników Autocentrum.pl, zarówno pod kątem niezawodności (drobne i poważne usterki), jak i łatwości utrzymania. Najwięcej pochlebnych ocen koreański SUV zbiera za przestrzeń dla kierowcy i pasażerów, widoczność oraz ergonomię.
Hyundai Tucson występuje w 5 wariantach wyposażenia: Modern, Smart, Executive, Platinum oraz N Line. Bazowy Tucson 1.6 T-GDI Modern o mocy 150 KM, ze skrzynią manualną, kosztuje 138 900 zł. Wariant z przekładnią DCT występuje od konfiguracji Smart i kosztuje 158 900 zł (dopłata do skrzyni 10 800 zł). Odmiana 1.6 T-GDI 4WD o mocy 180 KM kosztuje już 174 900 zł. Za diesla w wersji Smart damy co najmniej 181 000 zł. Odmiana hybrydowa HEV z napędem FWD w konfiguracji Modern startuje od 161 900 zł, natomiast dopłata do napędu 4WD wynosi 14 tys. zł (od wersji Smart). Wariant PHEV zaczyna się od 199 900 zł za konfigurację Smart FWD, natomiast począwszy od wersji Executive Tucson oferuje już napęd 4WD. Hyundai kusi też 5-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.
Hyundai Tucson z rabatami do niemal 30%: Przejdź do oferty
Toyota Yaris
W TOP10 najpopularniejszych aut w Polsce nie mogło zabraknąć czołowej przedstawicielki segmentu B, czyli Toyoty Yaris. Jej obecne wcielenie znamy od 2019 roku. W 2024 roku popularna miejska Toyota doczekała się liftingu, zyskując mocniejszy wariant hybrydowy, nowe multimedia niczym w Corolli i subtelnie odświeżone nadwozie.. W przypadku IV wcielenia Yarisa Japończycy postawili na dynamiczny design i ciekawą kolorystykę. W połączeniu z oszczędnym napędem hybrydowym czyni to z Yarisa świetną propozycję do miasta.
Gama jednostek napędowych obejmuje wariant hybrydowy 1.5 o mocach 116 i 130 KM, oba z napędem na przód i przekładnią e-CVT. Słabszy przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,7 s, natomiast mocniejszy w 9,2 s. Według użytkowników Autocentrum.pl wariant o mocy 116 KM pali średnio między 4,6 a 5 l/100 km, natomiast mocniejszy 5,7 l/100 km.
Toyota Yaris z reguły jest pozytywnie oceniana przez użytkowników. Dobrze wypada zarówno pod kątem niezawodności, choć czasami zdarzają jej się drobne usterki, jak i kosztów utrzymania. Użytkownicy chwalą też układ napędowy i układ jezdny oraz wentylację i ogrzewanie. Najwięcej krytyki zbiera natomiast wyciszenie oraz stosunek jakości do ceny.
Toyota Yaris występuje w wersjach Active, Comfort, Style, Executive oraz GR SPORT. Bazowy Yaris Active o mocy 116 KM kosztuje 87 400 zł, natomiast odmiana o mocy 130 KM występuje od konfiguracji Executive i kosztuje 118 600 zł.
Oszczędna i zwinna Toyota Yaris ze sporymi rabatami: Zobacz samochody dostępne od ręki
Volkswagen T-Roc
Niektórzy nazywają go "Golfem na szczudłach", jednak prawda jest taka, że wprowadzenie T-Roca do gamy w 2017 roku było dla Volkswagena strzałem w dziesiątkę. Ten nieco wyrośnięty miejski SUV powstał na bazie skróconej platformy MQB rodem z Golfa VII i dzielił z nim gamę jednostek napędowych. Producent postawił na dość śmiałe, kanciaste kształty, a po liftingu z 2021 roku zmieniono kokpit, a wnętrze zyskało lepsze materiały wykończeniowe. Elementem charakterystycznym były też owalne LED-y do jazdy dziennej wkomponowane w zderzak. W gamie znalazły się warianty z napędem na przednią lub obie osie oraz wersje benzynowe i wysokoprężne o pojemności od 1.0 do 2 litrów i mocy od 115 do 300 KM w topowej odmianie R. T-Roc oferowany był również w odmianie cabrio z miękkim, składanym dachem. T-Roc I startował do niedawna od 107 490 zł, a w salonach powinny być jeszcze oferowane nowe egzemplarze w ramach wyprzedaży rocznika.
Według użytkowników Autocentrum.pl Volkswagen T-Roc 1.0 TSI pali średnio 6,2 l/100 km, 1.5 TSI 6,9 l/100 km, natomiast 2.0 TSI 4MOTION 8,4 l/100 km. W przypadku diesli odmiana 1.6 TDI o mocy 115 KM pali 4,9 l/100 km, wariant 2.0 TDI o mocy 115 KM 5,2 l/100 km, natomiast wersja 150-konna 5,4 l/100 km.
Volkswagen T-Roc zbiera niemal same pozytywne opinie wśród użytkowników. Aż 89% z nich kupiłoby ten samochód ponownie, a średnia ocen to 4,51. W zasadzie w każdej kategorii T-Roc wypada dobrze lub bardzo dobrze, także pod kątem niezawodności.
We wrześniu 2025 roku zadebiutowała II generacja Volkswagena T-Roca. Samochód powstał na nowej platformie MQB evo i urósł o ponad 12 cm względem poprzednika, awansując do grona kompaktowych SUV–ów, stając się tym samym rywalem Toyoty C-HR. Producent kontynuuje śmiałe kształty poprzednika i jego kanciastą sylwetkę a'la coupe, która w T-Rocu II jest jeszcze smuklejsza i bardziej dynamiczna. Przedni i tylny pas z podświetlanym logo nawiązują do Tiguana czy Passata, natomiast w kabinie znajdziemy cyfrowe zegary z 10,25-calowym wyświetlaczem oraz 13-calowy ekran systemu infotainment wraz z suwakami do regulacji głośności i temperatury. Poprawiono też jakość materiałów wykończeniowych, a pod maskę póki co trafiła jednostka 1.5 eTSI (z układem mHEV) o mocach 116 i 150 KM. Napęd trafia na przód, a standardem jest 7-stopniowa przekładnia DSG. Docelowo do gamy trafi także pierwsza w Volkswagenie pełna hybryda z silnikiem 1.5, oferująca 136 oraz 170 KM, a także mocniejszy wariant 2.0 eTSI z napędem na obie osie 4MOTION o mocy około 200 KM. Ofertę zwieńczy odmiana R z silnikiem 2.0 eTSI o mocy co najmniej 333 KM.
T-Roc oferuje przestronne wnętrze, bagażnik o pojemności 475 litrów i występuje w wersjach Trend, Life, Style oraz R-Line. Bazowa wersja Trend z silnikiem o mocy 116 KM kosztuje 122 390 zł. Wariant o mocy 150 KM występuje od konfiguracji Life i wyceniono go na 138 190 zł. Volkswagen oferuje gwarancję na 2 lata bez limitu kilometrów.
Volkswagen T-Roc z rabatami do 20%: Sprawdź ofertę
Toyota RAV4
O dominacji Toyoty na polskim rynku świadczy obecność aż 5 modeli w TOP10. Miano najpopularniejszego SUV-a klasy średniej należy do Toyoty RAV4. W obecnym wydaniu samochód znamy od 2018 roku, odmianę poliftingową od 2022 r., a w 2026 r. do salonów trafi jego następca. Mimo to "ravka" nadal jest rozchwytywana. Japoński SUV przekonuje przestronnym i funkcjonalnym wnętrzem, oszczędnym i niezawodnym napędem hybrydowym oraz typową dla SUV-a masywną sylwetką. W zależności od wersji bagażnik pomieści 520 lub 580 litrów.
W gamie znajdziemy klasyczne warianty hybrydowe oparte na jednostce 2.5, a także wariant plug-in. Odmiana HEV z napędem na przód rozwija 218 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,4 s, natomiast wariant AWD-i oferuje 222 KM i rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,1 s. Wariant hybrydowy plug-in ma napęd AWD, rozwija 306 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6 s. Posiada baterie o pojemności 18,1 kWh i oferuje 75 km zasięgu w trybie elektrycznym.
Według użytkowników Autocentrum.pl odmiana 2.5 Hybrid FWD pali średnio 6,3 l/100 km, wariant AWD-i 6,7 l/100 km, natomiast wersja Plug-in Hybrid 5,1 l/100 km.
Toyota RAV4 uchodzi za niezawodny samochód, co potwierdzają opinie użytkowników Autocentrum.pl, zarówno w kontekście drobnych jak i poważnych usterek. Bardzo dobrze wypadają też przestrzeń dla kierowcy i pasażerów, wentylacja oraz widoczność. Główne zastrzeżenia dotyczą wyciszenia.
Toyota RAV4 Hybrid występuje w wersjach Comfort, Selection, Executive oraz GR SPORT. Odmiana FWD startuje od 166 100 zł, natomiast z napędem AWD-i 175 400 zł. Wariant Plug-in Hybrid oferowany jest w specyfikacjach Dynamic, Selection, GR SPORT oraz Style i zaczyna się od 215 200 zł.
Niezawodna Toyota RAV4 dostępna od ręki: Przejdź na Superauto.pl
Dacia Duster
Główny hit Dacii bazuje na przystępnej cenie i ekonomicznych napędach. Do tego w najnowszym wydaniu (na rynku od 2024 roku) Dacia Duster prezentuje się bojowo i wyróżnia się z tłumu. Pod kątem gabarytów Duster przypomina Toyotę C-HR, jednak oferuje bardziej praktyczną kabinę i większy bagażnik (w zależności od wersji od 430 do 517 l). Atutem rumuńskiego SUV-a jest też obszerna gama jednostek napędowych, obejmująca silniki benzynowe, wariant hybrydowych oraz odmianę z fabrycznym LPG, a także wersje z 4x4. Dacia Duster ma też solidny prześwit wynoszący 209 lub 217 mm.
W gamie Dustera znajdziemy jednostki o pojemności od 1.0 do 1.8 litra i mocy od 100 do 156 KM w odmianie hybrydowej Full Hybrid. Bazowa jednostka 1.0 TCe o mocy 100 KM występuje z fabryczną instalacją LPG z butlą o pojemności aż 51 litrów. Alternatywą są odmiany benzynowa z instalacją mHEV o mocy 130 lub 140 KM (w zależności od rocznika) lub układy hybrydowe Full Hybrid z silnikami 1.6 i 1.8, oferujące 140 oraz 156 KM. Warto dodać, że w modelach z rocznika 2026 jest już 140-konny benzyniak i wariant 1.8 Full Hybrid, natomiast słabsze opcje wciąż dostaniemy w ramach wyprzedaży rocznika 2025. Z kolei rolę jednostki 1.0 TCe Eco-G przejmie wkrótce odmiana 1.2 TCe Eco-G.
Według użytkowników Autocentrum.pl odmiana 1.2 TCe o mocy 130 KM pali średnio 7,3 l/100 km, wariant 1.0 TCe Eco-G 6,9 l/100 km, natomiast odmiana hybrydowa 1.6 Full Hybrid o mocy 140 KM 4,8 l/100 km.
Przystępna i tania w eksploatacji Dacia Duster ze sporymi rabatami: Zobacz ofertę
Dacia Duster zbiera póki co bardzo dobre opinie wśród użytkowników, jednak pamiętajmy, że to wciąż świeży model. Samochód wypada dobrze lub bardzo dobrze w każdej kategorii, włącznie z niezawodnością. Średnia ocen to 4,65, czyli o 7% lepiej od średniej w segmencie, natomiast aż 92% użytkowników kupiłoby ten samochód ponownie.
Dacia Duster występuje w wersjach Essential, Expression, Extreme, Journey oraz Journey+. Odmiana 1.0 TCe Eco-G Essential startuje od 77 000 zł, wariant 1.2 TCe mHEV Expression od 92 600 zł za konfigurację przednionapędową oraz od 106 900 zł za wersję z 4x4, natomiast opcja hybrydowa 1.6 Full Hybrid to koszt 107 100 zł. Z kolei Duster z RM2026 z silnikiem 1.2 TCe o mocy 140 KM i napędem na przód kosztuje 97 600 zł za konfigurację Expression, natomiast odmiana 1.8 Full Hybrid 112 100 zł. Dacia udziela gwarancji na 3 lata lub 100 000 km.