Szukaj

Informacje o Renault Koleos II SUV Facelifting 2.0 Blue dCi 190KM 140kW 2019-2020

Lata produkcji: 2019 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Koleos jest dostępny z dwoma silnikami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi o mocach od 130 do 175 KM. Biegi wybierać możnaza pomocą 6-biegowej skrzyni ręcznej lub automatem X-Tronic. Napęd może być przenoszony również na 4 koła (All Mode 4x4-i).

Powagosław

Kuracji upiększającej Renault ciąg dalszy. Poprzedni Koleos już w momencie debiutu wyglądał dość archaicznie, więc metamorfoza jest imponująca. Dziś ten samochód to piękna, niezwykle harmonijnie skomponowana całość.

~Powagosław
Luzacjusz

W historii Renualt są takie daty, które w monografii marki powinny zostać wyszczególnione wielkimi, ozdobnymi cyframi. Założenie firmy, debiut Renault 5 i dzień, w którym ktoś na spotkaniu zarządu powiedział: „Mon Dieu, jakie te nasze samochody są brzydkie”. Później poszło szybko. Dzięki tej refleksji powstał Koleos.

~Luzacjusz
Produkowany od 2019 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 88 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 1
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,9
~mienszykow
Renault Koleos II
SUV Facelifting 2.0 Blue dCi 190KM 140kW
Auto użytkuje już ponad rok od nowości - przy wyborze zdecydowanie wygrała relacja jakości do ceny. Renault oferuje zdecydowanie najwięcej w korzystnej cenie. Jakość spasowania materiałów jest naprawdę na bardzo dobrym poziomie. Silnik może nie jest demonem prędkości, ale przy tej masie auta 190 KM zdecydowanie dają radę. Zgadzam się z opiniami, że zawieszenie przy tej klasie auto mogłoby pracować trochę ciszej, ale nie jest to jakoś specjalnie uciążliwe. Generalnie auto super, komfortowe i w dalekich trasach sprawdza się znakomicie. Spalanie przy tej wielkości auta i silniku jest na zdecydowanie akceptowalnym poziomie.
2,6
~Janusz
Renault Koleos II
SUV Facelifting 2.0 Blue dCi 190KM 140kW
Mam wrażenie użytkując ten samochód że wszystko najlepiej wygląda w danych technicznych i chyba tylko na tym się skupili inżynierowie, projektując ten samochód. Gdybym miał kupić to auto to byłbym bardzo rozczarowany. na szczęście jest to auto służbowe i zarówno naprawy, trwałość czy koszty eksploatacji i potencjalna utrata wartości mnie zabardzo nie interesują. Ergonomia i wygoda, satysfakcja z jazdy, przyspieszenia i pozycja za kierownicą coś wszędzie jest nie tak. Ale można się do wszystkiego przyzwyczaić. Gdybym kupił atuo za ponad 160 tyś oczekiwałbym bardziej dopracowanego auta. Koleos lepiej wygląda niż jeździ ale może tak ma być. :)
4,5
~mstech
Renault Koleos II
SUV Facelifting 2.0 Blue dCi 190KM 140kW
Auto posiadam od stycznia 2020, Obecny przebieg to 37 tys km, więc mogę się podzielić opinią na temat Koleosa II. Samochód jest bardzo wygodny i zadawala się umiarkowanym apetytem na paliwo, niestety nie jest to demon prędkości pomimo 190 Km i wysokiemu momentowi obrotowemu silnika, skrzynia CVT zdecydowanie psuję możliwości tej jednostki napędowej. Auto jak do tej pory jest bezawaryjne i to jest zdecydowanie największe pozytywne zaskoczenie.

Usterki Renault Koleos II

Liczba wpisów: 11
Awaria skrzyni biegów
  • Renault Koleos II SUV 2.0 dCi 177KM 130kW 2017-2019
  • układ napędowy
  • 170 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 2
Moim zdaniem De facto awaria chyba była konsekwencją wcześniejszej awarii dyferencjału przy 120 tys. km. Skrzynia po naprawie dyfra już lekko szarpała przy ruszaniu, przegazowywała a w późniejszej fazie "gubiła biegi" (symulowane bo to CVT) . Generalnie powrót z wakacji wyglądał nieciekawie . Apogeum się zaczęło będąc 2tys. km od domu. Ale w tej fazie jeszcze wystarczał restart silnika, który kasował błędy. Choć raz się to stało przy wyprzedzaniu. Ostatnie 500 km to zaczęło się wysypywać na ostro i silnik przechodził w chwilowy stan awaryjny bez choinki na zegarach. Jednakże problematyczne było ruszanie oraz max prędkość 110km/h. Cóż naprawa w ASO trwała 1 mies. Na początku na siebie koszt wynajmu wział Renault Polska i auto zamienne z wypożyczalni w klasie. Natomiast ostatnie 2 tyg. auto zastępcze od dealera i już nie spęłniające wymagań dot. odpowiednika w klasie D. Koszt naprawy w ASO +/- 25tys. zł. Pokryte przez Renault Polska - dzieki wykupionemu pakietowi serwisowemu Easy Ride z limitem 5 lat lub 200 tys.km
1 komentarz
Skontroluj wtrysk adBlue
  • Renault Koleos II SUV Facelifting 2.0 Blue dCi 184KM 135kW od 2021
  • układ wtryskowy
  • 8 tys. km
Skontroluj wtrysk adBlue oraz układ wydechowy lampka kontrolna zapalała się co jakiś czas po czym gasła po przejechaniu 20-30 km. Problem zazwyczaj przy jeździe po mieście i małej ilości paliwa w zbiorniku
Problem rozwiązany
1 komentarz
Wymiana łożysk przód
  • Renault Koleos II SUV
  • zawieszenie
  • 70 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Pierwsza wymiana łożysk po 70 k druga po 140 k , więc następna zapewne przy 210k
Renault Koleos II SUV Facelifting