Szukaj

Informacje o Renault Laguna III Coupe

Lata produkcji: 2008 – 2011
Segment: Klasa średnia

Trzecia, ostatnia generacja modelu, produkowana w latach 2007-2015. Zbudowano go na płycie podłogowej Renault-Nissan D Platform, którą dzielił m.in. z Nissanami Altima i Murano oraz Renault Latitude. Stylistycznie model nawiązywał do prototypu Renault Fluence Concept. Model tradycyjnie był dostępny tylko jako liftback, kombi i coupe – pierwsza w historii auta odmiana sedan powstała jedynie w wersji koncepcyjnej. W 2010 roku Laguna została poddana faceliftingowi. W 2015 roku została wycofana z rynku i zastąpiona przez model Talisman.

czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 2
Liczba miejsc 4
Średnica zawracania 11,1 m
Długość 4643 mm
Szerokość 1812 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2082 mm
Wysokość 1401 mm
Rozstaw osi 2693 mm
Rozstaw kół - przód 1547 mm
Rozstaw kół - tył 1542 mm
Zwis przedni 1019 mm
Zwis tylny 931 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 423 l
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~zizibuczek
Renault Laguna III
Coupe 2.0 dCi 150KM 110kW
Jeśli szukasz fajnego coupe i oglądałeś wcześniej auta pokroju BMW e92 czy Audi a5 to dobrze trafiłeś. W budżecie +/- 30000zł warto rozpatrzyć Lagunę gdyż jest to fajne auto, które może się podobać, być dynamiczne i zwracać uwagę przechodniów. Większość jest bardzo dobrze wyposażona więc ciężko znaleźć "golasa". Przez to, że nie jest zbyt popularne i pożądane przez młodych kierowców szansa trafienia na minę jest mniejsza. Jestem zdania, że nie ma się co bać wyższych przebiegów. 2.0dCi występuje też w busach takich jak Renault Trafic, które kręcą po 500 tysięcy bez remontu.
4,6
~Filip
Renault Laguna III
Coupe 2.0 dCi 150KM 110kW
Rocznik 2010. Autem zrobiłem w 8 miesięcy jakieś 13 tyś. km. i myślę że mogę już coś o nim napisać. Generalnie - rewelacja! Jest to moje drugie auto (pierwsze Audi A4 B5 96') i na ten moment jestem bardzo dumny, że pomimo opinii osób dookoła mnie, wybrałem to auto i wydałem na nie swoje pieniądze. Nie jestem fanem motoryzacji - auto ma odpalać i jeździć, a przy tym dawać choćby niedużą, ale jednak frajdę. Dlatego szukałem auta z mało awaryjnym silnikiem oraz niedużymi kosztami napraw. Do tego znudzony byłem już widokiem popularnych Niemców na drogach i chciałem znaleźć coś bardziej oryginalnego. Gdy wpadłem na Lagunę coupe uznałem że to będzie moje kolejne auto (kombi lub sedan abosolutnie nie wchodziły w grę). Swój egzemplarz kupiłem za 225000 od handlarza, który sprowadził auto z Francji. Laguna ma na wyposażeniu dwu-kolorową skórzaną tapicerkę, nagłośnienie Bose i mapy TomTom. Jest to trochę bogatsza wersja i takiej właśnie szukałem. A teraz do rzeczy:
4,4
~K@mil
Renault Laguna III
Coupe 2.0 dCi FAP 180KM 132kW
Auto krajowe kupione dwa lata temu od pierwszego właściciela, wersja Monaco GP - podniesiona moc do 204 KM i ponad 440Nm. Masaz pleców odpowiedni. Na pewno nie da się nie zauważyć tego auta przechodząc lub przejeżdżając obok. Ale walory estetyczne niech każdy oceni sam. Plusy: świetne prowadzenie, system 4 control już raz uratował mi życie jak na autostradzie omijałem psa który wbiegł na drogę - ten system na prawdę działa - idealny kompromis pomiędzy twardością a sprężystościa zawieszenia, aczkolwiek rok temu pękła sprężyna przedniego zawieszenia - koszta naprawy dla pary lewy plus prawy ok. 1000 zł - bezawaryjny i bezobsługowy motor, przejechane - do tej wymieniona jedynie poduszka silnika, uszczelka pompy wysokiego ciśnienia, wymianę płynów eksploatacyjnych należy skrócić do 15 tys. km - silnik na łańcuchu, warto sprawdzać jego stan aczkolwiek nic nie powinno się stać, do tej pory brak jakikolwiek problemów - bardzo wygodne fotele, dużo miejsca z przodu - wygodny system hands free bez żadnych problemów przez cały okres użytkowania - nagłośnienie Bose - świetne brzmienie - nawigacja jasna, czytelna i intuicyjna o dobrej rozdzielczości Minusy: - trzeszczące plastiki przy ujemnych temperaturach, swoją droga niezbyt wysokiej jakości - skrzynia biegów by mogła mieć krótszy skok i być odrobine bardziej precyzyjna - dosyć duży hałas w środku przy prędkościach autostradowych, również na biegu jałowym zbyt duże wibracje przenoszone są do środka - pomino podniesienia mocy odczuwalna turbo dziura do około 2 tys obr/min, - czujniki ciśnienia w oponach czasem lubią uprzykrzyć życie, co wiąże się z wizyta w serwisie i kolejna kalibracja Jeśli zaakceptujesz drobne niedoróbki, niższą jakość materiałów - plastików i lubisz zwracać na siebie uwagę to uważam ze jest to super auto w rozsądnych pieniądzach.
Średnie spalanie dla Renault Laguna III Coupe
10,4 – 12,0
l/100 km
7,1 – 9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,9
Renault Laguna III
Coupe 2.0T 205KM 151kW
W ciepłe pory roku w przy normalnej jeździe zgodnie z przepisami w cyklu mieszanym pali 8,5-9,0L. Na trasie z odrobiną jazdy po stolicy(~35%) wyszło mi 7,7L. Najwyższe spalanie średnie uzyskałem zimą w cyklu mieszanym ze znaczną przewagą miasta (~90%) wyszło 10,5. Jeżdżąc płynnie (sprawne korzystanie z dynamiki auta ale nie traktowanie gazu 0-1kowo bo trzeba być pierwszym na światłach itp.) i zgodnie z przepisami spalanie wypada moim zdaniem całkiem nieźle lecz gdy "damy jej" to swoje wypije.
7,2
Renault Laguna III
Coupe 2.0 dCi 150KM 110kW
Dodam od siebie, wiem że spalanie w mieście jest ok 8-8,5 litra (jazda oceniam na średnią chodzi o szybkość,przyspieszanie raczej nie szarżuję, ale czasem docisne), ale komputer pokazuje 7.3 z ok 6000km przebiegu miasto + 2-3 trasy każda po ok 600km. Spalanie w trasie 6l przy prędkości ok 120km/h, analogicznie przy 90km/h poniżej ok 5l lub niżej, maksymalnie prędkość którą jechałem nią na trasie to 200km/h i na tyle pozwolił mi tempomat, a komputer pokazywał mi spalanie przy tej jednostajnej jeździe na ok 13.5l/100km , czyli jakby podzielić to na połowę, to byłoby 100km/h = ok.6,7l
9,0
Renault Laguna III
Coupe 2.0 dCi FAP 180KM 132kW
Średnio od tankowania do tankowania ok 8,4-9,1 l w zimę (tryb mieszany, ze średnią prędkością ok 40 km/h w cyklu). Jazda w 80% eko, ale lubię czasem użyć mocy przy wyprzedzaniu, lub rozpędzaniu na autostradzie.

Usterki Renault Laguna III

Liczba wpisów: 20
Dym spod silnika
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 16v dCi 180KM 132kW 2007-2011
  • inne
  • 400 tys. km
Po jeździe na wysokich prędkościach (ponad 100 km/h), a następnie na niskich prędkościach (do 20 km/h) co pewien czas pojawia się dym spod maski. Na pewno nie jest to para wodna - czuć że coś się ewidentnie przypala. Objawy: - dym zza silnika (spod silnika od strony szyby) - po zdjęciu pokrywy silnika słychać (ciche strzelanie) i czuć bardzo wysoką temperaturę, podczas gdy wskaźnik temperatury pokazuje normę (oraz za każdym razem po odstaniu samochodu temperatura jest niska i dopiero wskutek rozgrzania "dochodzi" do normy - czujnik w tym zakresie działa) Próba rozpoznania przez mechanika opierała się na hipotezie, że pali się gdzieś olej silnikowy (wyciek przez korek lub inną nieszczelność). Cały silnik został umyty, zostały wymienione korki do oleju oraz do płynu chłodniczego (ten został uzupełniony i pozostaje w normie) i auto ponownie zostało przeglądnięte - mechanik nic nie stwierdził... Sytuacja powtórzyła się już kilkanaście razy na przestrzeni około pół roku. Zawsze ma miejsce w momencie bardzo powolnej jazdy (np parkowanie), po jeździe z wyższymi prędkościami (około 100 km/h). Mechanik próbował wywołać podobny efekt, ale bez skutku... Co to może być? W razie potrzeby mam filmik nagrany telefonem, gdzie widać mniej więcej z której strony silnika wydobywa się dym.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Deska rozdzielcza
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 130KM 96kW 2007-2011
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 10
Świeci się klucz i pojawia się informacja na czerwono przegląd auta. Mam problem z otwieraniem drzwi od strony kierowcy. Zdarza się często, że drzwi otwierają się po naciśnięciu przycisku za trzecim razem i podobnie przy zamykaniu.
4 komentarze
Komunikat na desce
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW 2007-2011
  • instalacja elektryczna
Witam, wyświetla się mi komunikat ,, Baterie ladt auf" niestety nie mam pojęcia o co chodzi a przecież nie będę jeździć za każdym komunikatem do serwisu. I jeszcze takie pytanie czy można samemu zmienić język komunikatów na polski?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Renault Laguna III Coupe