Szukaj

Renault Laguna III Hatchback Phase II 2.0 dCi 130KM 96kW 2011-2015

Informacje o Renault Laguna III Hatchback Phase II 2.0 dCi 130KM 96kW 2011-2015

Lata produkcji: 2011 – 2015
Segment: Klasa średnia

Dobre osiągi, dobra cena – najlepiej kupić 2-litrową „benzynę” o mocy 140KM. Jest przyjemnie cicha, do „setki” przyspiesza w ponad 9 sekund, ale przy wyższych obrotach jej dźwięk jest dość nieprzyjemny. Silniejszych doznań są w stanie dostarczyć jej wzmocnione wersje – mają 170 i aż 205KM. Renault wrzuciło oczywiście do nich turbosprężarkę, która gdy już się włączy, to życie staje się piękniejsze. Dla oszczędnych – diesle. Najmniejszy 1.5l 110KM celuje w tych najoszczędniejszych, bo nie ma za wiele do zaoferowania, ale już niewiele droży motor 2.0l 130KM jest tym minimum, które sprawdzi się w Lagunie i nie spłucze kierowcy w salonie. Elastyczny, cichy i przyjazny na stacji benzynowej – nie powinien spalać więcej niż 7l paliwa na 100km, a to bez wątpienia cieszy. Radzi sobie z załadowanym autem do 100-120km/h, ale jeśli to mało, to możecie pomyśleć nad mocniejszymi wersjami. 150-konna jest jednym z lepszych kompromisów pomiędzy ceną, dynamiką i całą resztą. Auto żwawo ciągnie aż do odcięcia zapłonu i ma wszystkie zalety mniejszego motoru 130-konnego. Coś jeszcze mocniejszego? Też jest! 180KM i świetne osiągi.

czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Skrzynia biegów - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Usterki Renault Laguna III

Liczba wpisów: 22
Dym spod silnika
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 16v dCi 180KM 132kW 2007-2011
  • inne
  • 400 tys. km
Po jeździe na wysokich prędkościach (ponad 100 km/h), a następnie na niskich prędkościach (do 20 km/h) co pewien czas pojawia się dym spod maski. Na pewno nie jest to para wodna - czuć że coś się ewidentnie przypala. Objawy: - dym zza silnika (spod silnika od strony szyby) - po zdjęciu pokrywy silnika słychać (ciche strzelanie) i czuć bardzo wysoką temperaturę, podczas gdy wskaźnik temperatury pokazuje normę (oraz za każdym razem po odstaniu samochodu temperatura jest niska i dopiero wskutek rozgrzania "dochodzi" do normy - czujnik w tym zakresie działa) Próba rozpoznania przez mechanika opierała się na hipotezie, że pali się gdzieś olej silnikowy (wyciek przez korek lub inną nieszczelność). Cały silnik został umyty, zostały wymienione korki do oleju oraz do płynu chłodniczego (ten został uzupełniony i pozostaje w normie) i auto ponownie zostało przeglądnięte - mechanik nic nie stwierdził... Sytuacja powtórzyła się już kilkanaście razy na przestrzeni około pół roku. Zawsze ma miejsce w momencie bardzo powolnej jazdy (np parkowanie), po jeździe z wyższymi prędkościami (około 100 km/h). Mechanik próbował wywołać podobny efekt, ale bez skutku... Co to może być? W razie potrzeby mam filmik nagrany telefonem, gdzie widać mniej więcej z której strony silnika wydobywa się dym.
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Usterka układu kierowniczego
  • Renault Laguna III Coupe
  • układ kierowniczy
  • 250 tys. km
Na desce rozdzielczej wyświetlił się błąd "usterka układu kierowniczego" z początku pojawiał się i znikał i dodatkowo wyrzucało "skontroluj układ kierowniczy" " "skontroluj ESP" po podpięciu komputera przez obd wyświetla się problem związany z 4 Control
Dodane 4 miesiące temu
Oczekuje na rozwiązanie
kontrola układu wydechowego
  • Renault Laguna III Hatchback 2.0 16v 140KM 103kW 2007-2011
  • lpg
  • 223 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
cały czas mi wyskakuję błąd skontroluj układ wydechowy łapie check engine i zaczyna szarpać silnikiem nie wkręca się na obroty i spada z mocy aż trzepie całym autem świece i filtry itp wymieniam a 2000tys km jest to samo i przypala świece nwm co robić
Dodane 9 miesięcy temu
Renault Laguna III Hatchback Phase II

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów