Szukaj

Informacje o Renault 19 II Hatchback 1.4 i 80KM 59kW 1991-1995

Lata produkcji: 1991 – 1995
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1991 do 1995 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 80 KM (59 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 107 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Widoczność

Wady

- Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Bartek AVATHAR
Renault 19 II
Hatchback 1.4 i 80KM 59kW
Auto nie samowite, kupilem prawie nowe we Francji, bo biciu, zrobiony od podstaw, silnik 80 KM przy pojemności 1400, kopyto EXTRA, w porównanianiu do nowych np. Lanosów 100 Konnych. Osiaga predkosc 180 km/h, do 140 jest niesamowite przyspieszenie jak na taki silniczek, w środku welur, i wszystko takie ładne, elektryczne szyby itp itd, kierownica chodzi lżej niż w nowuitkim peogecie 206. Jestem extra zadowolony. Z usterek mialem tylko lekki wyciek oleju, ale zmienilem wsyzstkie uszczelniacze i jest GIT.
4,2
~krybo
Renault 19 II
Hatchback 1.4 i 80KM 59kW
Jeżdżę od nowości, pilnuję filtrów, wymieniam olej co 10.0000km, jeżdżę tylko na benzynie 95.oktanowej, dociskam mocno pedał gazu, zmieniam opony lato/zima, nie "gmyram" niepotrzebnie w "bebechach", silnik nie do zdarcia, często wyrzucam tylne oparcie i ładuję "do wiwatu" ciężary, jest to kochany "osiołek" nie do zajeżdżenia, szczęśliwe autko!! - gdyby nie ta blacha! Na marginesie - mam też nową lagunę 2,0 i toyotę corollę. Pozdrawiam wszystkich posiadaczy R19.
4,2
~Kucyk R19 1.4e E6J/JB1 sedan, perska czerwień metallic
Renault 19 II
Hatchback 1.4 i 80KM 59kW
Moim zdaniem super! Renia 19 jest autem wygodnym, trwałym i szybkim. Nadaje się zarówno dla kawalera, jak i dla rodziny z dziećmi. Gama nadwozia jest duża, brakuje tylko kombi. Dodam (jakby ktoś nie wiedział), że to auto uratowało firmę Renault przed upadkiem. Było bogato wyposażone i stylistycznie "wysunięte do przodu" (była to era kanciastych samochodów).

Usterki Renault 19 II

Liczba wpisów: 11
samochód ma częste problemy z układem chłodzenia
  • Renault 19 II Hatchback 1.7 i 75KM 55kW 1992-1995
  • układ chłodzenia
zbyt często zdarza się, że płyn chłodniczy na wskaźniku wewnątrz samochodu osiąga temperaturę krytyczną. Nie polecam stosowania wody, bo rdza bierze. Lepiej użyć płynu petrygo. Jeśli wiatrak od chłodnicy nie działa to prawdopodobnie zepsuł się czujnik termiczny. Zdarzają się przecieki i ubytki płynu chłodniczego przy rozgrzanym samochodzie gdy gorący płyn rozszerza dziury w wężu. Przez to płyn ucieka tylko wtedy gdy ubytek rozszerza się gdy samochód dłużej popracuje. Zazwyczaj przyczyną jest zużycie się materiałów (zmęczenie materiału), lub użycie wadliwych materiałów, które dopiero po czasie wychodzą. Należy systematycznie sprawdzać poziom płynu chłodzącego w zbiorniku. Czasami należy, niestety, wymienić, całą chłodnicę.
Oczekuje na rozwiązanie
podwyższone obroty
  • Renault 19 II Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1991-1996
  • silnik
wszystko zaczęło sie gdy nadeszła fala ostatnich mrozów: w nocy -20C, rano do pracy (ale odpalał bez problemów).Do pracy kilka minut zaledwie wiec nie zauważyłem nic dziwnego tzn silnik pracował na wysokich obrotach przez cały czas ale tłumaczyłem to ssaniem. niestety - mrozy odeszły (dziś temp była +) przejechałem kilkanaście km a obroty nie spadają, nawet stojąc na światłach silnik pracuje tak jakgdybym trzymał nogę na gazie (o spalaniu nie wspominam bo pali chyba 18l./100km:( co sie mogło stać na mrozie czy to silnik krokowy jest zanieczyszczony czy może trójnik (ten od obrotów w R19 jest nieszczelny) a może jeszcze co innego??? Aha mam pęknięty przewód chłodzenia i szybko ubywa mi płynu chłodniczego tak ze czasami jest go "zero". Wiem ze układ może sie zapowietrzyć ale chce wiedzieć jakie są kosekwencje jezdy bez płynu. thx
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Cykanie, tykanie stukanie w okolicach kolektora przy większych obrotach silnika.
  • Renault 19 II Hatchback
  • silnik
Podczas obrotów silnika na poziomie od 1700 w górę z pod maski dochodzi dźwięk cykania, dokładniej przy kolektorze. Dźwięki z czasem pojawiały się przy niższych obrotach. Jak się okazało cykanie było spowodowane brakiem uszczelki na kolektorze a silnikiem, a właściwie jej wydmuchaniem i wypaleniem. Po rozkręceniu kolektora i wstawieniu nowej uszczelki wszelkie odgłosy ustały, a do tego silnik zyskał na mocy. Koszt uszczelki 9 zł oraz łącznika kolektora z tłumikiem 12zł, robocizna we własnym zakresie więc dużo mnie nie kosztowało. Nieszczelność pomiędzy kolektorem a silnikiem, wymiana uszczelki zalecana. zdjęcie filtra powietrza z obudową, rozłączenie wszelkich przewodów od gaźnika zdjęcie gaźnika rozłączenie kolektora i tłumika odkręcenie kolektora, uważać aby nie urwać szpilek oczyszczenie kolektora, założenie nowej uszczelki na silikon, skręcenie wszystkiego do pierwotnej postaci
Oczekuje na rozwiązanie
Renault 19 II Hatchback