Szukaj

Informacje o Renault Laguna I Hatchback 2.0 113KM 83kW 1993-2000

Lata produkcji: 1993 – 2000
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja Laguny debiutowała w 1993 roku jako następca Renault 21. Model był jednym z nielicznych w swojej klasie, który nie występował w wersji sedan, a jedynie w wersjach liftback i kombi (ta ostatnia na niektórych rynkach była sprzedawana jako Renault Laguna Grandtour; następca modelu Savanna/Nevada). Mimo pozornej niedogodności, Laguna I okazała się sporym sukcesem. Stylistycznie samochód nawiązywał do modelu Safrane. W 1998 Laguna przeszła delikatną modernizację. Jej produkcja zakończyła się w 2001 roku.
czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 1993 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 113 KM (83 kW) przy 5250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 168 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 2
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Michał
Renault Laguna I
Hatchback 2.0 113KM 83kW
To juz moja druga Laguna 1 generacji. Pierwsza kupiona jako auto do jazdy na codzien, na chwile do czasu zakupu lepszego auta. Zostala ze mna na 2 lata i to byl pierwszy samochod przy ktorym odpoczalem od napraw. Przejechalem bezawaryjnie 35000km az do stluczki po ktorej nie oplacalo sie jej naprawiać. Teraz majac duzo lepszy samochod kupilem z sentymentu kolejna w stanie idealnym z przebiegiem 111000km. Auto rozpatrujac w kategorii samochodu ponizej 2000r jest swietne. Dobre wyposażenie, wygodne fotele, dobrze sie prowadzi. Silnik kolejny raz 2.0 8v totalnie bezproblemowy. LAguna 1 to bardzo niedoceniany samochod wsrod golfow 3, astr1, i innych aut ze swoich lat.
4,5
~matteykos@gmail.com
Renault Laguna I
Hatchback 2.0 113KM 83kW
Ogolnie samochod bardzo mi sie podoba. Ma wszystko (badz prawie), co potrzebuje do wygodnego poruszania sie. W miare dynamiczny silnik, bardzo dobre zawieszenie, swietne fotele... Jak to francuz. 2 dni temu wsiadlem na chwile do Vectry B i poczulem sie strasznie - jakbym siedzial na stolku, ktory zostal wykonany z czystego drewna, nie byl wcale miekki i wygodny. Mozna bylo sie wrecz o niego skaleczyc. Nastepna rzecza jest wykonanie wnetrza - bez zastrzezen, porownania do wyzej wymienionej Vectry po prostu nie ma. Wszystko wykonane z dobrej jakosci materialow, az przyjemnie patrzec na deske rozdzielcza... Nie spodziewalem sie az tak dobrego wykonania. Daje maksymalna note, nalezy sie. Poprzednemu autku tez dawalem, ale roznica jest zauwazalna. Moze Renia nie jest szybsza, ale wygodniejsza, praktyczniejsza, cichsza, elastyczniejsza (do pewnego momentu). Colt natomiast byl duzo szybszy, twardszy (lepsze trzymanie w zakretach) i atrakcyjniejszy z zewnatrz. Ot, takie male porownanie :) +, jesli ktos wie, co moze na nierownosciach stukac w kierownicy to prosilbym o kontakt mailowy (nazwa uzytkownika). Jakby plastik obijal o plastik. Dziekuje.
4,3
~SPSebastian
Renault Laguna I
Hatchback 2.0 113KM 83kW
To dynamiczny samochód o ponadczasowej linii nadwozia, dużej i wygodnej przestrzeni wewnątrz. Auto jak na swój wiek nie raz potrafi zawstydzić dużo młodsze pojazdy nowatorskimi rozwiązaniami technicznymi. Laguna oferuje bardzo wysoki komfort jazdy, a 115 konny silnik, świadomość że nie zawiedzie kiedy trzeba dodać gazu;) ale z tym też ostrożnie bo \"bestią\" też trzeba umieć odpowiednio pokierować;) dla młodego kierowcy wadą może być jedynie spalanie, ale to naprawdę można przeżyć! i cieszyć sie wrażeniami z jazdy:)
Średnie spalanie dla Renault Laguna I Hatchback 2.0 113KM 83kW 1993-2000
9,2
l/100 km
10,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Renault Laguna I
Hatchback 2.0 113KM 83kW
Jazda mieszana to autostrada 2/3 trasy i wroclaw 1/3 trasy (wiec głównie korki, kto zna wrocław to wie). Taka trasa codziennie to przeważnie 8,8-9,0 l LPG/100km. Jazda na zimówkach to z reguły +0,5 litra więcej. Zeby mało palić na LPG konieczne są warunki : dobrze wyregulowany luz zaworowy, filtr fazy lotnej sprawny i niezapchany mazutem, sprawne wtryskiwacze (nawet valtek, ale sprawne, nie zacinajace sie), sprawna instalacja zaplonowa (z reguły cewki nawalają przerywajac od czasu do czasu aż do gwałtownej padaczki)
12,0
Renault Laguna I
Hatchback 2.0 113KM 83kW
Witam wszystkich.jestem winny komentarz ponieważ miałem 7 auto w kolekcji,a dopiero teraz dodaje komentarz a ciągle się posiłkowałem tutaj że tak napisze...Ludzie!Nigdy nie kupujcie gówna jakim jest renault laguna!miałem rok czasu na początku pier...mi belka koszt 1000 zł...niedługo potem obroty falowały więc silniczek krokowy musiałem wymienić po regeneracji koszt około 300 zł...ale to nic...to bydle zimą najwięcej mi spaliło dokładnie 17,17 litra po mieście!!!teraz jak się zrobiło cieplej niewielka różnica jaką zanotowałem 14,8....ale mam problem z głowy bo jakiś frajer odemnie kupił...PRZESTRZEGAM PRZED LAGUNĄ!Pozdrawiam...opis jak najbardziej prawdziwy!
9,6
Renault Laguna I
Hatchback 2.0 113KM 83kW
Przy normalnej jeździe auto nie pali tak strasznie. Dojeżdżanie do skrzyżowań na biegu, nie przyśpieszam gwałtownie po to aby zaraz hamować. Minimalne spalanie na trasie jakie udało mi się osiągnąć to ok 6.9 l/100 km nad morze w 2 osoby. Średnio w obecnym czasie połowa trasa, połowa miasto wychodzi mi ok 7.5-8 litrów zależy od nogi. Największe spalanie jakie osiągnąłem to było 14.5 litra. Było to w zimie. Zrobiłem 103 kilometry wyłącznie w mieście na odcinkach 2-3 km. Auto praktycznie non stop chodziło na ssaniu. Przy rozsądnej jeździe nie jest źle i nie ma na co narzekać.

Usterki Renault Laguna I

Liczba wpisów: 77
Stukanie przy skręcaniu oraz ciężko pracujące wspomaganie.
  • Renault Laguna I Hatchback 1.8 16V 120KM 88kW 1998-2000
  • zawieszenie
Podczas ruchów kierownicą, słyszalne były wyraźne stuki/strzały z okolic amortyzatora. Z wcześniejszych doświadczeń samochodowych, byłem pewien, że są to łożyska amortyzatorów/ McPhersona. Postanowiłem nie dawać mechanikowi zarobić tym razem :) Zaopatrzyłem się w ściągacze do sprężyn, klucze i do dzieła. Po zdjęciu koła pojawił się pierwszy problem. Śruby trzymające były strasznie zapieczone. Po wylaniu ogromnych ilośći WD40 i ostukiwaniu śrub , puściło ! (wiem ze by poszło po podgrzaniu śruby , ale nie bylemw posiadaniu palnika). Po odkręceniu amortyzatora, zaznaczyłem sobie położenie kielicha ( ważne aby to zaznaczyc , istotna sprawa przy składaniu). Trochę się namęczyłem , ze ściśnięciem sprężyn, ale w końcu udało się :). Po rozebraniu kolumny Mc Phersona każdy element dokładnie przeczyściłem każdy element benzyna ekstrakcyjna. Po wyjęciu starego łożyska( które było w opłakanym stanie), gniazdo łożyska dla pewności posmarowałem gniazdo smarem do łożysk. Po złożeniu i skręceniu wszystkiego, kierownica działa idealnie :> Cała operacja zajęła mi około 5 godzin , a to ze względu , że klucze gięły się w rękach i ( takie dobre :)) To na tyle z opisu naprawy. Dobra sprawa i satysfakcja nie do opisanie z odniesionego sukcesu :>
Oczekuje na rozwiązanie
Wadliwa turbina
  • Renault Laguna I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
witam.a ja musze pochwalic lagune 1.9 ,bo jest bardzo przyjemnym autkiem pod warunkiem ze nie kupi sie jakiejs miny.ja pzywiozlem z anglii,zrobilem przekladke i 2 lata cieszylem sie bezawaryjna jazda.pierwsza podstawowa zasada to zmiana oleju NIE TAK JAK ZALECA SERVIS co 30 tys tylko 12-15.wiadoma sprawa ze od razu z filtrami.dobry olej polsyntetyk i wszystko chodzi jak nalezy.a jesli chodzi o wymiane turbiny to przy tym zabiegu nalezy wymienic olej na nowy,nowy filtr powietrza,filtr oleju,wyplukac IC z oleju i wszystkie rury turbo-IC-silnik.wydmuchac uklad dolotowy bo moga byc opilki rozwalonego wirnika.przeczyscic rurke zasilania oleju i wymienic na niej oringi.no i podstawa jesli chodzi o turbo.jesli zregenerujecie turbo i zaplacicie 700 zl to macie na bank chinskie czesci w srodku a to dlugo nie pochodzi.za dobrze zrobione turbo trzeba dac 1000.pozdrawiam.
Jak odblokować immobilizer (uruchomić silnik), gdy kluczyk nie działa?
  • Renault Laguna I
Porada dotyczy aut z kluczykiem na podczerwień i immobilizerem. Jeśli posiadamy kluczyk na podczerwień, immobilizer w aucie odblokowywany jest kodem przesyłanym przez podczerwień. Problem pojawia się gdy kluczyk uszkodzimy (utopimy, rozjedziemy :D), lub po prostu rozładują się baterie. Auto otworzymy przez przekręcenie kluczyka w drzwiach ale po włożeniu go do stacyjki nie będziemy mogli uruchomić silnika. Kupując auto w salonie powinniśmy dostać kartę, na której znajduje się kod awaryjny. Jeśli jednak kupiliśmy auto jako używane i nie dostaliśmy kodu, należy go wygenerować używając programu: [http://www.4shared.com/file/HPD7J4f-/RenaultKey.html] (działa tylko pod Windows XP). Serwisy Renault za podanie kodu życzą sobie od 100 do ponad 300 PLN! 1. Rozkręcamy kluczyk i odczytujemy kod z żółtej naklejki w pilocie. 2. Uruchamiamy program (hasło zapisane jest w pliku tekstowym w archiwum) i podajemy w programie typ pojazdu (w moim przypadku B56H - odczytujemy go z numeru nadwozia, po literach "VF1") 3. Podajemy kod z kluczyka w programie (np. 123456A7) 4. Program w czerwonej ramce wyświetli 4-cyfrowy kod do odblokowania immo. (Code Securite Antidemarrage) 5. Wkładamy kluczyk do stacyjki, przekręcamy w pozycję zapłonu. Mruga żółta kontrolka immo (błyskawica). Immobilizer jest zablokowany. 6. Wciskamy gaz do oporu (kontrolka gaśnie), podajemy 1-szą cyfrę kodu odpowiednią ilością wciśnięć przycisku komputera (przy dźwigni wycieraczek) np. jeśli kod to 2468, wciskamy przycisk 2 razy (kontrolka immo mignie przy każdym naciśnięciu przycisku). 7. Puszczamy gaz. Wciskamy gaz ponownie, podajemy 2-gą cyfrę kodu (np. 4 wciśnięcia). Puszczamy gaz. 8. Powtarzamy punkt 6 i 7 aż do ostatniej cyfry kodu. 9. Po podaniu ostatniej cyfry kodu i puszczeniu gazu, kontrolka immo zgaśnie, możemy odpalić auto. 10. Uwaga! Mamy teraz cały czas odblokowany immobilizer! 11. Aby go zablokować ponownie, musimy otworzyć drzwi nadajnikiem podczerwieni, włożyć kluczyk i przekręcić w zapłon. Wyjąć kluczyk i zamknąć auto. Od tej pory immobilizer znów działa tak jak wcześniej. Kod najlepiej zapisać sobie gdzieś, gdzie będziemy mogli go użyć w awaryjnej sytuacji.
Oczekuje na rozwiązanie
52 komentarze
Renault Laguna I Hatchback