TOP5: Najlepsze samochody flotowe 2025. Na które modele warto postawić?
Końcówka roku to tradycyjnie czas wyprzedaży, a co za tym idzie także wymiany flot. Oczywiście wybór konkretnego modelu zależy w dużej mierze od potrzeb danej firmy, ale są też pewne stałe czynniki, które zawsze w większym lub mniejszym stopniu determinują decyzje zakupowe klientów flotowych. Na jakie modele warto postawić we flocie firmowej?
Nie jest tajemnicą, że to właśnie klienci flotowi napędzają sprzedaż nowych samochodów w Polsce. Od stycznia do października 328 625 samochodów osobowych, co odpowiada za 68,38% rynku nowych aut w Polsce. Najpopularniejszymi samochodami wśród przedsiębiorców są Toyota Corolla (17 679 szt.), Skoda Octavia (14 729 szt.), Hyundai Tucson (6444 szt.), Toyota Yaris 6262 szt,) oraz Toyota C-HR (6202 szt.). Prawdziwą dominację firm widać jednak na rynku aut premium, gdzie odpowiadają one aż za 83,72% rejestracji (92 953 szt. od początku roku).
Końcówka roku tradycyjnie oznacza moment, kiedy to wielu przedsiębiorców planuje wymianę flot. Wiąże się to nie tylko z wyprzedażą rocznika, ale i koniecznością generowania kosztów na koniec roku w celu obniżenia kwoty podatku dochodowego i podatku VAT. Kuszeni rabatami i atrakcyjnym finansowaniem posiadacze flot chętnie inwestują w nowe samochody. Oprócz potrzeb i preferencji danego klienta o wyborze konkretnego samochodu do swojej floty decydują też takie czynniki jak niezawodność, koszty zakupu i eksploatacji czy funkcjonalność.
Na jakie samochody warto postawić w swojej flocie i jak wygląda ich oferta wyprzedażowa? Oto kilka przykładów samochodów osobowych, które dobrze sprawdzą się w roli auta flotowego.
Toyota Corolla
Pierwszy model na liście dla wielu z Was będzie chyba najbardziej oczywistym wyborem. Toyota Corolla w obecnym wcieleniu jest na rynku już od 2019 roku, a w połowie 2022 roku doczekała się liftingu, co z perspektywy użytkownika oznacza przede wszystkim nowe, lepsze multimedia z 10,5-calowym wyświetlaczem i bezprzewodowymi funkcjami Apple CarPlay i AndroidAuto oraz bogatsze wyposażenie m.in. o cyfrowe zegary z wyświetlaczem 12,3", poprawione systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy czy oferowane w bogatszych wersjach reflektory bi-LED. Toyota Corolla występuje jako pięciodrzwiowy hatchback, kombi i sedan. Co istotne, kombi i sedan mają przestronniejszą kabinę (większy o 6 cm względem hatchbacka rozstaw osi), a bagażnik odmiany kombi pomieści blisko 600 litrów.
W gamie Corolli znajdziemy obecnie wyłącznie klasyczne warianty hybrydowe 1.8 Hybrid oraz 2.0 Hybrid, przy czym w sedanie dostępna jest tylko odmiana 1.8. Rozwija ona 140 KM i w zależności od wersji nadwoziowej przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,1 s (hatchback), 9,3 s (sedan) lub 9,4 s (kombi). Co równie istotne, jednostka 1.8 ma wtrysk pośredni i dobrze toleruje instalację LPG. Mocniejszy wariant 2.0 Hybrid rozwija 178 KM i zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,4 s (hatchback) lub 7,7 s (kombi). W obu przypadkach prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Napęd trafia na przód za pośrednictwem przekładni planetarnej e-CVT.
Toyota Corolla przekonuje przede wszystkim dopracowanym i niezawodnym napędem hybrydowym, który także jest bardzo oszczędny. Potwierdzają to raporty użytkowników Autocentrum.pl, według których to Corolla 1.8 Hybrid pali średnio między 4,6 a 5,3 l100 km (w zależności od nadwozia), a odmiana 2.0 Hybrid 6,3 l/100 km w przypadku wersji kombi.
Użytkownicy Autocentrum.pl podkreślają też niezawodność Corolli, zwłaszcza w kontekście poważniejszych usterek. Atutem Corolli są także niskie koszty eksploatacji. Usterki sprowadzają się głównie do drobnych rzeczy związanych z układem elektrycznym.
W specjalnej ofercie na Superauto.pl Toyota Corolla startuje już od 94 830 zł, a rabaty sięgają 23%.
Toyota Corolla z rabatami do 23%: Poznaj ofertę
Skoda Octavia
Również Skoda Octavia nie powinna być dla nikogo zaskoczeniem. O atutach czeskiego hitu chyba nie trzeba nikomu mówić - przepastne wnętrze, wielki bagażnik i sprawdzona technologia koncernu Volkswagen, a także obszerna gama jednostek napędowych. Do tego dochodzi rozsądna jak na możliwości auta cena. Zarówno liftback jak i kombi oferują solidną przestrzeń i największe w segmencie bagażniki - 600 l w liftbacku i 640 l w kombi. Nie zapominajmy jeszcze o sprytnych rozwiązaniach funkcjonalnych z zakresu Simply Clever czy bogatym wyposażeniu opcjonalnym, a otrzymamy praktycznie kompletny samochód. Obecne wcielenie Octavii jest na rynku od 2020 roku, a na początku 2024 roku doczekało się liftingu, zyskując bogatsze wyposażenie i nowe multimedia.
Potwierdza to również gama jednostek napędowych, która obejmuje jednostki benzynowe 1.5 i 2.0 TSI o mocach od 115 do 265 KM oraz 2-litrowego turbodiesla o mocach 115 i 150 KM. Warianty o mocach 115 KM oraz 150-konne 1.5 TSI występują z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-stopniową DSG, zaś pozostałe wyłącznie z przekładnią automatyczną DSG. W gamie jest też odmiana benzynowa 2.0 TSI o mocy 204 KM z napędem 4x4, natomiast pozostałe warianty mają napęd na przednią oś. Warto dodać, że jednostka 1.5 TSI o mocach 115 i 150 KM w konfiguracji z przekładnią DSG posiada układ mHEV.
Najpopularniejszymi jednostkami w Octavii są warianty 1.5 TSI i eTSI o mocy 150 KM oraz 2-litrowy diesel o mocach 115 i 150 KM. Według raportów użytkowników Autocentrum.pl Octavia 1.5 eTSI pali średnio 6,4 l/100 km, a wariant bez układu mHEV 6,8 l/100 km. Z kolei 2-litrowy diesel, w zależności od wariantu mocy, pali 5,6 lub 5,9 l/100 km.
Użytkownicy Autocentrum.pl cenią Octavię za przestrzeń dla kierowcy i pasażerów, widoczność, karoserię oraz silniki.
W ramach wyprzedaży na Superauto.pl dostaniecie Octavię z 2025 roku już od 105 400 zł, a rabaty sięgają 23%.
Wszechstronna Skoda Octavia dostępna od ręki: Przejdź do oferty
Kia Sportage
Szukając do naszej floty SUV-a warto postawić na sprawdzone modele, a do takich należy bez wątpienia Kia Sportage. Ten najpopularniejszy model Kii jest krewnym Hyundaia Tucsona i w obecnym wydaniu zadebiutował na rynku w 2021 roku. W połowie 2025 roku Sportage doczekała się liftingu, zyskując odświeżony design nadwozia i kabiny oraz nowe multimedia, które otrzymały wreszcie bezprzewodową łączność z Apple CarPlay i AndroidAuto. Atutami Kii są ergonomia i solidna jakość wykonania, a także przestronne i funkcjonalne wnętrze z bagażnikiem o wyjściowej pojemności od 540 (PHEV) do 591 l w wariancie spalinowym. Kolejnym argumentem za wyborem Sportage'a jest gwarancja na 7 lat z limitem do 150 000 km.
Kia Sportage przekonuje też gamą jednostek napędowych. Co prawda pod maską nie uświadczymy diesla, jednak jego rolę pełnią warianty hybrydowe HEV i PHEV, zaś dla zwolenników jednostek benzynowych przewidziano dwa warianty. Część odmian ma też napęd na obie osie. Gama Sportage'a bazuje na jednostce 1.6 T-GDI. Poniżej znajdziecie tabelę z gamą jednostek napędowych Kii Sportage:
| Typ napędu | Wersja | Moc / Moment | Napęd | Skrzynia | 0–100 km/h | V-max | Dodatkowe dane |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ICE | 1.6 T-GDI 150 KM | 150 KM / 250 Nm | FWD | 6MT | 9,7 s | 193 km/h | |
| 7DCT | 9,4 s | ||||||
| 1.6 T-GDI 180 KM | 180 KM / 265 Nm | AWD | 9,8 s | 203 km/h | |||
| HEV | 1.6 T-GDI HEV FWD | 239 KM / 380 Nm | FWD | 6AT | 7,9 s | 196 km/h | Bateria 1,49 kWh |
| 1.6 T-GDI HEV AWD | AWD | 8,1 s | |||||
| PHEV | 1.6 T-GDI PHEV FWD | 288 KM / 380 Nm | FWD | 7,5 s | 206 km/h | Bateria 13,8 kWh, zasięg w trybie EV do 64 km | |
| 1.6 T-GDI PHEV AWD | AWD | 7,8 s | |||||
Najpopularniejszymi silnikami w Kii Sportage według raportów użytkowników Autocentrum.pl są 1.6 T-GDI o mocach 150 i 180 KM oraz odmiana hybrydowa HEV (przed liftingiem miała 215 lub 230 KM). Średnie spalanie jednostki 1.6 T-GDI wynosi według użytkowników 7,5 l/100 km dla słabszego wariantu oraz 7,8 l/100 km w przypadku mocniejszego. Z kolei wersja hybrydowa pali średnio 6,7 l/100 km.
Kia Sportage zbiera pozytywne opinie wśród użytkowników Autocentrum.pl. Chwalą oni zwłaszcza przestrzeń dla kierowcy i pasażerów, widoczność, układ jezdny, ergonomię, wentylację i ogrzewanie oraz bezawaryjność, szczególnie w kontekście poważniejszych usterek.
W ramach wyprzedaży rocznika na Superauto.pl nową Kię Sportage w wersji po liftingu z 2025 roku dostaniecie już od 126 650 zł, a rabaty sięgają blisko 20%.
Kia Sportage w ofercie wyprzedażowej z rabatami do blisko 20%: Sprawdź ofertę
Audi A5
Z półki premium ciekawą opcją będzie Audi A5. W obecnym wydaniu B10 zadebiutowało latem 2024 roku i zastąpiło zarówno A5 jak i A4 B9. Samochód występuje jako pięciodrzwiowy liftback oraz kombi. Samochód wyróżnia się nowoczesnym, dynamicznym designem oraz nowoczesnymi technologiami, co widać zwłaszcza po kabinie. Znajdziemy tam kokpit z aż trzema wyświetlaczami, tzw. cyfrową scenę. Wyświetlacz przed kierowcą ma 11,9", centralny 14,5", natomiast opcjonalny przed pasażerem 10,9".
Atutem Audi jest też bogata gama jednostek napędowych. Samochód występuje zarówno z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi z układem mHEV plus, jak i w wariantach hybrydowych plug-in. W topowej wersji S5 znajdziemy 3-litrowe V6 TFSI.
| Silnik | Moc | Moment obrotowy | Napęd | Skrzynia biegów | Przyspieszenie 0–100 km/h | Prędkość maksymalna | Bateria (netto) | Zasięg elektryczny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 2.0 TFSI | 150 KM | 280 Nm | Przedni | 7-biegowa dwusprzęgłowa S tronic | 9,8 s | 214 km/h | - | - |
| 2.0 TFSI | 204 KM | 340 Nm | Przedni lub quattro | 7,8 s (quattro: 7,6 s) | 245 km/h (quattro: 242 km/h) | - | - | |
| 2.0 TDI | 204 KM | 400 Nm | Przedni lub quattro | 7,7 s (quattro: 6,9 s) | 240 km/h (quattro: 236 km/h) | - | - | |
| 3.0 V6 TFSI (S5) | 367 KM | 550 Nm | quattro | 4,5 s | 250 km/h | - | - | |
| 2.0 TFSI PHEV | 299 KM | 450 Nm | quattro | 5,9 s | 20,7 kWh | do 110 km | ||
| 2.0 TFSI PHEV | 367 KM | 500 Nm | quattro | 5,1 s | do 107 km |
Co prawda Audi A5 jest dość świeżym modelem, jednak na Autocentrum.pl znajdziecie już kilkanaście raportów dotyczących spalania i wrażeń z użytkowania pojazdu. Jednostka 2.0 TFSI, w zależności od wersji mocowej i nadwoziowej, pali średnio między 8 a 9 l/100 km. Z kolei 2-litrowy turbodiesel o mocy 204 KM pali średnio między 6,6 a 6,8 l/100 km.
Samochód zbiera pozytywne opinie i póki co nie słychać o jego usterkach. Jest ceniony zwłaszcza za układ jezdny, wyciszenie, widocznosć, karoserię i silniki.
Na wyprzedaży rocznika Superauto.pl znajdziecie nowe Audi A5 z 2025 roku już za 180 100 zł, a rabaty przekraczają 20%.
Prestiżowe i nowoczesne Audi A5 z atrakcyjnym finansowaniem: Zobacz samochody dostępne od ręki
Mercedes GLC
Wśród SUV-ów klasy premium dobrą opcją do floty będzie Mercedes GLC. Jego obecne wydanie znamy od 2022 roku i oferuje on nowoczesny, aczkolwiek stonowany design, przestronne i dobrze wykończone wnętrze oraz największy w segmencie bagażnik o pojemności 620 litrów. W kabinie znajdziemy 12-calowy wyświetlacz systemu infotainment z rozbudowanym asystentem głosowym i funkcją rozszerzonej rzeczywistości. Mercedes przekonuje też dopracowanym układem jezdnym i wysokim komfortem jazdy, co zawdzięczamy m.in. opcjonalnemu pneumatycznemu zawieszeniu. Samochód oferowany jest też w dynamicznie stylizowanej wersji Coupe.
Niemiecki SUV oferuje szeroki wybór zelektryfikowanych jednostek napędowych, począwszy od diesli i silników benzynowych, przez hybrydy plug-in oparte na jednostce benzynowej, aż po jedyną na rynku hybrydę plug-in z dieslem. W każdej wersji standardem jest napęd na obie osie 4MATIC oraz 9-stopniowa przekładnia automatyczna.
| Wersja | Rodzaj napędu | Silnik | Moc spalinowego (KM) | Moment obrotowy (Nm) | Moc elektrycznego (KM) | 0–100 km/h (s) | Bateria (kWh) | Zasięg elektryczny (km) | Vmax (km/h) | Poj. zb. paliwa (l) | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GLC 200 4MATIC | Mild Hybrid | 2.0 turbo benzyna | 204 | 320 | 23 | 7.8 | – | – | 221 | 62 | |
| GLC 300 4MATIC | 258 | 400 | 23 | 6.2 | – | – | 240 | ||||
| Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC | 421 | 500 | 14 | 4.8 | – | – | 250 | ||||
| GLC 200 d 4MATIC | 2.0 turbodiesel | 163 | 380 | 23 | 8.9 | – | – | 208 | |||
| GLC 220 d 4MATIC | 197 | 440 | 23 | 8.0 | – | – | 219 | ||||
| GLC 300 d 4MATIC | 269 | 550 | 23 | 6.3 | – | – | 243 | ||||
| GLC 450 d 4MATIC | 3.0 turbodiesel | 367 | 750 | 23 | 4.7 | – | – | 250 | |||
| GLC 300 de 4MATIC | Plug-in Hybrid | 2.0 turbodiesel + elektryczny | 333 | 750 | 136 | 6.4 | 24.8 | 107–120 | 217 | 49 | |
| GLC 300 e 4MATIC | Plug-in Hybrid | 2.0 turbo benzyna + elektryczny | 313 | 550 | 140 | 6.7 | 24.8 | 111–124 | 218 | ||
| GLC 400 e 4MATIC | Plug-in Hybrid | 381 | 650 | 136 | 5.6 | 24.8 | 237 | ||||
| Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance | Plug-in Hybrid | 680 | 1020 | 204 | 3.5 | 6.1 | 12 | 275 | 65 |
Najpopularniejsze są warianty 220 d 4MATIC oraz 200 4MATIC. Według użytkowników Autocentrum.pl wersja z dieslem pali średnio 5,9 l/100 km, a w mocniejszym wydaniu 300 d 4MATIC jest to 7,6 l/100 km. Z kolei odmiany benzynowe GLC 200 4MATIC i GLC 300 4MATIC zużywają średnio 8,5 oraz 10,6 l/100 km.
Mercedes GLC jest chwalony przez użytkowników przede wszystkim za układ jezdny, wentylację i ogrzewanie, karoserię oraz silniki.
Mercedes GLC na wyprzedaży rocznika z rabatami do 20%: Zobacz ofertę
W ramach wyprzedaży rocznika na Superauto.pl Mercedesa GLC z 2025 roku dostaniecie już za 254 900 zł. Samochód oferowany jest z atrakcyjnym finansowaniem oraz rabatami do 20%.