Szukaj

Informacje o Renault 19 II Hatchback 1.9 DT 92KM 68kW 1992-1995

Lata produkcji: 1992 – 1995
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1992 do 1995 roku
Pojemność skokowa 1870 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 92 KM (68 kW) przy 4250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 2250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 21,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(57%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Bezawaryjność (poważne usterki)
Średnie spalanie dla Renault 19 II Hatchback 1.9 DT 92KM 68kW 1992-1995
5,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Renault 19 II
Hatchback 1.9 DT 92KM 68kW
Cześć to jest moja druga R 19 , poprzednia była 1.4 benzyna z 1990 i spalała średnio 7,5 benzyny , no niestety tamta była mniej udana - klon buda nowsza , a podzespoły 1989 i nie byłem z niej zadowolony ( problemy z silnikiem) , ta jest z II generacji z roku 1995 jest w dieslu silniczek w turbince i średnio zamyka się tak w 6.0 litrach ropy , no zimą więcej ok 8 ale lubię sobie ją nagrzać przed odjazdem bo jestem zmarzlak (ok 5-7 minut a jadę 20 km do pracy w jedną stronę ) , no i dużo zależy od CPN-u gdzie wlewasz , trochę w nią włożyłem , no progi+ tylna belka (okazyjnie za flaszkę wódki od gostka z wiochy), udane autko choć trochę rdzewieje , z ciekawości ten sam silnik u kumpla w Volvo V 40 pali średnio 8 ropy , ale renia jest lżejsza , tylko trzeba jeździć z głową by budy nie urwało .Pozdrawiam
5,7
Renault 19 II
Hatchback 1.9 DT 92KM 68kW
świetnie, naprawdę, zużycie paliwa super, w mieście 6,4l, zapakowany po brzegi na trasie w 3 osoby przy prędkościach ok. 120-130km/h - 5,12l
Części dostępne zarówno nowe, jak i używane, niedrogo, np. kpl. rozrządu (naciąg, roli i pasek) to 180zł
6,4
Renault 19 II
Hatchback 1.9 DT 92KM 68kW
przy spokojnej jezdzie, to znaczy okolo 100km/h bez ciaglego wyprzedzania miesci sie w 5 litrach,naprawde oszczedny samochod... szkoda tylko ze nie znam dokladnych osiagow takich jak przyspieszenie do setki,(a zalezy mi na dosc dokladnym pomiaze,ja niest

Usterki Renault 19 II

Liczba wpisów: 11
samochód ma częste problemy z układem chłodzenia
  • Renault 19 II Hatchback 1.7 i 75KM 55kW 1992-1995
  • układ chłodzenia
zbyt często zdarza się, że płyn chłodniczy na wskaźniku wewnątrz samochodu osiąga temperaturę krytyczną. Nie polecam stosowania wody, bo rdza bierze. Lepiej użyć płynu petrygo. Jeśli wiatrak od chłodnicy nie działa to prawdopodobnie zepsuł się czujnik termiczny. Zdarzają się przecieki i ubytki płynu chłodniczego przy rozgrzanym samochodzie gdy gorący płyn rozszerza dziury w wężu. Przez to płyn ucieka tylko wtedy gdy ubytek rozszerza się gdy samochód dłużej popracuje. Zazwyczaj przyczyną jest zużycie się materiałów (zmęczenie materiału), lub użycie wadliwych materiałów, które dopiero po czasie wychodzą. Należy systematycznie sprawdzać poziom płynu chłodzącego w zbiorniku. Czasami należy, niestety, wymienić, całą chłodnicę.
Oczekuje na rozwiązanie
podwyższone obroty
  • Renault 19 II Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1991-1996
  • silnik
wszystko zaczęło sie gdy nadeszła fala ostatnich mrozów: w nocy -20C, rano do pracy (ale odpalał bez problemów).Do pracy kilka minut zaledwie wiec nie zauważyłem nic dziwnego tzn silnik pracował na wysokich obrotach przez cały czas ale tłumaczyłem to ssaniem. niestety - mrozy odeszły (dziś temp była +) przejechałem kilkanaście km a obroty nie spadają, nawet stojąc na światłach silnik pracuje tak jakgdybym trzymał nogę na gazie (o spalaniu nie wspominam bo pali chyba 18l./100km:( co sie mogło stać na mrozie czy to silnik krokowy jest zanieczyszczony czy może trójnik (ten od obrotów w R19 jest nieszczelny) a może jeszcze co innego??? Aha mam pęknięty przewód chłodzenia i szybko ubywa mi płynu chłodniczego tak ze czasami jest go "zero". Wiem ze układ może sie zapowietrzyć ale chce wiedzieć jakie są kosekwencje jezdy bez płynu. thx
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Cykanie, tykanie stukanie w okolicach kolektora przy większych obrotach silnika.
  • Renault 19 II Hatchback
  • silnik
Podczas obrotów silnika na poziomie od 1700 w górę z pod maski dochodzi dźwięk cykania, dokładniej przy kolektorze. Dźwięki z czasem pojawiały się przy niższych obrotach. Jak się okazało cykanie było spowodowane brakiem uszczelki na kolektorze a silnikiem, a właściwie jej wydmuchaniem i wypaleniem. Po rozkręceniu kolektora i wstawieniu nowej uszczelki wszelkie odgłosy ustały, a do tego silnik zyskał na mocy. Koszt uszczelki 9 zł oraz łącznika kolektora z tłumikiem 12zł, robocizna we własnym zakresie więc dużo mnie nie kosztowało. Nieszczelność pomiędzy kolektorem a silnikiem, wymiana uszczelki zalecana. zdjęcie filtra powietrza z obudową, rozłączenie wszelkich przewodów od gaźnika zdjęcie gaźnika rozłączenie kolektora i tłumika odkręcenie kolektora, uważać aby nie urwać szpilek oczyszczenie kolektora, założenie nowej uszczelki na silikon, skręcenie wszystkiego do pierwotnej postaci
Oczekuje na rozwiązanie
Renault 19 II Hatchback