Szukaj

Informacje o Renault Talisman Sedan 1.6 Energy TCe 200KM 147kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2015, model segmentu D (klasa średnia). W katalogu marki zastąpił porównywalną (z tego samego segmentu) Lagunę, jak również flagowy model Lattitude (klasyfikowany segment wyżej). Renault Talisman w luźny sposób odwołuje się do prototypu z roku 1995 o nazwie Talisman Concept. Wersja produkcyjna samochodu powstała na nowej platformie podłogowej Renault-Nissan Common Module Family CMF-CD. Stylistykę i część technicznych rozwiązań Renault Talisman współdzieli z modelem Espace piątej generacji. Mimo że Talisman jest globalną limuzyną francuskiej marki, nie jest oferowana w takich krajach jak między innymi Australia, Wielka Brytania, Irlandia, Japonia, Malezja czy Malta.
czytaj więcej
Powagosław
Piękna linia, piękne kształty, może niezbyt oryginalne, ale po sparzeniu się na kombinacjach z ostatnią Laguną i Latitude, Renault widocznie uznał, że można sięgnąć po… określmy to w taki sposób: bardziej uniwersalne wzorce. ~Powagosław
Luzacjusz
Kto projektował ten samochód? George Lucas? Przecież przód Talismana wygląda jak... hełm szturmowca z „Gwiezdnych wojen”. A na poważnie – powiedziałbym, że Renault znów robi ładne samochody, ale to „znów” oznaczałoby, że kiedyś już tak było, a ja aż taki stary nie jestem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1618 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 200 KM (147 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,9
~Lukas19870
Renault Talisman
Sedan 1.6 Energy TCe 200KM 147kW
Samochód posiadam od 2 miesięcy, przez ten czas zdążyłem go już dobrze poznać i jestem bardzo mile zaskoczony tym autem. Posiadam wersję wyposażenia Initiale Paris. Więc jest tam wszystko co potrzeba albo jeszcze więcej + do tego wygląd samochodu jest niesamowity, nie spotkałem się jeszcze aby komuś auto się nie podobało. Obawiałem się trochę o małą pojemność silnika ale moje obawy rozwiała eksploatacja samochodu w różnych warunkach od jazdy samemu przez auto w pełni załadowane drogami krajowymi jak i autostrady. Samochód po prostu daje radę. Zamiana samochodu z BMW X3 F25 i nigdy bym się już nie zamienił z powrotem. Jedyny minus jakiego się doszukuję to brak napędu 4x4, za który chętnie bym dopłacił, no ale cóż taka jest polityka Renault, może dlatego m.in. nie jest to makra "premium", przy codziennej jeździe nie odczuwa się braku 4x4 zobaczymy jak będzie zimą do tej pory miałem tylko auta z napędem na obie osie i najlepiej wspominam Quattro, a sceptycznie nastawiony jestem do x-Drive bardzo nerwowe działanie podczas dołączania przedniej osi. To by było na tyle po czasie eksploatacji samochodu pewnie uzupełnię jeszcze wpis o moje postrzeżenia.
4,7
~Mariusz
Renault Talisman
Sedan 1.6 Energy TCe 200KM 147kW
Samochód oceniam bardzo pozytywnie i dziwią mnie negatywne jego oceny. To już mój drugi Talisman. Poprzednim z silnikiem 1,6 dci 160 km przejechałem ok. 60 tys km i w zasadzie bez problemów. Stąd decyzja o zakupie kolejnego Talismana (stary zostawiony w rozliczeniu u dealera Renault). W obu autach szybko (w obecnym egzemplarzu po przejechaniu 15 tys km) wymianie gwarancyjnej podlegały łączniki stabilizatora z powodu stuków na nierównej nawierzchni. Serwis Renault przyznaje, iż z tym elementem zawieszenia jest problem. Po wymianie wszystko ok. W poprzednim Talismanie problem sprawiał też czujnik martwego pola (świecąca się często lampka na lusterku mimo braku samochodu z tyłu, zwłaszcza podczas deszczu). Po wymianie jednego z czujników wszystko wróciło do normy. Poza tym w tym modelu bardzo wrażliwa jest szyba czołowa, na co zwraca się też uwagę na różnych forach (w poprzednim egzemplarzu wymieniana była na gwarancji zaraz po odbiorze auta, gdyż sama pękła). Wcześniej użytkowałem auta innych marek (w tym VW Passat i Peugeot 508) i niestety, wbrew obiegowej opinii, one też nie były bezawaryjne, a przeciwnie, zgłaszałem więcej bardziej uciążliwych usterek, z którymi serwis nie radził sobie. Uważam, ze obecnie na rynku nie ma alternatywnego auta w tej klasie i tym przedziale cenowym, zwłaszcza biorąc pod uwagę gabaryty, pojemność bagażnika, jakość wykończenia oraz zaawansowanie technologiczne (jedynym mankamentem jest mała pojemność baku oraz charakterystyczny dla wszystkich Renault, mało dokładny wskaźnik poziomu paliwa, zwłaszcza zasięgu, o czym producent mimo wprowadzenia wielu zaawansowanych rozwiązań chyba zapomniał) – w stosunku do ceny.
5,0
~Były driver vag
Renault Talisman
Sedan 1.6 Energy TCe 200KM 147kW
Kupując samochód - kupujesz go oczami - tutaj nie ma problemu, świetny design na zewnątrz i w środku. Samochód wyglądem (wersja Initiale Paris) przypomina dobrze skrojony i dopasowany garnitur. Jak masz gorszy humor to zejdź do garażu i popatrz na to auto, a następnie na inne za dużo większe pieniądze - zaraz wróci uśmiech na twej twarzy. Jeżeli używasz wyłącznie swetra i drelichów do codziennych przejazdów z punktu A do B - kup inne auto, bo to auto daje przyjemność i niecodzienny komfort jazdy tym którzy takich walorów oczekują. Uwagę zwracają bardzo dobrze spasowane elementy karoserii, wyciszenie, materiały użyte we wnętrzu, przestrzeń oraz wyposażenie - jest to poziom nieosiągalny jak np. w poprzednio użytkowanym Passat B7 Highline. Po prawie roku użytkowania "zero" jakichkolwiek usterek (mimo 5 letniej wydłużonej gwarancji). Silnik ze skrzynią dwusprzęgłową EDC świetnie współpracuje, bardzo dobrze przyspiesza i jest oszczędny (średnio 7,5 litra/100 km przy dynamicznej jeździe). W nocy włączasz światła adaptacyjne pure led i wszystkie wypasione fury premium po prostu bledną, nie mówiąc o oświetleniu talismana z tyłu. Po długoletnim użytkowaniu samochodów ze stajni vag, to teraz nie mogę doczekać się wyjazdu w dłuższą podróż. Największy fun jest z tego, że można było kupić auto premium za 250 - 300 kzł. i mieć co najwyżej to samo wyposażenie i komfort podróży co w talismanie. Jak na razie zakup bardzo udany.
Renault Talisman Sedan