Szukaj

Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW 2007-2011

Informacje o Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW 2007-2011

Lata produkcji: 2007 – 2011
Segment: Klasa średnia

Dobre osiągi, dobra cena – najlepiej kupić 2-litrową „benzynę” o mocy 140KM. Jest przyjemnie cicha, do „setki” przyspiesza w ponad 9 sekund, ale przy wyższych obrotach jej dźwięk jest dość nieprzyjemny. Silniejszych doznań są w stanie dostarczyć jej wzmocnione wersje – mają 170 i aż 205KM. Renault wrzuciło oczywiście do nich turbosprężarkę, która gdy już się włączy, to życie staje się piękniejsze. Dla oszczędnych – diesle. Najmniejszy 1.5l 110KM celuje w tych najoszczędniejszych, bo nie ma za wiele do zaoferowania, ale już niewiele droży motor 2.0l 130KM jest tym minimum, które sprawdzi się w Lagunie i nie spłucze kierowcy w salonie. Elastyczny, cichy i przyjazny na stacji benzynowej – nie powinien spalać więcej niż 7l paliwa na 100km, a to bez wątpienia cieszy. Radzi sobie z załadowanym autem do 100-120km/h, ale jeśli to mało, to możecie pomyśleć nad mocniejszymi wersjami. 150-konna jest jednym z lepszych kompromisów pomiędzy ceną, dynamiką i całą resztą. Auto żwawo ciągnie aż do odcięcia zapłonu i ma wszystkie zalety mniejszego motoru 130-konnego. Coś jeszcze mocniejszego? Też jest! 180KM i świetne osiągi.

czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Skrzynia biegów - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,7
~Pesti
Renault Laguna III
Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW
Do tego francuskiego czyściciela portfela przesiadłem się z Volvo s40 I z 2002 roku, samo Renault polecił mi brat który twierdził, że to mało awaryjne i przyjemnie auto. Z rodziną po prostu chcieliśmy czegoś większego niż sedan z uwagi na powiększenie rodziny - na 4 osoby z dziećmi w wieku 1-3 to auto okazało się małe.... Samochód miałem rok głównie przez to, że jeździ jak 1.2 a spala jak silnik 3.5 - ani mocy ani ekonomii, auto zakupiłem za 14000 a włożyłem połowę tego w naprawy. Przestroga dla kupujacych z takim przebiegiem o czym dalej będe wspominał. Dodatkowym powodem pozbycia się tego auta było moje zaprzyjaźnienie z mechanikiem oraz przesiadka do większego auta.
Dodane 1 miesiąc temu
4,3
~vittorio_pl
Renault Laguna III
Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW
Bardzo dobre money value. Jak się wie jakie bolączki trapią to już wiekowe auto*, to Laguna oferuje w przyzwoitym budżecie bardzo wiele. Fajny komfort jazdy, przestrzeń wewnątrz i pomimo lat świetny design. Na minus to bardzo słaba ekonomia (spalanie). Auto kupowałem pod koniec 2021 a wpis robię na początku 2025 po przejechaniu ponad 60k km. Wersja wyposażenia prawie najwyższa: Privilage. *bolączki: EGR, skrzypiące tandetne plastiki, turbo, bardzo duże spalanie jak na 2 litrowego diesla, kapryśna elektryka, problemy z automatycznym hamulcem postojowym, niewspierana navi, strzelające drzwi.
Dodane 10 miesięcy temu
4,2
~Luki
Renault Laguna III
Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW
Powiem o tym aucie tak. Kupiłem z przebiegiem 200000 km zrobiłem nim w 4 lata 50000 km i z usterek które miałem to tylko zapchany filtr DPF. A reszta to naprawy eksploatacyjne typu hamulce, olej, łożysko wahacza. Nigdy mnie to auto nie zawiodło jeździ się wygodnie spalanie mogłoby być mniejsze ale tragedii nie ma. W trasie idzie jak po sznurku, wygodne fotele duży bagażnik składane lusterka automatyczne. Nic dodać nic ująć Auto w tej klasie cenowej nic się lepszego nie kupi Ja polecam z czystym sumieniem. Dalej użytkuję Lagunę i szczerze na razie nie myślę o zmianie samochodu. Luki
Dodane 3 lata temu
Średnie spalanie dla Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW 2007-2011
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Renault Laguna III
Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW
Poprzednio miałem Lagunę II 2.0 T (170 KM) i byłem zadowolony. Przed kupnem, a chciałem diesla, miałem obiekcje, ponieważ za modelem ciągnie się niesława poprzednich modeli. Auto kupiłem od handlarza, lecz z udokumentowanym TUV przebiegiem. Inwestycja w popękane sprężyny, klocki i tarcze, oraz serwis olejowy sprawiły, że wydałem 3K ale się opłacało. Auto od tamtej pory nigdy mnie nie zawiodło, jeżdżę nim już prawie 4 lata. Spalanie niskie jak na dość spory samochód, średnio 7 l. Bardzo dynamiczne, 150 KM robi robotę. Poruszanie się na autostradzie bezproblemowe, szybkie. Dobrze wyposażony, jak z klasy premium, wersja 4 control też przydatna. Jak dla mnie ciut mały bagażnik, lecz to subiektywne doznanie. Ogólnie polecam Laguny III w dieslu, lecz znalezienie niezamęczonego, bezwypadkowego egzemplarza nie jest łatwe.
Dodane ponad rok temu
7,0
Renault Laguna III
Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW
Auto wazy swoje. Ma duze gabaryty. Opony r18, manual. Przebieg 165.000km ( jestem 1 wl). Spalanie z autostrady przy 120-150kmh, srednio 140kmh to 8-8,4l. Normalna jazda po okolicy, czyli 60-120kmh to 7l. Mozna zejsc pewnie do 6,5 i nizej ale to nie bedzie jazda... Jesli ktos mysli ze auto spali 5-6l to jest w duzym bledzie. Ogolnie frajda z jazdy, wygoda, moc, moment obrotowy i bezpieczenstwo rekompensuja wyzsze spalanie. Jesli ktos szuka silnika 1.5dCi to w tym aucie stanowczo odradzam. Do takiej budy, tak mały silnik ledwo jedzie, istny dziadkowóz, za to spali 5,5-6l/100, wiec zalezy co komu pasuje. Dwumas kosztuje z wymiana 4.000 ( org czesci) Czasem trzeszcza plastiki. Reszta sie nie psuje Pozdrawiam
Dodane 6 lat temu
6,9
Renault Laguna III
Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW
pamiętam passata z osławionym 1,9 tdi, który palił mało, ale koszty utrzymania były jednak wysokie. Szcególnie zawieszenie I akcesoria w silniku (rolki, paski, itp) Laguna ma łańcuch, który przy automacie pracuje w komfortowych warunkach, ma tanie element zawieszenia, (jeszcze nic nie wymieniałem ale sprawdzałem ceny) Duży spadek wartości też przekułem na swoją stronę, bo za 30 tys kupiłem auto krajowe, bezwypadkowe, z udokumentowanym I sprawdzonym serwisem, w najbogatszym wyposażeniu Initiale Paris. Więc auto ma mocnego diesla, automat 6 biegowy z sekwencją, auto światła xenonowe skrętne, wbudowane dzeinne, bezkluczykowy dostęp, grzane fotele sterowane elektrycznie z pamięcią, nawigację, telefon, jasną skórę, na prawdę, kawał fajnej fury za rozsądne pieniądze. Samochód przy 170 tys km ma pierwszy objaw użytku: małe załamanie tapicerki na boku fotela kierowcy. pozatym wygląda jak nieużywane. Pełny serwis auta z wszystkimi filtrami oraz olejem w skrzyni kosztował w warsztatcie specjalizującym się w Renault 600 zł. Przez nowoczesną konstrukcję skrzyni auto nie zużywa tak mocno klocków jak starsze automaty (BMW).
Dodane 9 lat temu

Usterki Renault Laguna III

Liczba wpisów: 22
Dym spod silnika
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 16v dCi 180KM 132kW 2007-2011
  • inne
  • 400 tys. km
Po jeździe na wysokich prędkościach (ponad 100 km/h), a następnie na niskich prędkościach (do 20 km/h) co pewien czas pojawia się dym spod maski. Na pewno nie jest to para wodna - czuć że coś się ewidentnie przypala. Objawy: - dym zza silnika (spod silnika od strony szyby) - po zdjęciu pokrywy silnika słychać (ciche strzelanie) i czuć bardzo wysoką temperaturę, podczas gdy wskaźnik temperatury pokazuje normę (oraz za każdym razem po odstaniu samochodu temperatura jest niska i dopiero wskutek rozgrzania "dochodzi" do normy - czujnik w tym zakresie działa) Próba rozpoznania przez mechanika opierała się na hipotezie, że pali się gdzieś olej silnikowy (wyciek przez korek lub inną nieszczelność). Cały silnik został umyty, zostały wymienione korki do oleju oraz do płynu chłodniczego (ten został uzupełniony i pozostaje w normie) i auto ponownie zostało przeglądnięte - mechanik nic nie stwierdził... Sytuacja powtórzyła się już kilkanaście razy na przestrzeni około pół roku. Zawsze ma miejsce w momencie bardzo powolnej jazdy (np parkowanie), po jeździe z wyższymi prędkościami (około 100 km/h). Mechanik próbował wywołać podobny efekt, ale bez skutku... Co to może być? W razie potrzeby mam filmik nagrany telefonem, gdzie widać mniej więcej z której strony silnika wydobywa się dym.
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Usterka układu kierowniczego
  • Renault Laguna III Coupe
  • układ kierowniczy
  • 250 tys. km
Na desce rozdzielczej wyświetlił się błąd "usterka układu kierowniczego" z początku pojawiał się i znikał i dodatkowo wyrzucało "skontroluj układ kierowniczy" " "skontroluj ESP" po podpięciu komputera przez obd wyświetla się problem związany z 4 Control
Dodane 4 miesiące temu
Oczekuje na rozwiązanie
kontrola układu wydechowego
  • Renault Laguna III Hatchback 2.0 16v 140KM 103kW 2007-2011
  • lpg
  • 223 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
cały czas mi wyskakuję błąd skontroluj układ wydechowy łapie check engine i zaczyna szarpać silnikiem nie wkręca się na obroty i spada z mocy aż trzepie całym autem świece i filtry itp wymieniam a 2000tys km jest to samo i przypala świece nwm co robić
Dodane 9 miesięcy temu
Renault Laguna III Grandtour

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów