Szukaj

Informacje o Renault Koleos II SUV Facelifting 1.7 Blue dCi 150KM 110kW 2019-2020

Lata produkcji: 2019 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Koleos jest dostępny z dwoma silnikami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi o mocach od 130 do 175 KM. Biegi wybierać możnaza pomocą 6-biegowej skrzyni ręcznej lub automatem X-Tronic. Napęd może być przenoszony również na 4 koła (All Mode 4x4-i).

Powagosław

Kuracji upiększającej Renault ciąg dalszy. Poprzedni Koleos już w momencie debiutu wyglądał dość archaicznie, więc metamorfoza jest imponująca. Dziś ten samochód to piękna, niezwykle harmonijnie skomponowana całość.

~Powagosław
Luzacjusz

W historii Renualt są takie daty, które w monografii marki powinny zostać wyszczególnione wielkimi, ozdobnymi cyframi. Założenie firmy, debiut Renault 5 i dzień, w którym ktoś na spotkaniu zarządu powiedział: „Mon Dieu, jakie te nasze samochody są brzydkie”. Później poszło szybko. Dzięki tej refleksji powstał Koleos.

~Luzacjusz
Produkowany od 2019 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1749 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 80 x 87 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,9 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Karoseria - Układ jezdny - Widoczność

Wybrane oceny

4,9
~yarecky
Renault Koleos II
SUV Facelifting 1.7 Blue dCi 150KM 110kW
Auto bardzo poprawne, dobrze wykonane - daje sporo satysfakcji z jazdy. Jest bardzo ciche w środku - silnik (wysokoprężny!) jest niemalże niesłyszalny w środku. Wysoka kultura pracy silnika, nie żałuję wyboru - jest zarazem przyspieszenie jak i przyzwoite spalanie. Bałem się skrzyni Xtronic, niepotrzebnie. Nie pracuje jak typowe CVT, dzięki wirtualnym biegom trzyma w ryzach obroty silnika - porównanie do skrzyni w nowej hybrydowej Rav4 zdecydowanie na korzyść Xtronica. Użytkowo: ogrom miejsca w kabinie - także na tylnej kanapie. W moim przypadku 5-o osobowa rodzina mieści się bez problemu, przy czym środkowe miejsce z tyłu zajmuje dość szeroki fotelik dziecięcy. Kilka sporych schowków, dodatkowe gniazda USB dla tylnej kanapy - znak naszych czasów. Bagażnik ok, jest duży i bardzo szeroki, plus za podwójną płytę podłogową - nie doceniałem do tej pory tego rozwiązania. Minusy auta: tylna kanapa mogła by być umieszczona na szynach - wówczas bagażnik można by spokojnie powiększyć do 700l w razie potrzeby. Drugi minus - tylny zderzak jest potężny, produkty do bagażnika wkłada się "przez niego" co dla mojej niewysokiej żony oznacza ryzyko pobrudzenia ubrania przy sięganiu do końca bagażnika. Małe uwagi co do zawieszenia - auto "ucieka" w stronę większych nierówności, minimalnie sztywniejsze zawieszenie chyba lepiej by się tu sprawdziło. Co do systemów wspomagających: aktywny tempomat pracuje tylko w ograniczonym zakresie prędkości (przydała by się aktualizacja oprogramowania korygująca zakres pracy), kontrola pasa ruchu jest niestety pasywna (brak korekcji), automatyczne hamowanie działa ok, automatyczne światła są także ok. Jakość audio na wysokim poziomie, system Rlink2 jest może nieco powolny i już lekko nieco trąci myszką, ale jeszcze daje radę.

Usterki Renault Koleos II

Liczba wpisów: 11
Awaria skrzyni biegów
  • Renault Koleos II SUV 2.0 dCi 177KM 130kW 2017-2019
  • układ napędowy
  • 170 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 2
Moim zdaniem De facto awaria chyba była konsekwencją wcześniejszej awarii dyferencjału przy 120 tys. km. Skrzynia po naprawie dyfra już lekko szarpała przy ruszaniu, przegazowywała a w późniejszej fazie "gubiła biegi" (symulowane bo to CVT) . Generalnie powrót z wakacji wyglądał nieciekawie . Apogeum się zaczęło będąc 2tys. km od domu. Ale w tej fazie jeszcze wystarczał restart silnika, który kasował błędy. Choć raz się to stało przy wyprzedzaniu. Ostatnie 500 km to zaczęło się wysypywać na ostro i silnik przechodził w chwilowy stan awaryjny bez choinki na zegarach. Jednakże problematyczne było ruszanie oraz max prędkość 110km/h. Cóż naprawa w ASO trwała 1 mies. Na początku na siebie koszt wynajmu wział Renault Polska i auto zamienne z wypożyczalni w klasie. Natomiast ostatnie 2 tyg. auto zastępcze od dealera i już nie spęłniające wymagań dot. odpowiednika w klasie D. Koszt naprawy w ASO +/- 25tys. zł. Pokryte przez Renault Polska - dzieki wykupionemu pakietowi serwisowemu Easy Ride z limitem 5 lat lub 200 tys.km
1 komentarz
Skontroluj wtrysk adBlue
  • Renault Koleos II SUV Facelifting 2.0 Blue dCi 184KM 135kW od 2021
  • układ wtryskowy
  • 8 tys. km
Skontroluj wtrysk adBlue oraz układ wydechowy lampka kontrolna zapalała się co jakiś czas po czym gasła po przejechaniu 20-30 km. Problem zazwyczaj przy jeździe po mieście i małej ilości paliwa w zbiorniku
Problem rozwiązany
1 komentarz
Wymiana łożysk przód
  • Renault Koleos II SUV
  • zawieszenie
  • 70 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Pierwsza wymiana łożysk po 70 k druga po 140 k , więc następna zapewne przy 210k
Renault Koleos II SUV Facelifting