Szukaj

Informacje o Renault 19 II Hatchback 1.8 i 110KM 81kW 1991-1996

Lata produkcji: 1991 – 1996
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1991 do 1996 roku
Pojemność skokowa 1794 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~suchy1961d@wp.pl
Renault 19 II
Hatchback 1.8 i 110KM 81kW
Posiadam renault 19 1.8I Kupiony od niemca z Berlina-PIERWSZY WŁAŚCICIEL -musiałbyć podrasowany bo na hamowni wyszło mu 137KMech.Przyśpieszenie do setki 6,7 6,8sekund??? byłem w pozytywnym szoku!!! ALE mam problem ;na trasie spala 6,2l benzyny95 natomiast w mieście Płocku od13 do17litrów !!! MOŻE KTOŚ z UŻYTKOWNIKÓW tego modelu mógłby mi POMÓC-BARDZO PROSZĘ bardziej doświadczonych kierowców!!! Jestem pedantem-jeśli chodzi o czystość i wymogi technichne ( mam go 1 rok iwymieniłem tylną belkę ,gumy stabilizat. i gumy tłumika oraz po kupnie olej filtry powietrza,oleju ,płyn do wspomagania kierow. ,hamulcowy,świece oraz paskirozrządu i alternatora-jak się okazało,wszystko było dobre.Jest to1993r(czytaj po polsku; checzbek)elektroniczny szyber-dach,szyby przednie,centralny zamek,wspomaganie wszystko prócz poduszek powietrznych. Wszystko działa bezbłędnie.JEDYNY PROBLEM TO TAK wielka różnica w spalaniu benzyny na trasie 6,2-do aż13-16litrów w mieście!!!!!JEŚLI KTOŚ MOZE MI POMÓC Z TYM PROBLRMEM-czekam niecierpliwie. ( posiadam prawko B C od 1979r. W roku1985 miałem RENAULT 15ts.
4,9
~kosiarz79@.onet.eu
Renault 19 II
Hatchback 1.8 i 110KM 81kW
dobre auto z dobrym wyposazeniem cenny nie spedzaja snu z powiek jak nie bylo bite zadko koroduje mimo uplywu lat malo ktore auto oferuje tak wiele za tak niewiele 3 renowka 19 i nie mysle o zmianie na nowszy jezdzi nie gnije wiec po co wydawac pieniadze i tracic mnustwo na wartosci auta
4,5
~aston villa
Renault 19 II
Hatchback 1.8 i 110KM 81kW
za ta cenę auto naprawdę dobre, osiagi też nie najgorsze, te 170 km/hwyciągnie a jest to jednak auto już 15 letnie, mam zamiar przeprowadzic kilka napraw i jeździć tym samochodem dalej. uważam że jest to auto które przetarło szlak megance. Moje jest niezawodne i do tego tanie części, jest po pierwszym właścicielu po przyprowadzeniu z Niemiec noże stąd ta niezawodność, ale niech się schowaja stare kadety i omegi moja renia jest the best. POLECAM WSZYSTKIM
Średnie spalanie dla Renault 19 II Hatchback 1.8 i 110KM 81kW 1991-1996
8,7
l/100 km
9,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Renault 19 II
Hatchback 1.8 i 110KM 81kW
Silnik 1.8 beznyna a zaskakuje spalaniem. Tylko trzeba się do niego przyzwyczaić, wyczuć go... Wsłuchajcie się w to jak mówi, kiedy ma swoje optymalne obroty itp. a spokojnie na mieszanej trasie zmiescicie się w 5ciu litrach. W mieście podobnie, wystarczy nauczyć się jeździć na danym silniku a spalanie będzie wynosić około 6-7 l. Na trasie możliwe jest zejscie poniżej 5ciu. Przegląd chyba standardowo - 100zł, naprawy są tanie nawet przy oryginalnych i nowych częściach. Więcej biorą sobie mechanicy niż kosztuje dana część... ale najpierw musi się coś popsuć :) A to równoznaczne jest z tym też się całkowicie zużyło i starło w pył - mało kiedy odwiedzimy warsztat - a jak już to głównie na wymiane klocków :)
9,8
Renault 19 II
Hatchback 1.8 i 110KM 81kW
silnik 110km potrafi zadziwić. oczywiście sportowiec to nie jest ;-) ok. 7 litrów LPG spalił w trasie nie przekraczając 80km/h. w mieście (w miarę przepisowo) i na trasie (do 130km/h) pali 10,5 l LPG . na autostradzie w nocy (pierwszy i ostatni raz 190-200 km/h) na zbiorniku LPG 28l przejechałem 132km. ogólnie nie jest źle.
8,3
Renault 19 II
Hatchback 1.8 i 110KM 81kW
jezdze na gazie wiec nic nie bede pisal na ten temat choc nie bez powodu dalem zalozyc LPG. co do napraw to jakiego mechanika trafisz tyle zaplacisz jesli chodzi o czesci to wiadomo francuz wali po kieszeni

Usterki Renault 19 II

Liczba wpisów: 11
samochód ma częste problemy z układem chłodzenia
  • Renault 19 II Hatchback 1.7 i 75KM 55kW 1992-1995
  • układ chłodzenia
zbyt często zdarza się, że płyn chłodniczy na wskaźniku wewnątrz samochodu osiąga temperaturę krytyczną. Nie polecam stosowania wody, bo rdza bierze. Lepiej użyć płynu petrygo. Jeśli wiatrak od chłodnicy nie działa to prawdopodobnie zepsuł się czujnik termiczny. Zdarzają się przecieki i ubytki płynu chłodniczego przy rozgrzanym samochodzie gdy gorący płyn rozszerza dziury w wężu. Przez to płyn ucieka tylko wtedy gdy ubytek rozszerza się gdy samochód dłużej popracuje. Zazwyczaj przyczyną jest zużycie się materiałów (zmęczenie materiału), lub użycie wadliwych materiałów, które dopiero po czasie wychodzą. Należy systematycznie sprawdzać poziom płynu chłodzącego w zbiorniku. Czasami należy, niestety, wymienić, całą chłodnicę.
Oczekuje na rozwiązanie
podwyższone obroty
  • Renault 19 II Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1991-1996
  • silnik
wszystko zaczęło sie gdy nadeszła fala ostatnich mrozów: w nocy -20C, rano do pracy (ale odpalał bez problemów).Do pracy kilka minut zaledwie wiec nie zauważyłem nic dziwnego tzn silnik pracował na wysokich obrotach przez cały czas ale tłumaczyłem to ssaniem. niestety - mrozy odeszły (dziś temp była +) przejechałem kilkanaście km a obroty nie spadają, nawet stojąc na światłach silnik pracuje tak jakgdybym trzymał nogę na gazie (o spalaniu nie wspominam bo pali chyba 18l./100km:( co sie mogło stać na mrozie czy to silnik krokowy jest zanieczyszczony czy może trójnik (ten od obrotów w R19 jest nieszczelny) a może jeszcze co innego??? Aha mam pęknięty przewód chłodzenia i szybko ubywa mi płynu chłodniczego tak ze czasami jest go "zero". Wiem ze układ może sie zapowietrzyć ale chce wiedzieć jakie są kosekwencje jezdy bez płynu. thx
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Cykanie, tykanie stukanie w okolicach kolektora przy większych obrotach silnika.
  • Renault 19 II Hatchback
  • silnik
Podczas obrotów silnika na poziomie od 1700 w górę z pod maski dochodzi dźwięk cykania, dokładniej przy kolektorze. Dźwięki z czasem pojawiały się przy niższych obrotach. Jak się okazało cykanie było spowodowane brakiem uszczelki na kolektorze a silnikiem, a właściwie jej wydmuchaniem i wypaleniem. Po rozkręceniu kolektora i wstawieniu nowej uszczelki wszelkie odgłosy ustały, a do tego silnik zyskał na mocy. Koszt uszczelki 9 zł oraz łącznika kolektora z tłumikiem 12zł, robocizna we własnym zakresie więc dużo mnie nie kosztowało. Nieszczelność pomiędzy kolektorem a silnikiem, wymiana uszczelki zalecana. zdjęcie filtra powietrza z obudową, rozłączenie wszelkich przewodów od gaźnika zdjęcie gaźnika rozłączenie kolektora i tłumika odkręcenie kolektora, uważać aby nie urwać szpilek oczyszczenie kolektora, założenie nowej uszczelki na silikon, skręcenie wszystkiego do pierwotnej postaci
Oczekuje na rozwiązanie
Renault 19 II Hatchback