Szukaj

Informacje o Renault Talisman

Lata produkcji: 2015 – 2023
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2015, model segmentu D (klasa średnia). W katalogu marki zastąpił porównywalną (z tego samego segmentu) Lagunę, jak również flagowy model Lattitude (klasyfikowany segment wyżej). Renault Talisman w luźny sposób odwołuje się do prototypu z roku 1995 o nazwie Talisman Concept. Wersja produkcyjna samochodu powstała na nowej platformie podłogowej Renault-Nissan Common Module Family CMF-CD. Stylistykę i część technicznych rozwiązań Renault Talisman współdzieli z modelem Espace piątej generacji. Mimo że Talisman jest globalną limuzyną francuskiej marki, nie jest oferowana w takich krajach jak między innymi Australia, Wielka Brytania, Irlandia, Japonia, Malezja czy Malta.
czytaj więcej
Powagosław
Piękna linia, piękne kształty, może niezbyt oryginalne, ale po sparzeniu się na kombinacjach z ostatnią Laguną i Latitude, Renault widocznie uznał, że można sięgnąć po… określmy to w taki sposób: bardziej uniwersalne wzorce. ~Powagosław
Luzacjusz
Kto projektował ten samochód? George Lucas? Przecież przód Talismana wygląda jak... hełm szturmowca z „Gwiezdnych wojen”. A na poważnie – powiedziałbym, że Renault znów robi ładne samochody, ale to „znów” oznaczałoby, że kiedyś już tak było, a ja aż taki stary nie jestem. ~Luzacjusz

Oceny Renault Talisman

Liczba ocen: 138
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,8
~Sylwek
Renault Talisman
Sedan 2.0 Blue dCi 160KM 118kW
Samochód użytowany od nowości. Sporym zaskoczeniem bezawaryjność (za wyjątkiem wymiany przewodu klimatyzacji przy przebiegu ok. 50 tys.) - brak jakichkolwiek problemów przez cały okres eksploatacji. Silnik dobrze wyciszony (wyraźna rózncia na plus w stosunku do użytkowanej wcześnej Skody Superb) i stosunkowo oszczędny (średnie zużycie ok 6 l/100km). Zawieszenie komfortowe, zarazem sprawnie radzi sobie zarówno przy szybkiej jeżdzie na autostradzie jak i krętymi drogami. Dobra jakość wykończenia, przestronna kabina, duży bagażnik. Do wyboru kilka trybów jazdy (normal, sport, eco, komfort) i zmianą wyglądu i kolorystyki "zegarów". Materiały eksploatacyjne (olej, klocki, tarcze) niedrogie.
Dodane 3 miesiące temu
4,8
~Roman
Renault Talisman
Sedan 1.7 Blue dCi 120KM 88kW
Ludzie są naprawdę beznadziejni. Nie dbają o auta nie szanują nie serwisują i jak już zasłużą na wszystko co dzieje się w następstwie siadają przed klawiaturą i piszą bzdury. Ja swojego 150 konnego posiadam 5 lat mój kolega z firmy też ten sam okres. Jeden ma już 220 drugi 180 tys … i co ? I nic … tankujemy na normalnych stacjach bo każdy chyba wie że wtryski w tym modelu są piezoelektryczne i nie można tankować na byle jakich stacjach … co do samego auta nie miałem z nim nigdy żadnego większego problemu po za czyszczeniem filtra DPF przy przebiegu 200 tys km …te silniki nie posiadają żadnych wad typu rozrzedzenie oleju … po prostu jak ktoś żałuje na normalne paliwo i leje gdzieś na wsiach w tych pseudo stacjach to można wtryskiwacze uszkodzić a to powoduje właśnie problemy z rozrzedzeniem oleju … warto dodać w tym miejscu że wersja 150 konna jest lepsza bo nie ma już prawie żadnych tych nawet najmniejszych bolączek typu (problem z wtyczkami od wtrysków) poprawili to po prostu. Pisze to bo czytam kolegę na dole i śmiać mi się chce. Auto przejechało ze mną pół Europy i żadnych problemów nigdy z nim większych nie miałem. Trzeba dbać .. jak dbasz tak masz .. reszta to tak jak diesel wiadomo trzeba brać na trasę przegonić go czasami i przeczyścić filtr … jak zamierzasz kupić i jeździć w mieście to nie kupuj bo zabijesz filtr i zaczną się problemy ….
Dodane 10 miesięcy temu
5,0
~Joanna
Renault Talisman
Sedan 1.7 Blue dCi 120KM 88kW
Auto moim zdaniem godne polecenia. W firmie mieliśmy 3 szt i każde zrobiło powyżej 200 tys km. To co ludzie tutaj wypisują to jakieś jednostkowe przypadki które mogą się zdarzyć w każdym aucie. Podstawą jest normalna wymiana oleju co 10 tys km i wtedy unikniemy wysokich kosztów napraw. Zajmuje się flotą w firmie i z pośród kilku innych modeli na te mam najmniej faktur. Odkupiłam sama dla siebie jeden model i ja jestem bardzo zadowolona. Pisze to bo trafiłam tutaj przypadkiem i czytając niektóre komentarze śmiać mi się chce bo ja po za exploatacja naprawdę nie mam z tym autem większych problemów. Ale jak kupujecie auta z drugiej ręki i pierwsza wymiana oleju była na 30 tys km to czego oczekujecie ? Dbajcie o swoje auta i regularnie serwisujcie to nie będzie problemów.
Dodane 10 miesięcy temu

Usterki Renault Talisman

Liczba wpisów: 17
Płyn chłodniczy
  • Renault Talisman Kombi 1.6 Energy dCi 160KM 118kW 2015-2018
  • układ chłodzenia
  • 160 tys. km
Witam zacznijmy od początku Rok temu kupiłem Talismana i mam wrażenie że to mój talizman nieszczęścia, jeżdżę od mechanika do mechanika, a oni już rozkładają ręce i nie chcą się podjąć, ja utopiłem za dużo pieniędzy żeby auto sprzedać. Problemem jest uciekający płyn chłodniczy, gdy pierwszy raz oddałem auto posprawdzali wymienili coś co rzekomo było walnięte i miało być już dobrze po przejechaniu kilkudziesięciu km okazało się że płynu ubyło ponownie i to nie troszeczkę, ale prawie cały zbiornik, dolałem odpowiedniego dla mojego auta płynu kolejne km i znów to samo. Zawiozłem auto do kolejnego mechanika, rozebrali całkowicie okazało się że płyn podobno był widoczny w zaworach silnika i nie dało rady tego naprawić ( sprawdzili cały silnik ) zamówiłem nowy, montaż z wszystkimi nowymi uszczelkami itd itp. Szczęśliwy odbierając auto po wydaniu ok 25 tys za naprawę i silnik zregenerowany, myślałem ze to już koniec, po czym przejechałem kolejne kilometry i szybko się okazało że problem dalej jest ten sam, płyn dalej ucieka nie wiadomo gdzie, ani nie widać plamy żeby był to wyciek, ani w środku nic nie jest zalane, a płyn ubywa litrami Na dodatek teraz w tych temperaturach 2 razy już mi się zagotował w trakcie drogi i po otworzeniu zbiornika z powrotem wrócił. Pomóżcie mi nie wiem co mam robić Potrzebuje dobrego mechanika z lubuskiego bądź dobrych pomocnych opinii może ktoś miał podobną lub ta sama sytuację?
Dodane ponad rok temu
Problem rozwiązany
4 komentarze
Nieszczelność chłodniczki EGR
  • Renault Talisman Kombi 1.6 Energy dCi 160KM 118kW 2015-2018
  • układ wydechowy
  • 166 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 0
Poddaje się uszczelka cięgna zaworu chłodniczki EGR. Czuć czasem spalinami w kabinie. Pewnie mały spadek mocy może być, bo trochę spalin ucieka zamiast trafić na turbinę, ale nie jest to raczej odczuwalne. Niestety problemem jest umiejscowienie tej części w Talismanie. Dla ASO to ponad 8 godzin roboty, więc i cena jest bardzo wysoka.
Dodane 2 lata temu
Komunikat "skontroluj układ wydechowy"
  • Renault Talisman Sedan 1.6 Energy dCi 130KM 96kW 2015-2018
  • układ wydechowy
  • 120 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 19
Nie 2
Zapalił się komunikat "skontroluj układ wydechowy", mechanik po podłączeniu stwierdził że sonda lambda. Sonda wymieniona na oryginalną. Komunikat dalej się pokazał po skasowaniu i adaptacji parametrów ten sam problem. Analizowano różne możliwości różni mechanicy problem pozostaje. Samochód nie traci mocy.
Dodane 3 lata temu
9 komentarzy
Renault Talisman

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów